Třídveřové modely Audi jsou na odstřel, autonomní řízení naopak na vzestupu

ar6, 22. července 2016, 03:15 Google+

O Dieselgate už byly popsány stohy papírů, stejně tak o jejich dopadech na ekonomickou situaci koncernu Volkswagen. Od vypuknutí této kauzy je jasné, že německý gigant bude muset šetřit, což zahrnuje mimo jiné i ukončení výroby až 40 méně populárních modelů. Situace samotného Volkswagenu byla rozebírána zhruba před měsícem, nyní je tak na řadě Audi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třídveřové Audi A3 je spolu s A1 v rámci portfolia značky na odstřel.

Třídveřové Audi A3 je spolu s A1 v rámci portfolia značky na odstřel. | foto: Audi

Sdílejte článek

S příchodem modelů jako A1, A5 Sportback, A7 Sportback nebo SQ7 byla taktika Audi víceméně jasná, zaplnit co největší množství různých subkategorií v rámci jednoho segmentu. Taktika jistě zajímavá, ale nákladná. To se také v budoucnu na portfoliu projeví, protože právě některé ztrátové modely z „okrajových“ částí segmentu se nedočkají nástupce. Prvním modelem na odstřel je podle deníku Handelsblatt hned ten vlastně nejzákladnější. Třídveřové A1 se loni prodalo v 32 479 kusech, což rozhodně není mnoho a není tak vlastně překvapením, že auto skončí bez nástupce. S pokračováním pětidveřového Sportbacku se naopak počítá.

Obdobná je situace také u většího modelu A3. Ten dnes koupíte s tří- i pětidveřovou karosérií, jako sedan nebo jako kabriolet. Sportback i sedan v nabídce zůstanou, „třídvířko“ a kabriolet z ní naopak vypadnou. V podstatě se jedná o stejné auto, společný konec tedy není překvapení. Tím spíš, když se hatchbacku loni prodalo jen 19 400 kusů. Náhradou za kabriolet, jenž si našel loni 19 292 majitelů, by se měly stát další otevřené modely – TT Roadster a A5/S5 Cabriolet. Již dříve naopak bylo potvrzeno, že se sériové výroby dočká elektrické SUV Q6 i vrcholný model Q8.

Peníze ušetřené koncem výroby některých okrajových modelů využijí čtyři kruhy v rámci vývoje nových technologií, elektromobilů a autonomního řízení. V první oblasti se bude sázet na virtual cockpit, což je 12,3palcový displej, nahrazující klasické budíky. Oblast autonomního řízení je pro Audi také hodně atraktivní, tím spíš, když má být lídrem koncernu mezi modely s možností „samořízení.“ O elektromobilech již byla řeč, tím hlavním a prvním bude SUV Q6 v roce 2018 s dojezdem asi 500 kilometrů. O sedm let později má pak čtvrtina portfolia Audi jezdit na elektřinu.

Vytisknout

Diskuze: Třídveřové modely Audi jsou na odstřel, autonomní řízení naopak na vzestupu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

reklama

Doporučujeme

V počítači navržená Furia ukazuje možnou podobu supersportu od Alfy Romeo.

Nový supersport Alfy vyráží dech, koupit si ho ale nemůžete

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud