DISKUZE K ČLÁNKU Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná

Šéf Ferrari je frustrovaný kvůli tomu, že se jim nepodařilo vybojovat druhé místo v šampionátu konstruktérů. Trest pro Felipeho Massu v podobě průjezdu boxy navíc byl podle něj příliš přísný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Domenicali je frustrovaný: Ferrari mohlo skončit druhé, Massova penalizace byla přísná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 27.11.2013 08:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Loqenc (Hlasovalo 12 lidí) 26.11.2013 09:19
Dostal varovaní a stejně tam znovu jezdil, tak… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 26.11.2013 09:04
Tak jsem se na ten závod včera podíval podruhé a… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2013 10:26
Na "kdyby" se v F1 nehraje. Kdyby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • rock

          37.188.224.XXX
          Podle tohoto
          [odkaz na stránku]
          Massovi neudělali o jednu zastávku víc než Alonsovi, měli oba po dvou pitstopech. Akorát Massovi divně rozložili délku stintů a na poslední mu nazuli media. Ovšem jestli by to Massa zvládl s jednou zastávkou, to je v nebesích. Sutil startoval na tvrdých a tím trochu eliminoval problémy s těžkým autem po startu. Di Resta je tak jediný, kdo tu zmiňovanou strategii zvolil a zvládl - ale myslím, že ten startoval (narozdíl od Massy) na nových pneu a mohl tak první stint o pár kol prodloužit.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.239.XXX
    boxy " ...tým vždy jednal velmi, velmi správně na dráze, při zastávkách v boxech, při volbě strategií..."

    Jenom takhle z hlavy mne napadá divná až zmaštěná strategie Massy v Abú Zabí nebo nepovolání Alonsa na výměnu poškozeného křídla v Malajsii. Ale jo, Dome, jenom se pochval...

    Ale musím opravdu konstatovat, že těch kiksů měli spíš míň než víc...

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Xinho

    95.105.168.XXX
    Rozpravky Ked už spomína minuly rok, mal by si spomenut na druhu polovicu sezóny kedy nemali absolútne na McLaren, ktorý vyhraval zavody ale len kvôli porucham neziskal Hamilton titul...takze neviem na co si mame spomenúť kde boli minuly rok ale rýchlosť na titul teda nemali absolutne a pamatam si iba defenzivnu strategiu branenia 40bodoveho naskoku

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.239.XXX
      Porucha není náhoda nebo štěstí, porucha je chyba týmu / konstruktéra a spolehlivost je stejně tak vlastnost auta, jako rychlost nebo ovladatelnost.

      Splašenej Grosjean v Belgii opravdu BYL mimo nejen jejich kontrolu, ale i svoji. A má pravdu, že nebýt byť jen téhle jedné situace, byl by Alonso v úplně jiné pozici.

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Porucha může být i vada materiálu a na tu se leckdy nepřijde.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.239.XXX
          S jejich kosmickými materiály, n-násobnou kontrolou kvality a důrazem na pečlivou, kusovou montáž? Kdyby se stejným poměrem projevovaly tzv. vady materiálů v sériové výrobě, tak se polovina populace v autech do týdne pozabíjí.

          Moje přesvědčení je, že v 99 případech ze 100 jsou to pohádky pro frustrovaný sponzory a fanoušky a jde o synonymum pro frázi "poddimenzovaná konstrukce"

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Nevím, tak dalece do problému nevidím, ale myslím si, že některé poruchy skutečně způsobí vada materiálu + silné přetěžování. Je to ale jenom můj pocit.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              Jak můžeš s jejich zkušenostmi a technologiemi nezaviněně přetížit správně dimenzovanou součástku?

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Součástka s vadou se přetíží celkem lehce.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                A ještě dodatek. Všechno odzkoušet v dnešním kolotoči závodů nelze. Týmy jsou na cestách více než ve fabrice a na některé problémy se pak nepřijde. Třeba Hamiltonovo prasklé šasi. Zajímalo by mě, kolik velkých cen s tím vozem absolvoval než se přišlo na to, že jsou v něm praskliny. A to nemluvím o tom, že šlo i jemu o život. Stačilo by, aby se auto na dráze rozsypalo a mohlo být po něm. A to vše jenom proto, že vozy po každém závodě neprojdou repasí v dílně, ale pohybují se od jedné velké ceny k druhé.

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  37.188.239.XXX
                  "Třeba Hamiltonovo prasklé šasi."

                  No, tak to je zrovna ukázkový případ. Rozdělím to na dvě části.

                  -Vznik prasklin
                  To je jasný, nedostatečně nadimenzovaná nebo špatně provedená konstrukce (šasi si pečou sami, je to ruční práce z materiálu, který vybírají doslova holýma rukama, tam žádnou vadu materiálu nevyčarují), zřejmě v kombinaci s Lewisovou agresivní jízdou na obrubnících. Za to si můžou sami, jako tým (konstruktér + zhotovitel + pilot).

                  -Možná jízda vozu s prasklinami v několika závodech
                  Oni na ty praskliny přišli v místě konání před závodem. To znamená, že zřejmě v Austinu provedli kontrolu něčeho, co v Abu Zabi nekontrolovali, nebo to zkontrolovali jinak, líp. A protože to evidentně ŠLO zkontrolovat v polních podmínkách před závodem, znamená to jednoznačně špatně, nedostatečně nastavený postupy předzávodních kontrol.

                  + 6 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Pokud je mezi závody 1 týden a asi půlku týdne je auto v kontejneru, moc se toho nestihne zkontrolovat. Navíc jsou mechanici časově omezeni a nemohou dělat na voze třeba přes noc. Šasi kontrolovali na základě chování vozu na dráze. Jinak by se nekontroloval a šel by do dalšího závodu.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      37.188.239.XXX
                      Já netvrdím, že to mají lehký. Já tvrdím, že je v jejich moci tu situaci ovlivnit (sami to v Austinu dokázali) a oni sami se můžou rozhodnout, jak s tou zkušeností naloží.

                      + 6 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        "spolehlivost je stejně tak vlastnost auta, jako rychlost nebo ovladatelnost"

        Přesně. Tohle řada lidí zkrátka ne a ne pochopit.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        95.105.168.XXX
        Kazdopadne som chcel zdoraznit skor to, ze rýchlosť nemali nie len na RB ale ani na McLaren...tento rok dobry štart a opäť nestihaju nie len RB ale ani Mercedes a Lotus v mnohých pripadoch

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    188.75.128.XXX
    Ale houno Kdyby nekolidoval Hamilton a následně nedostal pentli, byl by taky úplně jinde.

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.239.XXX
      Tak. Když dobře pro Ferrari, tak to mohlo dopadnou Ferrari 3.+4. a Mercedesy 5.+6.
      Takže nic neřešící a na body vlastně úplně stejný, jak to nakonec dopadlo...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je mezi trestem Massy a Hamiltona kauzální spojitost? Žádnou tam totiž nevidím. Ergo "kdyby" nedostal Massa tvrdý trest za něco, co se nikdy netrestalo, Hamilton by pořád dostal trest za to, co se stejně tvrdě trestá už 3 roky.

        Konečné pořadí by pravděpoděpodobně bylo Massa 3., Alonso 4., Rosberg 6. a Hamilton 9., to máme 25 b pro Ferrari a 8 b pro Mercedes, ergo Ferrari by skončilo v PK 2. s náskokem 2 bodů.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Na "kdyby" se v F1 nehraje. Kdyby Massa v závodech více bojoval, kdyby Alonsovi vyměnili nalomené křídlo, kdyby Massovi v Abu Dhabí nepodělali strategii, kdyby........ tak by Ferrari zůstalo před Mercedesem a Domenicalli by teď nebyl frustrovaný. A to píšu jako fanda Ferrari a hlavně Massy. A pak by Massa zůstal u Ferrari a já bych nebyl frustrovaný, jestli mám v příští sezóně fandit Ferrari nebo Massovi a Williamsu.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            Co jsem koukal na LT, tak Massa po trestu rezignoval a závod jenom dojel...
            A pokud by jel za Alonsem,tak by ho asi pustil. Co by to pro Massu znamenalo není třeba řešit...
            V tom si myslím,že je rozdíl mezi Alonsem ,Šumákem a Vetlem

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama