Volkswagen Typ 2 má nástupce, elektrický koncept Budd-e

Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2.

Volkswagen Budd-e je dalším pokusem, jak oživit legendární Typ 2. | foto: Volkswagen

Uvést na trh ideového nástupce Typu 2 se Volkswagen pokouší s přestávkami už od roku 2001. Zlomem by mohl být koncept Budd-e, který kromě vtipného jména a retro designu přináší především elektrický pohon a revoluci v uspořádání interiéru.

Skořápku auta tvoří karosérie krabicovitého tvaru, jejíž stylizace nenechá nikoho na pochybách, ke kterému vozu z minulosti se Němci chtěli přiblížit. I přesto tu ale jsou LED diodová hlavní světla, diodové proužky ve tvaru písmene C v předním i zadním nárazníku a samozřejmě LED diodová koncová světla, jejichž tvar plynule přechází do třetího brzdového ve střešním spoileru. Využití této světelné technologie ale není zdaleka vyčerpáno, to když tenké pásy, ji využívající, obepínají celé auto kolem dokola a je jimi podsvícena i maska chladiče (barev je hned několik). Klasický je alespoň nástřik v bílé Nevada, doplněný o zlatou střechu (odstín Phoenix Copper) se solárními panely, a 21palcová kola.

img-responsive

Na střeše krabicovité karosérie jsou solární panely, Volkswagen Budd-e. | foto: Volkswagen

Pokud zvenku postrádáte kliky dveří, pak vězte, že se dveře otevírají prostřednictvím gesta nebo dotyku. Čtyřmístná kabina pak více než prostor určený k cestování připomíná obývací pokoj. Vzadu je jakási forma lavice, určená pro dvě osoby, vpředu jsou dvě samostatná a otočná sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Mnohem důležitější je ale multimediální rozhraní uvnitř vozu. Zadní cestující mají k dispozici vlastní obrazovku o velikosti 34 palců, kterou lze ovládat gesty, před řidičem se rozprostírá několik displejů, vizuálně spojených dohromady. I přesto má ale každý svou pevně danou funkci, a zatímco před volantem je tak evoluce loni představeného digitálního přístrojového panelu Active Info Display o velikosti 12,3 palce, středovou konzoli tvoří 13,3palcová obrazovka, přes níž se ovládá zábavní systém nebo 3D navigace.

Klasická tlačítka ale uvnitř, stejně jako zvenku kliky, úplně zmizela. Vše probíhá gesty, dotykem nebo hlasem. Poslední možnost se  přitom aktivuje příkazem „Hello Budd-e.“ Hlasové ovládání je dokonce natolik propracované, že pokud někdo chce snížit teplotu v místě kde sedí, systém ho dokáže lokalizovat a provést operaci přesně u něj. Už u revolučního modelu XL1 použil Volkswagen koncept kamer místo zpětných zrcátek. E-Mirror pak nechybí ani zde, když obraz ze strany řidiče přenáší na 7,9palcovou obrazovku a ze strany spolujezdce na 5,9palcovou obrazovku. Volant, ač opět bez tlačítek, je multifunkční, přičemž ovládání probíhá jak jinak než dotykově. Budd-e lze také spárovat s chytrým telefonem, tabletem nebo hodinkami, dokáže tak upozornit na zapomenutý předmět uvnitř nebo přednastavit vůz přesně dle pokynů majitele.

Základem 4597 mm dlouhého, 1940 mm širokého a 1835 mm vysokého konceptu je modulární platforma MEB, určená speciálně pro vozy s elektrickým pohonem (Budd-e je prvním, který ji dostal). Ten speciálně v případě tohoto vozu obstarávají dva elektromotory – přední má 136 koní a 200 Nm, zadní potom 170 koní a 290 Nm. Systémový výkon vozu je 306 koní, což dovolí akceleraci z 0 na 96 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Baterie o kapacitě 92,4 kWh jsou umístěny do podlahy, což je mimochodem specifikum platformy MEB, a jejich napájení je možné z klasické zásuvky či indukčním nabíjením. V prvním případě stačí na 80 procent jejich kapacity 30 minut, musí to být ale ze 150 kW zásuvky. Na jedno nabití pak německé MPV ujede 533 kilometrů.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu