DISKUZE K ČLÁNKU Jak připravil Alonso o páté místo Verstappena? Rozhodla desetina sekundy!

Fernando Alonso včera dojel na pátém místě, a pro McLaren tak po náročných letech s Hondou i mohutné přestavbě vozu kolem nové pohonné jednotky Renault během zimy získal skvělý výsledek. Jak ale došlo k tomu, že se dostal i před Maxe Verstappena s Red Bullem?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak připravil Alonso o páté místo Verstappena? Rozhodla desetina sekundy!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 27.03.2018 07:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 26.03.2018 10:05
Bylo to opravdu těsné. Jinak Alonso Verstappenovi… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 26.03.2018 10:09
Jsem rád za McL že měli takový úspěch i takové… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 26.03.2018 10:17
Myslím že je to jak píšeš, uvidíme jak to bude v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Mezi námi - osobně je mi SC silně proti mysli, je to americký vynález a co je z Ameriky, to většinou za moc nestojí. F1 ho začala používat někdy v roce 1993, předtím se bez něj obešla, stačily žluté vlajkly nebo rovnou červená, kdy byla trať neprůjezdná. A žilo se. Žádné sjíždění se za sebe, tedy ztráta již vydobytého náskoku. SC je silně proti sportu, VSC je na tom sice lépe v tom, že jezdci musí dodržovat stejné odstupy, jako měli před jeho vyhlášením, ale také má k dokonalosti daleko. Pak se divíme, že nevyhrává ten skutečně nejlepší a nejrychlejší, ale ten, kdo měl prostě ten den štěstí. A o tom, podle mne, sport skutečně není.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.140.XXX
      Jenže vzhledem k tomu, že piloti nejsou schopni reagovat na dvojitou žlutou, tak přijatelný řešení v podstatě neexistuje. Teda já bych vlastně jedno měl. Místo SC vydat signál, po kterém by všichni ihned zastavili. Kdekoliv na trati. Během 10 minut, co obvykle trvá odklizení trosek, by se ke každýmu autu mohla dostat parta se startérem, po uvolnění tratě jim motor zpátky nahodit a na zelený světlo na volantu by mohli zase vyrazit.
      P.S.:
      Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Zastavit nejde, jak by chladily motor ? .....šlo by to jednodušeji, vjezd na Pitstop zakázán, jenže to by pak taky někoho postihlo, třeba toho, kdo po bouračce byl lehce postižen a sotva dojede do boxů. Jistou nespravedlnost prostě je potřeba akceptovat.Jakmile ji zrušíš, vznikne jiná....

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.224.XXX
          Nejde, nejde... Nejde teď. Jsme tady v soutěži konstruktérů, tak dejme konstruktérům rok času, ať si s tím poradí. Méně citlivá pohonná jednotka? Aktivní dochlazování, funkční jenom když auto stojí? Pro mne za mne ať má pilot pro takový případy v kapse pytlík suchýho ledu, když to tým nedokáže zajistit jinak. Všechno jde.

          Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • TomRocek

    TomRocek

    90.178.28.XXX
    Chci se Vás zeptat hoši, proč nikomu nevadí, že FA získal díky VSC velkou výhodu a díky tomu se dostal na lepší pozice, než by se dostal s klasickým SC. V případě Mercedesu a Ferrari to lidi vidí jako něco špatného. Ale SF díky úplně stejnému získal první místo, jak FA získal cca 2 pozice k dobru. Nadáváte na různý metr Fia, ale sami ho používáte také. 03

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Myslím že hned pod SC to mohlo dopadnout uplně stejně, ale jinak máš samo pravdu a vydělal na tom. Pod VSC je výhodné měnit gumy, tak to je. Nemyslím že by to někomu nevadilo, Hulk třeba nadšenej není, Ham taky ne, ono v souvislosti s Vettelem se o tom více mluví protože tam to bolí také vzhledem k lépe jedoucímu Kimimu, pak protože mu to přineslo vítězství, a pak taky Alonso to stihl před Verstappenem o desetinku, při tom náskok před VSC na Verstappena činil přes 15 sekund. Vettel to s přehledem před Hamem dokázal stihnout i když měl náskok menší než 12 sekund - to právě dle dat stačit nemělo a proto Mercedes žil v tom že jim ten náskok stačí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        a nenapadlo tě, že kimi mohl mít původně v plánu 2 zastávky? Pirelli tvrdilo, že by to mělo být nejrychlejší, ale SC rozdal karty úplně jinak... Podle mě měl kimi naordinovanou rychlejší strategii a vettel jel na náhodu, která vyšla. Pokud by to probíhalo bez SC tak se vettel vynořil za kimim a doufal by, že bude na jedné sadě dost rychlej aby udržel 3 místo...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Přiznám se že nenapadlo, a popravdě nemyslím si to ani teď, ale já nic konkrétně k Vettel vs Kimi tady netvrdím, tohle území je tak horké že já se do tohoto rozhodně teď pouštět ani nechci 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          Nenapadlo a podle mě to ani nebylo v plánu. Kdyby ano, jel by KR str. gum US,US,SS nebo US, SS, US, ale v žádném případě by na jeden ze stimtů nepoužil S, které mu nasadili. 11. Nevím proč by se při tebou uváděné strategii samy připravovali o výhodu rychlejší sady SS

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Nám to vadí, ale nic s tím neuděláme. 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.140.XXX
      To proto, Vettelovi to přidalo 10 bodů a vítězství, zatímco Alonsovi jenom 4 a ve statistikách (McLarenu i Alonsa) celkem bezvýznamný posun 7->5. Anebo obráceně řečeno, Hamilton přišel o 7 bodů a vítězství, zatímco Verstappen a Hulkenberg jenom o dva bodíky a jednu nepříliš důležitou pozici v poli.
      Navíc po těch předchozích sezónách McLarenu i Alonsovi nějakou tu vzpruhu přejí snad už i někteří z těch, co je jinak mají rádi jak kudlu mezi žebrama.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • TomRocek

        TomRocek

        90.178.28.XXX
        To přesně ukazuje na dvojí metr. Pak Fia funguje naprosto v pořádku, když výši trestu určuje podle toho, jak to bude výhodné pro F1 a ne jak je to spravedlivé, nemyslíš? Nemůžeš se na to dívat z pohledu bodů. Je jasný, že někdo kdo jede na konci bodované desítky (Alo), tak nebude mít nikdy takový bodový rozdíl, jako někdo kdo jede v top 3. A pokud vím, loni přesně stejným způsobem sebral HAM vítěství VET a dříve se kolem toho žádné haló nedělalo.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.140.XXX
          To se hluboce mýlíš. Já neuděluji tresty. Já konstatuji, co mi vadí nebo nevadí z pohledu gaučového fanouška a z téhle pozice mohu do svého pohledu na konkrétní situaci zapracovat i aktuální sympatie i antipatie, karmu i vývoj závodu a šampionátu - a pořád to bude v pořádku. Zvlášť když jde jenom o míru štěstí, které spadlo na některé piloty a o kvantifikování negativních nebo pozitivních pocitů, které ve mně dopad toho štístka vyvolal.

          FIA a ředitelství závodu tresty udělují a tak by si to dovolit neměli, ale FIA ani ředitelství závodu neměli na téhle situaci co posuzovat.

          Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • TomRocek

            TomRocek

            90.178.28.XXX
            Přesně takovou odpověď jsem čekal. Různé pohledy a důvody proč u mě je to v pořádku a jinde to v pořádku není. Oni nedělají nic jiného než ty. Jsou to stále lidi a stále do toho vstupují emoce. Nerozhodují tam stroje, pokud ano, bylo by to vždy stejné, nebo s přesností daného algoritmu. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.224.XXX
              Nesmysl, srovnáváš nesrovnatelný. Jejich činnost má důsledky, moje ne. Je to stejný poměr, jak když budu hrát Carmageddon na PC a když ho půjdu provozovat v reálu. To první je neškodná zábava (no dobrá, původní Carmageddon vlastně BYL v některých zemích zakázaný, ale to sem nepatří), za to druhý mne zastřelí, ale přitom vlastně nebudu dělat nic jinýho a budu uplatňovat stejný přístup? Jsou to zkrátka úplně odlišné a nesrovnatelné situace a míchat je dohromady je kravina.
              Což nic nemění na tom, že -jak už jsem zmínil- celý ten příběh získání a ztráty pozic během VSC byl legitimní a de iure není důvod jej hodnotit jinak než z pohledu karmy.

              Cēterum autem cēnseō, HALO esse dēlendam

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Jsem rád za McL že měli takový úspěch i takové štěstí.
    Rychlostně jsou (v závodě) na tom stejně nebo trochu lépe než Renault a trochu hůř než Haas. Čekám od nich další velké zlepšování a postupně se oddělit od středu pole a stíhat špičku. 11

    Jo a mimojiné je škoda že nezískali motor Mercedes, ale i Renault je výhra oproti Hondě.
    Taky poslední vyjádření mercedesu že by nakonec i McL motory poskytli je docela lhaní, hold se jich báli podobně jak RB.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Myslím že je to jak píšeš, uvidíme jak to bude v Bahrainu, no a kdy nám dorazí nějaké zajímavé vylepšení. Určitě už teď je jasné že kluci s nima bojovat můžou, a doufám že ty očekávané vylepšení je posunou a budou mít něco navrch. Pak vzhůru k té TOP3. Plány dobrý, uvidíme co na to realita.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Bylo to opravdu těsné. Jinak Alonso Verstappenovi ty jeho gesta aby ho předjel moc nevěřil, podezíral ho z triku a musel se týmu pro jistotu optat 3x jestli ho má opravdu předjet 12

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • margee

      margee

      109.183.182.XXX
      proč triku? alonso nic neriskoval, když na to nereagoval, protože verstappenovi hrozila penalizace, což by alonsovi pomohlo ještě více. tušil, že když už nic jiného, stejně ho max pustí před sebe v normálním závodě.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Triku myšleno tak že Verstappenovi to gesto aby ho předjel nevěřil, prostě chtěl potvrzení od týmu. A jak říkáš, Alonso tím že ho slepě neuposlechl neriskoval, naopak, byla by to hloupost konat jen na pokyn Verstappena. Jinak kdyby se neprohodili, nevím nevím, on totiž Hulky měl skvělej restart a Verstappen místo útoku na Alonsa měl nakonec s Hulkym plné ruce práce.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama