Red Bull se rozhodl stát nezávislým výrobcem motorů bez ohledu na možný návrat Hondy

Pohonná jednotka Honda RA621H | foto: Honda Racing F1

Red Bull se chce zcela rozejít s Hondou a vyrábět si od roku 2026 vlastní pohonné jednotky. Jeho rozhodnutí už podle Christiana Hornera neovlivní ani možný návrat japonské automobilky do Formule 1.

Honda po své neúspěšném vstupu do F1 s McLarenem v roce 2019 přešla k Red Bullu, pro který dala konečně dohromady konkurenceschopný motor. Na konci sezóny 2021 však oznámila, že se chce více soustředit na vývoj elektromotorů, proto svět F1 pustí. Stále však poskytuje technickou podporu rakouské stáji a dceřiné AlphaTauri.

Red Bull nicméně v roce 2021 získal titul mezi jezdci s Maxem Verstappenem. Holanďan jej loni obhájil, k tomu tým přidal také titul mezi konstruktéry. Tyto úspěchy vedly Hondu k tomu, že se rozhodla prodloužit svou technickou podporu až do roku 2025 (původně měla na konci roku 2023).

Japonci nyní přemýšlejí o tom, že by se do F1 vrátili v sezóně 2026, kdy začnou platit nová pravidla pro motory. Ty budou jednodušší - přijdou o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), MGU-K přitom bude silnější.

Plány Red Bullu na stavbu vlastní pohonné jednotky to však již neovlivní: "Honda se samozřejmě zavázala až do roku 2025, což je skvělé. Zkoumali jsme možnosti po tomto roce, ale skutečnost je taková, že vše bude muset být pod jednou střechou," potvrzuje Christian Horner.

Red Bull poháněný motory Honda loni vybojoval mistrovský titul | foto: Red Bull Content Pool

"Investujeme, v rámci Red Bull Powertrains jsme učinili závazky a nabrali specialisty. Naše cesta výrobce pohonných jednotek a nezávislé motorárny se s možností návratu Hondy zpět do sportu v roce 2026 nemění!" zdůrazňuje šéf stáje sídlící v Milton Keynes.

"Určili jsme si svou cestu, odhodlali jsme se, investujeme a z dlouhodobého pohledu jde o absolutně správné rozhodnutí, protože nám to dává kontrolu nad svým vlastním osudem," vysvětluje 49letý britský manažer, jenž v letech 1997 a 1998 také závodil ve Formuli 3000.

"Nebude nás nikdo brzdit, ať už se výrobce stáhne nebo zůstane. A umožní nám to integrovat inženýry pro šasi s inženýry pro motor, kdy ž budou sedět vedle sebe ve stejné budově," pochvaluje si vyhlídky Red Bullu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy