Uzavření továren se kvůli pandemii koronaviru opět prodlužuje

Továrna Hondy v japonské Sakuře | foto: Honda Racing F1

Tvůrci pravidel Formule 1 společně se šéfy týmů včera rozhodli, že dojde k prodloužení povinné uzávěry továren o další dva týdny.

Minulý měsíc se mezinárodní automobilová federace (FIA) rozhodla přesunout tradiční letní přestávku trvající 2 týdny do současného období března a dubna s tím, že ji prodlouží na 3 týdny a týmy si budou moci zvolit, kdy s ní začnou.

Kvůli šíření koronaviru, který zaskočil celý svět, však většina byla ochotna prodloužit uzavření svých továren. "V závislosti na vývoji situace v Anglii, Itálii a tam, kde jsme, by mohlo být současné období uzávěry prodlouženo. Svět není jen o nás. Abych to řekl jasně: pro společnost nejsme nějak zvlášť užiteční. F1 musí zůstat pokornou a klidnou. Dokud přibývá nemocných lidí, není ten správný čas pro závodění," uvedl například minulý týden šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur.

Včera se prostřednictvím videokonference týmy znovu sešly s FIA a držitelem komerčních práv, společnosti Liberty Media, aby prodiskutovali několik záležitostí. I když se hovořilo zejména o snížení rozpočtových stropů, tak se dohodli i na prodloužení povinné přestávky.

Podle FIA dala Strategická skupina, Komise F1 i všech 10 stájí jednomyslný souhlas, aby došlo k prodloužení ze současných 21 na 35 dní, což Světová rada motorsportu následně schválila.

Ventilátory v aerodynamických tunelech se dotočily | foto: Toyota Motorsport GmbH

Co to pro týmy znamená? Konstrukční, výzkumná, vývojová a výrobní oddělení nesmí pracovat. Toto pravidlo bylo rozšířeno i na výrobce pohonných jednotek ve snaze omezit náklady.

Týmy si začátek období mohly vybrat, proto se v některých případech protáhne až do května. U Ferrari měla třítýdenní přestávka například končit dnes, 9. dubna; u Alfy Romeo 13. dubna.

FIA ve svém prohlášení dodává: "Další rozhovory o tomto tématu zůstávají mezi FIA, F1 a všemi týmy ve světle pokračujících globálních dopadů Covid-19 otevřené." Není tedy vyloučeno, že nedojde k dalšímu prodloužení, pokud se pandemii nebude dařit zvládnout.

Některé britské týmy (McLaren, Racing Point, Williams) již využily státního programu, který hradí až 80 % platů zaměstnanců do výše 2500 liber, a poslali své lidi na nucenou dovolenou. Jiné v omezeném režimu fungují (Mercedes, Red Bull), protože se věnují výrobě zdravotnických pomůcek a zařízení pro nemocnice.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy