Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

ar6, 8. ledna 2016, 15:30 Google+

Uvést na trh ideového nástupce Typu 2 se Volkswagen pokouší s přestávkami už od roku 2001. Zlomem by mohl být koncept Budd-e, který kromě vtipného jména a retro designu přináší především elektrický pohon a revoluci v uspořádání interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2.

Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Skořápku auta tvoří karosérie krabicovitého tvaru, jejíž stylizace nenechá nikoho na pochybách, ke kterému vozu z minulosti se Němci chtěli přiblížit. I přesto tu ale jsou LED diodová hlavní světla, diodové proužky ve tvaru písmene C v předním i zadním nárazníku a samozřejmě LED diodová koncová světla, jejichž tvar plynule přechází do třetího brzdového ve střešním spoileru. Využití této světelné technologie ale není zdaleka vyčerpáno, to když tenké pásy, ji využívající, obepínají celé auto kolem dokola a je jimi podsvícena i maska chladiče (barev je hned několik). Klasický je alespoň nástřik v bílé Nevada, doplněný o zlatou střechu (odstín Phoenix Copper) se solárními panely, a 21palcová kola.

img-responsive

Na střeše krabicovité karosérie jsou solární panely, Volkswagen Budd-e. | foto: Volkswagen

Pokud zvenku postrádáte kliky dveří, pak vězte, že se dveře otevírají prostřednictvím gesta nebo dotyku. Čtyřmístná kabina pak více než prostor určený k cestování připomíná obývací pokoj. Vzadu je jakási forma lavice, určená pro dvě osoby, vpředu jsou dvě samostatná a otočná sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Mnohem důležitější je ale multimediální rozhraní uvnitř vozu. Zadní cestující mají k dispozici vlastní obrazovku o velikosti 34 palců, kterou lze ovládat gesty, před řidičem se rozprostírá několik displejů, vizuálně spojených dohromady. I přesto má ale každý svou pevně danou funkci, a zatímco před volantem je tak evoluce loni představeného digitálního přístrojového panelu Active Info Display o velikosti 12,3 palce, středovou konzoli tvoří 13,3palcová obrazovka, přes níž se ovládá zábavní systém nebo 3D navigace.

Klasická tlačítka ale uvnitř, stejně jako zvenku kliky, úplně zmizela. Vše probíhá gesty, dotykem nebo hlasem. Poslední možnost se  přitom aktivuje příkazem „Hello Budd-e.“ Hlasové ovládání je dokonce natolik propracované, že pokud někdo chce snížit teplotu v místě kde sedí, systém ho dokáže lokalizovat a provést operaci přesně u něj. Už u revolučního modelu XL1 použil Volkswagen koncept kamer místo zpětných zrcátek. E-Mirror pak nechybí ani zde, když obraz ze strany řidiče přenáší na 7,9palcovou obrazovku a ze strany spolujezdce na 5,9palcovou obrazovku. Volant, ač opět bez tlačítek, je multifunkční, přičemž ovládání probíhá jak jinak než dotykově. Budd-e lze také spárovat s chytrým telefonem, tabletem nebo hodinkami, dokáže tak upozornit na zapomenutý předmět uvnitř nebo přednastavit vůz přesně dle pokynů majitele.

Základem 4597 mm dlouhého, 1940 mm širokého a 1835 mm vysokého konceptu je modulární platforma MEB, určená speciálně pro vozy s elektrickým pohonem (Budd-e je prvním, který ji dostal). Ten speciálně v případě tohoto vozu obstarávají dva elektromotory – přední má 136 koní a 200 Nm, zadní potom 170 koní a 290 Nm. Systémový výkon vozu je 306 koní, což dovolí akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Baterie o kapacitě 92,4 kWh jsou umístěny do podlahy, což je mimochodem specifikum platformy MEB, a jejich napájení je možné z klasické zásuvky či indukčním nabíjením. V prvním případě stačí na 80 procent jejich kapacity 30 minut, musí to být ale ze 150 kW zásuvky. Na jedno nabití pak německé MPV ujede 533 kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Pětidveřový hatchback stojí na stejných základech jako sedan, Chevrolet Cruze.

Chevrolet odhalil pětidveřový Cruze, pořád jde o volbu rozumu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud