Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad

Lewis Hamilton naráží v Silverstone do zadní části Red Bullu svého soupeře | foto: Formula1.com

Nekonzistentní posuzování incidentů je pravidelně propíraným tématem po každé velké ceně. Někteří proto navrhují, aby se komisaři podnik od podniku neměnili, ale byli stálí po celou sezónu. Současnému řediteli závodů FIA Michaelovi Massimu se však tento nápad moc nezamlouvá.

Spoustu fanoušků zvedl ze židle souboj Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem ve 4. zatáčce na Interlagu během Velké ceny Brazílie. Holanďan do ní velmi pozdě brzdil, natlačil se před pilota Mercedesu, zatáčku přitom nezvládl projet a oba opustili trať.

Mnozí zástupci týmů i samotní jezdci se divili, že se celá záležitost obešla bez penalizace pro Verstappena. Například šéf McLarenu nechápal, proč byl za obdobný manévr na Sergia Péreze v Rakousku potrestán Lando Norris.

"Když to srovnáme s Landovým případem, pak rozhodně máme nějaké otázky. V Rakousku dostal penalizaci za něco, co bylo z našeho pohledu sporné. Rozhodně byste mohli namítnout, že tam šlo o Landovu zatáčku. V Brazílii to tentokrát bylo odlišné, proto nás velmi zajímá vysvětlení... Rozhodně to změní přístup jezdců k určitým manévrům na trati," uvádí Andreas Seidl.

Pomohlo by podle něj jmenování stálých komisařů v F1? "Nemyslím si, že by to byl problém, že nejsou stálí, abych byl upřímný, protože když se objeví nějaký případ, tak komisaři jako první věc procházejí historii případů a zkoumaní, zda existuje závodní precedens a je srovnatelný, aby byli konzistentní," odpovídá šéf McLarenu.

"Chápu, že každý víkend dochází k velké výměně mezi komisaři, aby měli všichni stejnou úroveň informací a do detailu chápali, co se děje. Proto to podle mě nepředstavuje velký problém. V minulosti existoval důvod, proč bylo mnoho lidí pro střídaní komisařů, aby u nich například nenarůstala negativita vůči určitému týmů nebo jezdci. A to je podle mě dobrý důvod," vysvětluje Seidl svůj pohled na věc.

A to je příčinou, proč proti zavedení stálých komisařů bojuje také závodní ředitel Michael Masi: "U těch, kdo sloužili jako stálí komisaři, lidé vnímali nadržování. Proto nyní máme skupinu čtyř předsedů, které sdílíme a řadu komisařů z řad jezdců a způsob, jak se pravidelně scházejí."

"Každý systém je třeba hodnotit s odstupem. A nezapomínejme, že jde poprvé po dlouhé době o skutečný souboj v šampionátu mezi dvěma úžasnými jezdci, dvěma fantastickými týmy, a neexistuje na světě žádný regulátor, který by byl populární... Vždy bude docházet k drobným odchylkám, ale komisaři jsou nakonec od toho, aby je dělali," dodává Masi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 33 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy