Čím překvapí nový VW Touareg? Asistent pro jízdu v dopravní koloně

AutoRoad.cz, 22. června 2018, 15:32 Google+

Funkce částečně autonomní jízdy zvyšují komfort na dosud nevídanou úroveň. Ukázkovým příkladem této progresivní techniky je nový Touareg1): Řidič SUV vyšší třídy je na své přání cíleně podporován asistenčními systémy při řízení, akceleraci a brzdění. Díky fúzi různých systémů zvládne Touareg při aktivovaném „asistentu pro jízdu v dopravní koloně“ částečně autonomní jízdu v nepříjemných situacích s častým popojížděním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Asistent pro jízdu v dopravní koloně funguje následovně: Kombinací kamerového asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a adaptivního tempomatu „ACC“, pracujícího s radarovým senzorem, bylo možné realizovat „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“. Oba systémy musejí být aktivovány, aby měl řidič k dispozici rozšířenou funkci částečně autonomní jízdy. Řidič může „asistenta pro jízdu v dopravní koloně“ zapínat a vypínat společně s „funkcí adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu“. „Adaptivní řízení vozidla v jízdním pruhu“ je doplňkovou funkcí systému „Lane Assist“, která udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu, a tím podporuje řidiče při řízení.

img-responsive

Volkswagen Touareg a „Asistent pro jízdu v dopravní koloně“ | foto: Volkswagen

Například v dopravní koloně nebo při průjezdu zúženým úsekem kvůli stavebním činnostem následuje Volkswagen Touareg vpředu jedoucí vozidla ve svém jízdním pruhu. V závislosti na plynulosti dopravy dokáže přitom zpomalovat až do úplného zastavení a – během definované doby stání – se automaticky znovu rozjet.

ACC, Lane Assist, funkce adaptivního řízení vozidla v jízdním pruhu a asistent pro jízdu v dopravní koloně jsou asistenční funkce, které řidiče podporují v rámci svých systémových limitů. Řidič proto nese veškerou odpovědnost i při částečně automatizované jízdě. Na činnost asistenčních funkcí musí dohlížet a ponechat ruce na volantu. Kromě toho musí být řidič připraven kdykoli v případě potřeby zasáhnout do řízení.

Vytisknout

Diskuze: Čím překvapí nový VW Touareg? Asistent pro jízdu v dopravní koloně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nejčastější chyby při koupi automobilu? Dopouštíme se jich téměř všichni

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud