Hennessey Venom GT - splašené stádo

Marek Litzman, 21. listopadu 2007, 07:02 Google+

Celou Velkou pardubickou a ještě pár koní k tomu hodlají konstruktéři nacpat do placky o téměř muší váze. Jak to dopadne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Venom GT

Venom GT | foto: Hennessey

Sdílejte článek

U Hennessey se již delší dobu proslýchá, že je v přípravě nějaký ten supersport. Oficiální informace berou dech...

Musíme se smířit s tím, že žijeme v době po Veyronu. Právě meta Veyron je tou pravou událostí pro rozlišování maximálních výkonů v supersportech. Zatímco v předveyronovské době se maximum pohybovalo kolem 700 koní, s příchodem Veyronu se meta skokově zvedla na rovný tisíc a více.

Hennessey přichází s ambiciózním plánem, hodlá postavit vůz o výkonu tisíce koní. To ale není vše, kolem motoru, desetiválcového biturba, se bude obepínat lehká karoserie, která zaručí to, že vůz jako celek nebude vážit více než 1225 kg.

To by mělo dodat vozu nevídané dynamické parametry. 14 vteřin trvá průměrné Fabii zrychlení z nuly na 100. Hennessey Venom je za 14 sekund na třech stech. Na stovce je za pouhopouhé 2,5 sekundy.

Hennessey zatím jen zkoumá zájem o takový vůz, pokud by se však výroba zdála rentabilní, firma velmi ráda začne s výrobou. Koncept vozu bude představen pravděpodobně v roce 2009.

Majitel navíc zdůrazňuje to, že Venom GT nebude konkurentem Veyronu. Bude se jednat o čistokrevný supersport, ne o GT, o čemž svědčí i o půltuny nižší hmotnost.

Vytisknout

Diskuze: Hennessey Venom GT - splašené stádo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

FR-V

TEST: Honda FR-V 1.8i

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud