Sběratelská rarita nebo nekompromisní novinka? Challenger T/A má od všeho trochu

ar6, 17. srpna 2016, 03:20 Google+

Z trojice Mustang, Camaro a Challenger je právě Dodge tím nejstarším a také prodejně nejhorším. Přesto si pořád vede poměrně slušně a americký výrobce tak přichází s jednou speciální edicí za druhou. Ta poslední oslavuje někdejší homologační speciál pro závodní sérii Trans Am.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legenda a její nástupce, Dodge Challenger T/A.

Legenda a její nástupce, Dodge Challenger T/A. | foto: Dodge

Sdílejte článek

Dodge Challenger T/A (Trans Am) vznikl v roce 1970 jen ve 2399 kusech a není tak divu, že je mezi sběrateli velice žádaný. Přivlastnit si trochu z aury tehdejšího „závodního vozu pro běžné silnice“ chce aktuální Challenger s novou verzí, která se překvapivě jmenuje T/A. Základem vozu je model R/T, vybavený předními světly Air Catcher, jejichž součástí je i LED diodami podsvícené logo T/A. Kromě nich má novinka jako odkaz na minulost černou kapotu (volitelně i s kultovními oky), přední masku a zadní spoiler. Challenger dále dostal specifické pruhy, víčko nádrže s nápisem FUEL a dva nové laky – zelenou Go a žlutou Jacket High-impact Paint. Černá 20palcová kovaná kola pocházejí od Moparu.

img-responsive

Dodge Challenger T/A má historické kořeny. | foto: Dodge

Sedadla mají výrazné boční vedení a látkové čalounění, dobře potom ladí se sportovním volantem a přístrojovou deskou v retro nádechu. Dekorační plochy jsou hliníkové nebo natřené černým lakem, na podlaze najdeme velurové koberečky. Pod kapotou je 5.7litrový osmiválec HEMI o výkonu 280 kW (381 k), který dostal air box z modelu SRT Hellcat a nový filtr od Moparu. I z toho důvodu je na kapotě tak výrazný nasávací otvor. Kromě toho je vůz vybaven aktivním výfukovým potrubím a balíčkem Super Track Pak, snižujícím světlou výšku o 12,7 milimetru. Dále obsahuje tlumiče Bilstein, nové brzdové obložení, třístupňové ESC s možností plného vypnutí a pneumatiky Goodyear Eagle F1. Na výběr má zákazník šestistupňový manuál Tremec nebo osmistupňový automat TorqFlite, základní cena je 37 390 dolarů (cca 894 000 korun).

Verze T/A Plus přidává především výbavu. Již v základu tak obsahuje vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla v kůži Nappa, infotainment Uconnect s 8,4palcovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto nebo několika aplikacemi včetně Dodge Performance Pages (reakční čas na semaforu, ukazatel přetížení nebo měření akcelerace), kožený volant a audiosystém se šesti reproduktory a 276wattovým zesilovačem. Cena vozu startuje na 40 140 dolarech (cca 960 000 korun).

Na opačném konci spektra stojí verze T/A 392 (na fotkách má šedivou barvu) s 6.4litrovým osmiválcem HEMI o výkonu 362 kW (492 k) s točivým momentem 644 Nm, který uděluje vozu zrychlení na 96 km/h za asi 4 sekundy. Čtvrt míle Challenger zvládne pod 12 sekund. Vedle výbavy provedení Plus a mnoha prvků (světla, nasávací otvor v kapotě) ze základního modelu má 392 odvětrávané kotouče Brembo se šesti pístky vpředu a čtyřmi pístky vzadu, přepracovanou geometrii přední nápravy, 20palcová kovaná kola s pneumatikami Pirelli, silnější alternátor, dále upravený aktivní výfukový systém a v neposlední řadě i tachometr cejchovaný do 180 mil za hodinu. Ceny začínají na 43 995 dolarech (cca 1 052 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Sběratelská rarita nebo nekompromisní novinka? Challenger T/A má od všeho trochu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

reklama

Doporučujeme

Dodge oživil Charger Daytona hned ve dvou verzích.

Dodge vrací do hry obří křídlo Chargeru Daytona, skoro jej ale nepoznáte

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud