Foto: Aerodynamický test Caterhamu na letišti v Duxfordu
Tým Caterham F1 včera využil jeden ze čtyř možných dnů k otestování aerodynamiky svého monopostu CT01 na letišti v Duxfordu. Celý článek
reklama
Ježdění od 9 do 17 hod sem a tam na rovince není žádná zábava pro pilota ani pro inženýry. Jedná se však o důležitý proces z pohledu aerodynamiky a korelace dat z aerodynamického tunelu.
Za volant se včera posadil pilot GP2 stáje Caterhamu a krajan Pastora Maldonada - Rodolfo Gonzáles, než před 6 lety vyhrál britskou F3.
Gonzáles se prohání po letišti v Duxfordu (foto: Caterham F1)
Caterham se věnoval hlavně změnám světlé výšky pro mapování aerodynamiky, přičemž jezdec musel pokaždé vysednout z vozu a mechanici změnili nastavení. Tým si vyzkoušel také různé klapky předního křídla (pro Valencii chystá jeho další úpravu) a různé verze zadního křídla.
Den předem tým poskládal šasi č. 1, které s sebou vozí na závody jako náhradní, a nastartoval motor Renault, aby si ověřil, že je vše v pořádku. V Duxfordu na testování dohlížela šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová či ředitel výkonnosti John Iley.
Video: Středeční zkušební nastartování vozu v továrně Caterhamu (zdroj: Caterham F1)
Snímky z aerodynamického testu na letištní rovince v Duxfordu najdete pod článkem.
© Foto: Caterham F1 Team