TEST: Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW - I Fabia dokáže být stylová, nedá se však levně

-mdo / AutoRoad.cz, 21. února 2019, 07:30 Aktualizováno 21.2.2019, 09:04 Google+

Škoda Fabia je jedním z nejdůležitějších vozidel na českém trhu. Snad každý Čech ve svém životě ve Fabii alespoň jel a i ti co neměli to štěstí na ni mají svůj názor, o který se více než rádi podělí v diskuzích na internetu. Tentokrát se nám na test dostala červená Fabia hatchback v druhé nejvyšší verzi Style, s rozsáhlou příplatkovou výbavou, tříválcem TSI o výkonu 70 kW a pětistupňovou manuální převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Fabia v létě 2018 prošla faceliftem, který se podepsal hlavně na decentním redesignu přídě. Světla jsou nově o poznání užší a přecházejí do větší a ostřeji řezané masky chladiče. Tato změna Fabii docela sluší, minivůz s ní vypadá agresivněji a hodnotněji. Nově navíc světla u výbavy Style využívají technologii nazývanou Škodovkou bi-LED, svítí tedy lépe než předchozí model. Nejzásadnější změnou je ale nabídka motorů, která se nově omezuje pouze na benzínové tříválce o objemu 999 ccm. Základní MPI je k dispozici pouze s výkonem 55 kW koní, TSI pak v 70 kW a 81 kW verzi. Právě tato změna budí v očích potenciálních klientů největší kontroverze, litrový tříválec pod kapotou přeci jen není pro mnohé Evropany představa ideálního pohonu.

img-responsive

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Na pohled je čtyři roky stará generace modelu stále docela přitažlivá. Zejména panoramatická prosklená střecha v hodnotě 16 tisíc Kč dodává malému hatchbacku na stylu a ihned zaujala každého, kdo si se mnou do Fabie sednul. Vzhledu pomohla i zatmavená zadní okna a 16“ kola z lehké slitiny. I přes to, že Fabie tvoří podstatnou část provozu na českých silnicích, dokáže s červenou metalízou a skleněnou střechou pořád zaujmout, působí trochu jako sportovnější verze. Největší zásluhu má samozřejmě jednoduchý nadčasový design, kterým se současná Fabia přibližuje spíše té původní nežli poněkud laciné druhé generaci. Také facelift se tentokrát povedl a Fabia s užšími světly vypadá vyváženěji než původní verze.

V interiéru je Fabia tradičně konzervativní, facelift se tady neprojevil téměř vůbec. Vše je tedy kde to očekáváte a především je vše funkční a bez problémů. Samozřejmostí jsou na svou třídu kvalitní materiály a zpracování. Provedení Style dominuje 6,5“ displej infotainmentu Amundsen, zasazený v lesklém tvrdém plastu na středovém panelu. Oproti konkurenci jsem byl překvapen jak jednoduše a bezproblémově fungoval. Připojení mobilu přes Bluetooth rychlé a bez jakýchkoliv problémů na každém mobilu, Android Auto stabilní i s použitím staršího mobilu, který jinak padá v téměř každém autě. To je asi největší předností designově neinspirativního interiéru Fabie, vše prostě funguje jak má a nesnaží se naštvat složitými postupy. Škoda se navíc snaží zaujmout i malými praktickými detaily, jako je malý plastový úchyt na předním okně, který má sloužit k přichycení parkovacího lístku, nebo deštník schovaný pod sedadlem. 

img-responsive

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Testovaný kus navíc dostal rozsáhlou výbavu, která z malého hatchbacku dělá skutečně příjemný vůz. Bezklíčové odemykání a start jsou u tak malého auta pořád celkem nečekané, stejně tak třeba adaptivní tempomat, který dokázal reagovat velmi přirozeně na další vozy ve stejném pruhu. Užitečné je také české hlasové ovládání. Pasažéři na zadních sedačkách můžou využívat dva USB porty k nabíjení mobilů a na jedné sedačce je uchycen i držák na tablet. Audio sestava ve verzi Style nabízí kvalitní poslech, výšky vykreslí čistě, basy jsou rychlé, není problém ani s přehráváním méně populárních žánrů.

Místa vepředu je více než dostatek a to i na šířku, i přes užší stavbu karosérie se nebudete cítit omezeni po stranách a sedačky jsou velmi pohodlné i na delší cesty. Odkládacích míst není moc, kapsy ve dveřích a skříňka před spolujezdcem ale nabízí dostatečnou kapacitu. Velmi užitečný je malý odkládací kastlík před řadící pákou, který umožňuje zapíchnutí mobilu zapojeného přes USB a také odkládání mincí tak, ať se nerozkutálí po středovém tunelu. Vzadu je to už s místem horší, dlouháni budou mít problém s koleny, pokud budou na předních sedačkách také vyšší postavy, na hlavu je však místa dostatek. Kufr nabízí na svoji kategorii nadprůměrnou kapacitu 330 litrů, v případě potřeby se složením sedaček zvýší na 1150 litrů, plocha však není zcela rovná a sklopené sedačky vytvoří znatelný schod. S paketem Simply Clever jsou v kufru také sítě a ohrádka na uchycení menších předmětů, velmi užitečná věc při cestě z nákupu.

img-responsive

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Každý už asi slyšel, že Fabia s příchodem faceliftu přišla o čtyřválce a koupit si ji už můžete pouze s benzínovým tříválcem ve třech variantách výkonu. Kontroverzní krok, který u mnohých Čechů znamená okamžité odmítnutí celého auta, jako nepoužitelné sekačky na trávu. Možná není divu, tříválce mají z dřívějška pověst hlučných a nekultivovaných motorů, které se navíc v reálných podmínkách neodmění ani výrazně nižší spotřebou. Už náš dřívější test většího Peugeotu 308 s tříválcem 1.2 dokázal, že tomu tak už vůbec nemusí být. Námi testovaný kousek dostal střední 1.0 TSI o výkonu 70 kW a 160 Nm, spojený s manuální pětirychlostní převodovkou.

Po nastartování se na hlučnost či nekultivovanost stěžovat nedá, Škodovka svůj tříválec vyladila tak, že zní jako čtyřválec. V kabině jej ale stejně moc neuslyšíte, odhlučnění je na skvělé úrovni. Řazení je lehké a přesné, kvůli zaměření na spotřebu jsou však převody docela dlouhé. Verze se 70 kW nejede vůbec špatně, akcelerace je samozřejmě nezáživná ale ve středním pásmu otáček je auto pružné a nedělá mu problém svižná jízda po dálnici a předjíždění na okreskách, přidání filtru pevných částic se tedy neprojevilo. Stejně jako u 308 ani u Fabie bych netipoval, že se pod kapotou nachází pouhý tříválec. Podvozek je naladěn spíše do komfortu, není ale výrazně měkké, do zatáček se příliš nenaklání. Problém nedělají ani nekvalitní okresky středních Čech, jízda se povětšinou obejde bez výrazných rázů.

img-responsive

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Se spotřebou je to už složitější. Škodovka udává kombinovanou spotřebu 4,6 litrů, kterou se mi při poměru cest po městě a mimo město asi 30/70 nepodařilo dosáhnout, držel jsem se někde kolem 5,5. Samozřejmě že cesty po dálnici v rychlostech nepřirozených pro městský vůz na tom měly největší zásluhu.

Fabia ve verzi Style je velmi příjemným vozidlem, které i přes přítomnost zavrhovaného agregátu pod kapotou překvapuje jízdními vlastnostmi. S bohatou výbavou a funkčním interiérem se navíc hodí i na delší cesty mimo město, kam jej jinak předurčuje velikost. Panoramatická střecha, zatmavená okna a zvolený lak dokáží z jednoho z nejběžnějších aut na českých silnicích udělat takovou menší stylovku. Otázka je, jak dokáže váš názor změnit pohled do ceníku, testovaný kus se totiž zastavil až na 460 700 Kč.

img-responsive

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW | foto: Michal Dokoupil / AutoRoad.cz

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru tříválec
Palivo benzín
Zdvihový objem 999 ccm
Max. výkon v kW (koní) @ ot./min. 70 (95) / 5 500
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 160 / 2 000
Typ pohonu přední kola
Převodovka manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,6 s
Maximální rychlost 185 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město 5,4
Mimo město 4,1
Kombinovaná 4,6
Rozměry:
Délka 3 992 mm
Výška 1 467 mm
Šířka 1 732 mm
Hmotnost 1 565 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem po kryt 330 l
Objem při sklopených sedadlech 1 150 l

Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Fabia Style 1,0 TSI 70 kW - I Fabia dokáže být stylová, nedá se však levně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Slavnostní galavečer 42. ročníku Ankety Zlatý

Absolutním vítězem ankety Zlatý volant se stal Jan Kopecký

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud