Sauber a jeho aerodynamický tunel

Daniel Šupa, 10. února 2003, 13:46 Google+

Sauber si stejně jako další týmy Formule 1 velmi dobře uvědomuje nesmírnou důležitost aerodynamického tunelu. Dosud se však soukromý tým musel obejít bez vlastního zařízení a na testy si musel aerodynamický tunel pronajímat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Plány na stavbu vlastního aerodynamického tunelu přímo v Hinwilu, sídle týmu, existují již od roku 2000. V říjnu 2001 byla zpracována projektová dokumentace na jeho výstavbu s tehdejším rozpočtem 70 milionů švýcarských franků. V případě, že vše půjde dle plánu a nevyskytnou se neočekávané překážky, bude část zařízení k dispozici již na konci roku 2003. Prvním vozem Sauber, který bude kompletně vyvíjen ve vlastním aerodynamickém tunelu tak bude ale asi až C24 pro sezonu 2005.

„Aerodynamika je základní složkou moderní Formule 1. Díky tomu je i aerodynamický tunel základním nástrojem pro konstrukci úspěšného vozu. V posledních letech vrcholné týmy do tohoto segmentu věnovaly velké investice a bylo tedy jen logickým rozhodnutím, že budeme stavět vlastní aerodynamický tunel,“ prohlásil při slavnostním odhalení nového C22 šéf týmu Peter Sauber. Dále dodal, že nestaví příslušenství, které by bylo přímo svázané pouze s F1, ale bude mít více využití. Tunel tak umožní testy i vozů pro silniční provoz, a to až do velikosti dodávek.

S průřezem 15 metrů čtverečních a dalších výjimečných vlastností nového tunelu vyroste v Hinwilu jedna z nejmodernějších a nejvíce všestranně využitelných staveb tohoto typu. Úctyhodný objem stavby s délkou 65m, šířkou 50m a výškou 17m bude obsahovat kromě tunelu ještě prostor pro semináře či prezentace, který pojme až 300 lidí a muzeum společnosti Sauber.
Vytisknout

Diskuze: Sauber a jeho aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Petronas 03A - anotační foto

Petronas 03A

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud