Největší balík nových dílů se na rudém voze objevil ve Španělsku, s nimi se ale vrátilo poskakování, které způsobovalo problémy zejména v rychlých zatáčkách. Piloti ztráceli důvěru v auto a inženýři v Maranellu museli učinit krok zpět a vrátit se ke starší specifikaci podlahy, než nalezli řešení.
"Po Španělsku jsme necítili, že bychom ztratili směr, byla tam však určitá anomálie mezi tím, co se dělo v tunelu a tím, co jsme pozorovali na trati. A museli jsme to vyřešit. To je zkrátka proces: když zjistíte anomálii, musíte ji vyřešit, pokusit se ji pochopit a pak se dostat zpět. A jak jste viděli, pochopili jsme ji a vrátili se zpět," popisuje šéf výkonnosti Jock Clear.
Podobné potíže řešili také u Aston Martinu, Mercedesu či Red Bullu, kde novinky také nepřinesly jen pozitivní výsledky. V aerodynamickém tunelu se na rovné běžící podlaze nedá přesně simulovat to, co se děje na trati při průjezdu přes obrubníky a nerovnosti. "Vždy budete mít tyto anomálie a obzvlášť s přísavným efektem jsou větší, protože ta blízkost k povrchu poskytuje více výkonu," říká Clear.
Situaci se u Ferrari nicméně podařilo poměrně rychle vyřešit a v posledních závodech patří znovu k nejrychlejším - podle Fernanda Alonsa byli v Singapuru dokonce nejrychlejší ze všech, doplatili však na své startovní pozice z hloubi pole.
Nyní již svou pozornost přesouvají k monopostu pro rok 2025. "Všichni víme, že jsme už zahájili vývoj příštího auta. Snažíme se odvést co nejlepší práci, abychom měli drobná vylepšení pro příští závod. Myslím, že budou zřejmě ta poslední u všech. U nás tomu tak bude," popisuje Vasseur před Velkou cenou spojených států, která se pojede po měsíční přestávce 20. října.
"Teď to bylo v posledních čtyřech, pěti či šesti závodech celkově těsné. Když se podíváte na rošt, může to být těsnější a každý jednotlivý díl může udělat rozdíl," dodává šéf Ferrari, které na druhý Red Bull před sebou mezi konstruktéry ztrácí 34 bodů, přičemž první McLaren jich má ještě o 41 více.