DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Šéf italské stáje z Maranella Frederic Vasseur označil loňskou penalizaci Red Bullu za překročení rozpočtového stropu za vtip. Podle něj může mít navíc dalekosáhlé důsledky pro Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.08.2023 10:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Starý Veterán (Hlasovali 5 lidé) 16.08.2023 11:42
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 16.08.2023 11:09
Nějak jsem ho nepochopil. Finanční výhoda se… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2023 15:47
sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Já si myslím, že zaplatili pokutu, ale strop jim nesnížili, to jde zkrátka z jiného hrníčku...

      Omezení tunelu je diskutabilnější... Red Bull postavil nejlepší auto vloni a letos z toho těží tzn. o tu výhodu nepřišli, tu si přenesli... A je otázka zda je 10% adekvátní trest, aby je zpomalil natolik, že by je ostatní mohli stáhnout... A tady je další problém... Tohle je F1, každý tým jde po vlastní cestě vývoje... A když jde každý po jiné cestě, tak ta cesta může být různě dlouhá... Takže když ten první zpomalí o 10% tak ani náhodou to nemusí znamenat, že ostatní ho doženou, kor když se ukázalo, že cesta Mercedesu, ani Ferrari do cíle vůbec nevede... Tak je pak taky otázka zda RB těch 10% nepomohlo najít tu správnou cestu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Jakože ta pokuty byla vyjmuta z nákladů, počítajících se do stropu?
        Jako jistě to nevím, ale to by asi RB tolik nefňukal, jak moc je to postihne. Ale pokud má někdo informace o tom, jestli se to do toho počítá nebo ne, budu moc rád za info.

        Těžko říct, jak moc je to postihne. A těžko se výše trestu dopředu určí správně. Mám pocit, že náskok RB není moc o tom, že pár milionů překročili. Ale evidentně se konkurence vydala špatným směrem vývoje a momentálně se snaží o dohnání s tím správným.
        Nebo minimálně u Mercedesu mi to tak připadá.
        Ferrari nějak moc postihly změny kvůli poskakování, od té doby upadají.
        A Aston? Mně to tak připadá, že převzali koncept RB, ale novinky jim už od RB nepřicházejí. Tam to na návrat na špici moc nevidím.
        Snad Mclaren našel dobrou cestu. Ale pozdě.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Přečti si ten článek... Borec tam tvrdí, že snad 90% nákladů tvoří provozní výdaje a vývoj tvoří jen malý zlomek...

          Podle mě to šulí a vyvíjí to z velké části externisté, ale kdyby to byla pravda, tak 7mega je opravdu hodně...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Ano, četl jsem.
            Ale těžko říct, jak to je.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.160.26.XXX
              Těžko říct, ale oficiálně to tak nějak odpovídat bude... Takže než praskne, že top týmy do toho lejou další miliony bokem.... Tak skutečně 7 mega je velký rozdíl... Samozřejmě pokud je to o tom, že jen RB chytli, tak je to úsměvné...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Já bych řekl, že nějak obejít se to snaží všechny top týmy. Co z toho bude legální, pololegální nebo nelegální časem budou řešit.
                Už je to víc záležitost účetních, než kontruktérů. 05
                Ty stropy zatím nic pozitivního nepřinesly. Stejně vedou bohaté týmy a Mercedes, Mclaren nebo Ferrari díky stropům mají dohánění těžší.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  88.103.239.XXX
                  Mercedes určitě ne, to se vsadím. Stropy jsou v pohodě, aspoň vidíte jaký rozdíl dokáže ( může) jen tahle jakoby malá částka. Rozdíly kdysi zde psát nemusím že. Ono se to musí ještě doladit a taky je potřeba říci, že nic není dokonalé. Vždy bude něco za něco. Bude se to ale zbližovat. Holt Newey je v tomhle dobrej, když jsou změny. To se ví drahně let. Jak dalece je to posunulo, když utratily více určit nejde. Trest měl nejspiše být jiný..., osoobně si tipnu, že by i tak byli první.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    To je o tom, za tím rozdílem člověk chce vidět. Jistě na tom nějaký podíl to překročení bude mít.
                    Za mne je zásadní problém v tom, že se Mercedes vydal špatnou cestou a po roce začal tam, kde byl RB rok před nimi.
                    Stejně tak museli řešit poskakování. RB to vyřešil rychle a dobře.
                    Ferrari doplatilo na změny pravidel, přesně od té doby začali ztrácet na RB. Do té doby byli srovnatelní. Ještě ve Francii jezdil Leclerc první, než to rozbil.
                    Nemyslím si, že peníze jsou v tom zásadní. Jen brání dohánění.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      88.103.239.XXX
                      To že brání omezený rozpočet v dohánění je jasné, ale každý je na tom stejně a má stejné prostředky na stavbu, takže za mne cajk. Pak je tu RB , který to má jako jediný jinak.Spočítat o kolik zrychlil, díky této výhodě nejde. Je hrozně těžké, potrestat pak spravedlivě. Tam nezbývá než to vyřešit černo bíle. ( trest buď nechat a neřešit a nebo diskvalifikovat) Jinak jsou zbytečné dohady. Pak tu máme image a peníze a Busines. 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.62.XXX
                        Spočítat to nejde... Diskvalifikovat taky nejde, protože bys zkazil celý ročník... Celý rok koukáme jak Max slaví a pak nám řeknou, že se to nestalo...

                        Tohle je typ pravidel, se kterými nesouhlasím, ačkoli mi principiálně dávají velký smysl... Ale nesouhlasím s nimi z praktického hlediska... Každé pravidlo je prostředkem boje, předmětem taktiky... Podobně jako pravidla ohledně dopingu... Možná se nedopuje jako dřív, ale všechny svým způsobem tlačí pohybovat se na nějaké hraně resp. lehce za hranou, kdy to ještě projde... Protože kdo to nedělá, tak se připravuje o obrovskou výhodu...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          83.240.62.XXX
                          Je otázkou, kdo a jak je schopen se na té hraně pohybovat... Pro starého Strolla asi není problém vysázet balík peněz => Ale to se dle pravidel nesmí...

                          Resp. je nutné to dělat utajovaně => Potřebuješ dobré, důvěryhodné kontakty... Kdo je spíš sežene... Newey, který je v byznysu 40+ let, je to kapacita a zná se s každým nebo Stroll, který rozhazuje prachama ? Samozřejmě, že Newey...

                          Když tým bude dominovat, tak kdo to lépe skryje / vysvětlí... Newey, který již postavil bezpočet dominantních aut. Genius, který se rozhoduje 10ky let správně nebo Stroll, který to přišel urvat prachama ?

                          Jedna věc je rozpočtový strop tzn. prachy a druhá věc jsou zdroje obecně... A v těch zdrojích rovnost není a nemůže být... Skrz prachy to můžeš přetlačit, ale to je teď zakázáno...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          tohle bylo naprosto jasně řečeno již loni, pokuta se jim žádným způsobem nezapočítává do nákladů co se berou do rozpočtového stropu

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Pak je to špatně. Měla by. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              a proč myslíš, že všichni pláčou? Protože to je trest netrest. Stejně, jako když mcl byl za špionáž vůči ferrari potrestán vyloučením ze šampionátu konstruktérů, dostal pokutu 100 mega, ale ve finále se mu pokuta odečetla od prize money které by získal mcl za své úmístění, což je vážně velice poučné...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Všichni ne. Konkurence pláče vždy. Rb zase pláče, že je to moc tvrdý trest. Politika.
                A trochu srovnáváš nesrovnatelné. Dostat 100 mega za překročení stropu o necelé 2 mega....

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  ale tady nejde o sto mega. Tady jde o to, že to co dostali nemá žádoucí efekt a reálně red bull do změny pravidel nikdo nemá šanci ohrozit... Pokud by se jim o pokutu snížil strop třeba na dvě tři sezony, tak to efekt určitě mít bude, ale v současné F1 je ten finanční strop nejvíc limitující faktor, alespoň pro top týmy, protože ty nemají problém sehnat víc financí, než je ten strop. A pokud jim zakáží aerotunel, tak ty peníze proinvestují v nějakém jiném směru vývoje a red bull má v aero evidentní náskok, takže zde asi moc ten postih nefunguje... A hlavně je to signál pro zbytek pole, že když mají na pokutu, tak si můžou ten strop strčit i s celou liberty...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Tak souhlasím v tom, že trest se má počítat do stropu.
                    Ale jinak nevím, proč by za 1 prohřešek v 1 sezoně měl být trest na 3 sezony.
                    Já myslím, že trest funguje a evidentně konkurence RB dohání. Ten náskok byl tak velký, že letos mají titul jasný. Ale dost pochybuji, že ten náskok má RB kvůlu tomu, že překročil strop o necelé 2 mega bůhví v čem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      94.113.224.XXX
      Kdyz pretahli rozpocet o 100% nakladu na vyvoj a dostanou trest 10% vykonu na pocitacich, tak je ten trest naprosto smesny, jak poukazuje. Asi jako kdybys mel diky dopingu naskok 5 sekund a dostanes pentli dve desetiny...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        No. Až na to, že nepřetáhli ani 20% nákladů, které navíc vypočítala konkurence (asi Ferrari nepočítalo ve prospěch RB), pokuta byla téměř 4x vyšší, než překročení a ty počítače dnes dělají téměř veškerý vývoj....
        Od toho se odvíjí taky tvůj výpočet. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama