DISKUZE K ČLÁNKU Belgie už díky Verstappenovi vyprodala všechny lístky. Její ztráta přesto roste

Velkou cenu Belgie na konci srpna čeká největší návštěva od éry Michaela Schumachera. Velkou zásluhu na tom má popularita Maxe Verstappena, jehož fanoušci to budou mít do Spa velmi blízko, pořadatelé přesto očekávají finanční ztrátu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Belgie už díky Verstappenovi vyprodala všechny lístky. Její ztráta přesto roste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 23.07.2017 13:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 21.07.2017 08:33
Belgická vláda ten schodek zaplatí ráda, protože… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 21.07.2017 10:24
Ale zase se na to dá pohlížet tak, že regionální… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 21.07.2017 08:57
Já ti nevím, rocku. Že to zaplatí místní vláda… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    109.81.209.XXX
    Ztráta cca 9 milionů eur, přínos 27 milionů eur... Chybí mi zde náklady na to, aby se vůbec vyplatilo pořádat celou akci pro uvedený přínos dle zjištění auditorské společnosti.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      To moc nechápu. Ztráta je 9mega, přínos mimo rozpočet je 27mega. Tak se to asi vyplatí, když přínos převyšuje ztrátu ne? 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.137.XXX
        No ty ztráty bych chápal jako rozdíl mezi náklady a příjmy. Takže příjem je nižší jak náklady a zbytek dotuje stát. Ty finance v "přínosu" jdou odkud? To je z těch 260000 diváků a jejich útrat během závodního víkendu? Takže z těch zřejmě utracených 27 milionů uvidí stát jenom procenta z daní, když uzavřeme kruh...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Ano, těch 9 mega zadotuje stát. Přínos těch 27 mega je podle mne z činností mimo rozpočet závodu (ubytování, stravování, mzdy, služby....), prostě částka, která do regionu (státu) přiteče. Asi státu nepůjde všechno, ale podle zdanění u nás to půjde se vším všudy k polovině. A i kdyby ta polovina byla nižší než 9 mega, stejně by stálo za to, kdyby něco zůstalo u místních lidí ne? Ti lidé ty prachy, co jim zůstanou, stejně zase za něco utratí a z toho zaplatí zase daně. 03

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.237.XXX
            Ok 03 Ale stejně by měl platit předpoklad, že náklady na pořádání závodu by měly být plně pokryty příjmy okruhu, když má vyprodáno. Ve Spa je sice méně míst na tribunách (cca 70 tisíc) než běžně bývá zvykem, zase tam ale jsou (nebo aspoň byly) vyšší ceny vstupenek. Na tribunu za La Source (GP2) jsem v roce 2009 dal 400 éček a to nebyly ty nejdražší (a ani v pátek člověka nepustí jinam než na jeho místo, tak jsem musel do lesa nad poslední šikanu 04).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Tak pokud se to regionu vyplatí, beru jako rozumné řešení to zadotovat. A i kdyby to bylo celém mírně v mínusu, pak mi připadá v pohodě vrazit rozumné množství peněz do zachování tradice, zábavy pro obyvatele a reklamy regionu.
              Dotují se mnohem větší ptákoviny bez jakéhokoliv finančního efektu.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                46.135.237.XXX
                Vždyť nemám nic proti pořádání GP ve Spa 12
                Vadí mi spíše ten dlouhodobý trend zavedený ještě za Bernieho, kdy okruh nemá šanci na GP vydělávat nebo aspoň končit na nule.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.128.XXX
                  Dokud platí 20 okruhů, nemají důvod poplatky snižovat. Zákon trhu. Tím neříkám, že okruhy jako Hockenheim, Spa, Monza... by neměly být v kalendáři i za cenu odpuštění poplatků. Jen nevím, jestli to není něco nezákonného, někomu je dát a někomu ne. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Jsi s tím placením uhodil hlavičku na hřebíček. Pokud by se majitelé okruhů spojili a dali vedení F1 nůž na krk, asi by museli s těmi poplatky udělat pořádek.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.128.XXX
                      Těžko říct. Nebo by si našli majitelé jiné okruhy. Úvah o nových pořadatelích už bylo... Nemusí jich být nutně 20. To se dopředu dá těžko odhadnout. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Pepan

                        Pepan

                        89.24.157.XXX
                        Něco jiného je dohoda týmů, když ty jsou si vlastně konkurenty, něco jiného je dohoda okruhů, když ty jsou na stejné straně barikády a určitě si nekonkurují. A sehnat naráz třeba 15-18 atraktivních okruhů, které jsou schopné poskytnout zázemí cirkusu F1 by bylo moc složité, nebo spíše nemožné. Myslím si že asociace okruhů F1 by majiteli F1 pěkně zamotala šišku. Je otázka, zad by do toho všechy šly, protože pokud mě paměť neklame, tak tuším Monaco neplatí vůbec nic, nebo skoro nic, zatímco z jiných okruhů se staly dojné krávy.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.128.XXX
                          Já to beru trochu jinak. Je to obchod. Chceš to za ty peníze, nebo ne? Nikdo jim pistoli u hlavy nedrží. Můžou si svobodně vybrat. Že každý platí jinak je normální. Každý pilot přece také dostává jiný plat.
                          Dokud bude dostatek zájemců, nemá majitel důvod si říkat málo. Je to jako s limitovanými seriemy drahých aut. Za exkluzivitu si zaplatíš velký prachy, které neodpovídají přidané hodnotě.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • Easy

                      Easy

                      46.135.206.XXX
                      V době, kdy se kolikrát nedokáže domluvit pár týmů v F1 to u pořadatelů nevidím růžově. Mají různé finanční možnosti i podporu místních vlád. A proč by se měl za daných platebních podmínek do seriálu dobrovolně hrnout jiný okruh? Jedině proto, že tamní vládní garnitura má velký zájem prezentovat jejich lokalitu. To není o zájmu daného okruhu. Takže ten dlouhodobý trend tedy podporují státy (a ty mají peněz vždycky dost, když chtějí F1). Akorát na to finančně doplácí okruhy, které nic nevydělají a ještě musí žebrat u politiků.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.128.XXX
                        Nevím, jestli existuje vůbec nějaký větší okruh, který by nežil z dotací. Pokud přináší pro svůj region prospěch, pak jsou dotace podle mne v pořádku.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Easy

                          Easy

                          109.81.209.XXX
                          Slovo "dotace" mi už obecně jde proti srsti. To by ty okruhy mohly být rovnou ve státních rukou.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.128.XXX
                            To by dopadlo tragicky. 12
                            To záleží, jak to vnímáš. U škol a nemocnic ti to nejspíš nevadí. Pro mne stojí za to dotovat něco, co se nějakým způsobem vrátí. U okruhů třeba jen finančně. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.133.XXX
    Pokud to někdo zaplatí (Valonská vláda), tak to snad ani není podnik ve ztrátě, ne? Jenom je o jednoho partnera víc.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Já ti nevím, rocku. Že to zaplatí místní vláda znamená, že to zaplatí místní lidé - a to je něco jiného, než jeden komerční partner navíc. Nehledě na to, že určitá část místních lidí si nepřeje, aby jejich peníze šly na závodění F1 a maštění kapes bohatým Američanům.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To, že ten schodek nakonec zaplatí vláda, tu ztrátu neanuluje. Prostě to účetně ztráta je. A jak správně napsal Petr, části místních tohle dotování je proti mysli. Mi je taky proti mysli že naše Národní divadlo dostává ročně dotaci ve výši půl miliardy. Bohužel ani já s tím nic neudělám.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.133.XXX
        Ale zase se na to dá pohlížet tak, že regionální vláda tímhle způsobem nepodporuje primárně F1 a bohatý Američany, ale spíš podnikatele ve službách ve svém kraji, což je zase nezanedbatelný počet zaměstnanců (MÍSTNÍCH) a pak následně odvedených daní ze zisků atd. Když někam nárazově přijede 1/4 miliónu turistů, tak se to musí projevit.
        Region hospodaří se svými zdroji. Každá investice bude nějaké skupině lidí proti mysli, ale tomu bych vůbec nepřikládal váhu. Od toho si zvolili zastupitele, aby s prostředky pro jejich region hodpodařili, to je podstata demokracie.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama