DISKUZE K ČLÁNKU Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv

McLaren patří historicky k těm nejúspěšnějším týmům formule 1. Celkově si připsal téměř 500 pódií, získal 182 vítězství v závodech, 8 Pohárů konstruktérů a 12 jezdeckých titulů. Pro všechny fanoušky McLarenu byly poslední sezóny poněkud smutné, avšak zdá se, že ve Wokingu svítá na lepší časy. Po protrápených sezónách s Hondou (2015-2017) se McLaren zlepšil. Prvním náznakem byly stupně vítězů Carlose Sainze z loňského závodu v Brazílii, ale opravdový zlom pro McLaren nastal až v této sezóně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Na McLaren čeká velká výzva. Něco mu do karet hraje, něco ale nikoliv

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 30.12.2020 16:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovali 3 lidé) 28.12.2020 22:10
Až do doby, kdy Ricci ohlásil odchod od RB, tak… »
» achmed-cz (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2020 22:13
Jelikož prakticky nikdo nepochybuje o tom, že… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2020 22:18
Ricciardo je skvělý pilot, ale Sainz zraje jako… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    McLaren po restrukturalizaci jde výkonnostně slušně nahoru, Ricci fest posila, od příštího roku nejlepší motory...
    Jak už jsem psal, po odchodu určitých lidí je to sympatický tým, takže doufám že se v roce 2022 McLaren vrátí do bojů v top skupině

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    McLaren udělal za poslední roky kus velmi dobré práce.
    Podle mě má na změně u McLarenu největší podíl nové vedení. Za vzestupem stojí změna v myšlení a koncepční práce.
    Přechod na motory Mercedes se zdá dalším pozitivním krokem.
    Příchod Ricciarda bych považoval rovněž za krůček kupředu...i když kontinuita by v případě pokračování se Sainzem by taky nebyla k zahození. Příchod usměvavého Australana jako hvězdy která vyhrávala v Redbullu a kterou angažoval tovární Renault značí to že McLaren se opět cítí silným týmem s vysokými ambicemi.

    Nicméně...nelze nevidět překážky které stále stojí v cestě mezi top týmy.
    V první řadě peníze...McLaren stále není v pozici továrního týmu a nemá podle mě ani takové portfolio sponzorů které by chybějící automobilku v pozadí nahradilo.
    Jak se i píše...McLarenu chybí kompletní zázemí (v porovnání s tovarnimi týmy) a má tedy jistě manko v tomto směru.
    A nakonec...motory Mercedes nemusí nutně znamenat zas takový skok dopředu...což bylo letos vidět nejlépe za poslední roky díky RP...až když využili krom pohonné jednotky Mercedesu i jeho další konstrukční prvky od aera po šasi udělal vyditelny výkonnostní skok.

    V každém případě přeju McLarenu aby se mu dařilo...je to ikona F1 stejně jako Ferrari a bylo by krásné sledovat ho opět na špici.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Peníze naopak nestojí v cestě....jsou stropy a ty Mclaren využívá a využívat bude naplno. Aspoň to Mclaren tvrdí.....


      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Nechci ti brát iluze...ale tomu že se podařilo omezit rozpočty a dát šanci i někomu jinému mimo top týmy uvěřím až to uvidím.
        Tipnul bych si že pokrok v tomhle směru bude potvrzen jedině odchodem továrního týmu Mercedesu z F1. Pokud totiž nebudou moci využívat celý svůj potenciál (tak jak nám to v posledních letech krásně předvádějí)...přestane mít pro ně účast v F1 smysl.
        Faktem je že si umím představit že zůstanou v podobě dodavatelů motorů...a tady je z pohledu návratu McLarenu k nim skrytý velký potenciál pro tým z Grove.
        Pokud ovšem Wolfovi kroky nebudou pak směřovat k Aston Martinu...a nestane se prémiovým odběratelem právě Strollem budovány nový favorit šampionátu F1.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Tým z Wokingu...ne z Grove...i když by bylo prima kdyby Mercedes dál F1 vale a McLaren, Aston Martin a Williams dostali rovnocennou podporu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Jinak je potřeba doplnit, že Mclaren musí doplnit a dokoupit technické vybavení které ve Wokingu pořad chybí, to bude prý trvat ještě cca dva roky. Součastí toho je i Aero tunel. Holt odchod od Mercedesu bude ještě hodně dlouho bolet, ten tyhle věci všechny co byli potřeba v dané době měl, případně je postupně pořizoval.
    Takže nějaké zasadní zlepšení výkonosti moc očekávat logicky nelze, když je vývoj utlumen. Holt to bude ještě tak 3 roky trvat, než bude technicky s konkurencí srovnáno. Tak je potřeba k tomu reálně přistupovat. Nic není hned....a ani tohle není zárukou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    37.188.138.XXX
    Tak oslavny článek na McLaren. Ok. Ale napsat takovou hloupost, že McLaren přechází z nejslabšího a nespolehlivého Renaultu, to chce velkou dávku Renault "haterovství"! 3. Místo v PK jim rozhodně nezajistilo pouze šasi a piloti, ale samozřejmě taky velmi spolehlivá a 2. Nejsilnější PJ Renault! Dost špatná práce redaktora! 02

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Bejt tebou vychladnu, protože Renault byl imho slabší než Honda v race módu. Bavíme ale o pár kW. Mám na mysli když se určilo, že bude jen jedna mapa. Před tím byl Renault lehce silnější v kvalda módu.

      Za druhé a to motor nehaním konstatuji, že Mclaren letos neměl žádnou závadu, vše byla závada vždy za kterou mohl Renault. Konstatuji...

      Nejslabší jednotku mělo prý Ferrari..... v tom jediném máš asi pravdu. Renault byl však třetí....pokud jde o kW.

      Jinak věta v článku je :

      Ve prospěch McLarenu ale hraje fakt, že přecházejí ze zřejmě nejslabšího motoru na ten nejsilnější a nespolehlivější ( ano zde jim chybí J )

      Nikde tam není slovo nespolehlivého..........a ty tady útočíš a sám tam máš více chyb, než je v jedné nevinné větě, kde je jedna chyba. A nemám na mysli pravopis. 12

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Miroslav D.

        Miroslav D.

        37.188.156.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Letos Ferrari ano, ale za jakou cenu. 12 Na druhou stranu, Ferrari bylo tuším vždy tak nějak spolehlivé. Mercedes taky, až na letošek....ale pořad za mne dobrý, žadnej velkoproblém Dlouhodobě poměr výkon spolehlivost špička. Letos s tím ERS šli na hranu asi, respektive kopirovači na tlačili asi fest.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Miroslav D.

            Miroslav D.

            194.228.59.XXX
            Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.213.XXX
              Jako myslíš že po 5 létech "chcankařiny" Hondy si z toho sednu na zadek. 18 Určitě ne...ale ano byla letos nejspolehlivější. Jenže ostatní taky byli v pohodě.... 8 motorů na monopost co sezóna a skoro 4 roky po sobě, to už nikdo netrumfne. 13

              Apropo nakonec RB byl ten kdo tahal za nitky aby nebyl kvalifikační mód....( už loni to chtěli prosadit) Teď se to šiklo i Ferrari, tak udělali. 12 No co už, kapitola Honda končí....kapku je nechápu, jejich strategii. Jdou do F1 s tím že nic neumí a všechno dělají na zelené louce, pak se to EXTERNĚ naučí a když už to funguje a jde jim to, tak odejdou. Zase za mne chcankařina ...ať už se ani nevrací. Přínos nula....

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Já si myslím že vliv motoru pořád příliš precenujes.

        Mercedes asi v prvních letech hybrid éry jasné převyšoval konkurenci...poslední roky je ale vidět jak ani nejlepší motor v poli (souhlasím že Mercedes je nejspíš stále opravdu nejlepší) není nic platný když nemáš top i zbytek auta.
        Naopak...letošní růžová kopie mercedesu jasně ukázala v čem všem Mercedes převyšuje konkurenci.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Ale no tak, jen reaguju na to co psal Adi, takže řeš vlákno...a nepodsouvej mne co jsem nenapsal.... to za prvé

          Za druhé třeba 50 HP Ferrari vs Mercedes znát je..... a ne že ne.

          Přečti se dnešní Amus, tam to vysvětlené je....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Podle mě se motory hodně vyrovnaly...a všechna ta srovnání jsou jen odhady.
            Kromě toho počítání koní u hybridních motoru je ještě míň vypovídající než u klasických motoru. Faktorů které dávají dohromady skutečný potenciál motoru je několik.
            A k tomu ještě musíme především přidat fakt že dávno je pryč doba kdy dodavatel motoru poskytl zákazníkovi instalační data a zástavby motoru byly vlastně takřka identické. Dnes je monopost navrhován (v případě továrních týmů) komplexně a motoráři těsně spolupracují s konstruktéry šasi a aerodynamiky.
            Ta komplexnost právě přesně sedla Mercedesu, zatímco Redbull jako zákazník Renaultu musel dělat spoustu kompromisů...a pak nebyl nic platný ani Newey.
            V okamžiku kdy Redbull začal úzce spolupracovat s Hondou, odsunul Ferrari až na třetí kolej...a je škoda že to Honda vzdala...podle mě měli našlápnuto k tomu Mercedes porazit.
            Motory jsou přirozeně důležité, ostatně bavíme se o motorsportu...ale dnes nestačí mít jednu špičkovou část monopostu, musí být špičkové všechno...včetně pilotů.
            Mercedes dal dohromady perfektně šlapající tým...a sype do F1 taky odpovídající peníze. Konkurovat mu může jen Ferrari...a Redbull. Renault sice obnovil tovární tým...ale nesype zdaleka takový peníze...takže jezdí druhou ligu.
            A zbytek pole je jen kompars...letošní triumfy Gaskyho a Péreze jdou z velké části na vrub netradiční sezóně.
            Za současného stavu se nic nezmění...uvidíme jestli se podaří opravdu omezit náklady.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Jelikož prakticky nikdo nepochybuje o tom, že Ricci je lepší pilot, než Sainz, je velká šance být příští rok ještě lepší. Snad se zástavba Mercedesu povede, a nezopakuje se průšvih z prvního roku u Renaultu.
    Ale konkurence bude tvrdá, Alonso rozhodně vymáčkne z Renaultu všechno, co z něj vymáčknout jde, a Ferrari asi taky půjde nahoru.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Ricciardo je skvělý pilot, ale Sainz zraje jako víno... Uvidíme jak Lando, může být pro něj 3. sezóna zlomová...

      Upřímně si myslím, že Alonsovo angažmá skončí fiaskem... Vzali ho jen kvůli svému korporátnímu uvažování = Potřebujeme velké jméno ať to stojí, co to stojí... Čas nezastavíš, po roce se bude pakovat a nahradí ho Gasly...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        No na Alonsa jsem opravdu moc zvedavej...a nepodceňoval bych ho.
        Renault letos udělal konečně slušný pokrok...a jestli bude pokračovat...pak Alonso je typ závodníka který je rozdílový.
        Ocon mě letos trochu zklamal...souhlasím že Gasly by mohl být tím správným pilotem pro Renault.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Eddie Cheever v červeném overalu ve své nejúspěšnější sezóně 1983

Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama