Petrolheadi můžou jásat, Honda NSX dostane benzínový motor (+ nové fotky hybridu)

ar6, 12. července 2016, 14:53 Google+

Když Honda poprvé předvedla novou generaci kupé NSX, zavládly tak trochu rozpačité pocity. Ani ne snad z futuristického designu, ale pohonného ústrojí. Ano, hybrid v super- nebo hypersportovním autě může fungovat fantasticky, ale k odkazu NSX se tak nějak více hodil čistý benzín. Ti, kteří po něm volali, nyní mohou jásat. Podle britských médií Honda na nehybridní NSX usilovně pracuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda NSX pravděpodobně nebude jen hybridem.

Honda NSX pravděpodobně nebude jen hybridem. | foto: Honda

Sdílejte článek

Nové vydání Hondy NSX zamíří za ceny od 180 000 eur (cca 4,87 milionu korun) k osmi evropským dealerům již během několika následujících týdnů. Ve svých útrobách si dvoumístné kupé poveze celkem čtyř motory. Základem je dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 373 kW (507 k), jemuž asistují hned tři elektromotory. Výsledek? 427 kW (581 k) a 686 Nm, přenášené na všechna kola prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové automatické převodovky. K tomu jsou v autě ještě přítomny lithium-iontové akumulátory, pohotovostní hmotnost je tak 1763 až 1801 kilogramů. A to skutečně není málo, přesto dokáže vůz vystřelit na 100 km/h za 3 sekundy a dosáhnout maximálně 308 km/h.

A nyní si na chvíli představte, že v autě nejsou akumulátory, ale pouze benzínový motor. Dynamické parametry by tím pádem mohly být ještě o kousek lepší. Jestli takto přemýšlí i vedení Hondy je těžké odhadovat, Ted Klaus jako šéf projektu NSX ale rozhodně benzínovou verzi nezavrhuje, spíše naopak. „S novými technologiemi i jejich vývojem jde o výjimečné auto, díky němuž se můžeme stát v této oblasti lídrem. Také nám pomůže porozumět, kam vlastně s naší značkou kráčíme,“ řekl Autocaru Klaus k hybridní NSX. Záhy ale dodal: „Nic nám nestojí v cestě stát se neelektrifikovaným.“ To v překladu znamená, že čistě benzínová NSX určitě patří k něčemu, o čem v Hondě přemýšlí. V kombinaci s odlehčenou karosérií by pak mohlo dojít i na oprášení označení Type R, které by mělo být věnováno „nejvíce ostré verzi jakékoliv platformy.“

Klaus ale jedním dechem možná rychle zmírní vaše nadšení. Podle něj totiž Honda chystá i další varianty. Svým příchodem nejbližší je pravděpodobně odlehčené provedení ve stylu speciálu, jenž se vydal v době nedávno minulé na slavný závod Pikes Peak. Na stejném podniku ještě chvíli zůstaneme, protože se tam předvedla také plně elektrická verze se čtyřmi individuálními elektromotory. I její uvedení by mohlo být na pořadu dne, zvláště když se při náročných podmínkách testovala výdrž baterií a dalších elektrických komponentů pohonného ústrojí. Návrat ke konvenčnějším modelům představuje možné oživení otevřené karosérie. Připomeňme, že předchůdce byl nabízen také s odnímatelným středním dílem střechy. „Můžeme si přát, že jednoho dne ztratíme pevnou střechu,“ dodal Klaus trochu tajemně na závěr. A nám nezbývá než doufat, že nejméně benzínovou Hondu NSX v blízké budoucnosti přivítáme. Hybrid určitě není špatný, ale pod kapotu takového vozu zkrátka patří pouze Natural.

Vytisknout

Diskuze: Petrolheadi můžou jásat, Honda NSX dostane benzínový motor (+ nové fotky hybridu)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Bentley Mulsanne

Bentley chce vyrobit ultra limuzínu, bude lepší než Mulsanne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud