Od pilotů nečekám mistrovský titul, stejně jako nelze udělat zázrak na počkání, říká Vasseur

Robert RoBertino Pavelka, 1. prosince 2017, 12:15 Google+

Statistika je mnohdy neúprosná a při pohledu na "oblíbenost" některých témat se zdá, že tým Sauber nestojí zrovna na piedestalu zájmu čtenářů. Přitom boj malého švýcarského týmu o přežití je příběh natolik dramatický, že by zasloužil dost možná i filmovou podporu.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 03.12. 10:20) Napište svůj názor
Frederic Vasseur sice neměl moc důvodů k úsměvu, ale situaci nevidí tragicky

Frederic Vasseur sice neměl moc důvodů k úsměvu, ale situaci nevidí tragicky | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Když v červenci přebíral Frédéric Vasseur po Moniše Kaltenbornové stáj se sídlem v Hinwilu, Sauber se pokoušel zachovat konkurenceschopnost, ačkoliv s nevyvíjeným vozem a rok starým motorem to bylo prakticky nemožné. Dost možná překvapivých pět bodů Pascala Wehrleina už v druhé polovině sezóny nenarostlo, ale doslova před několika desítkami hodin bylo potvrzeno spojenectví s Alfou Romeo. Šéf Sauberu tak může bez větší nadsázky tvrdit, že vyhlídky švýcarského týmu na rok 2018 mohou být optimistické...

Frédéricu, spolupráce s Alfou Romeo je pro vás určitě fantastickou zprávou. Když jste uprostřed sezóny přebíral Sauber, bylo hodně těžké přijít s nějakým zázrakem - ale můžete nám říci o těch malých a co pro vás znamená dohoda s Alfou Romeo?

Frédéric Vasseur: Jsem na tým hrdý. Když se propadnete dozadu, není život vůbec jednoduchý. Nový projekt se hodně zpozdil, takže jsem rád, že si tým udržel silnou motivaci. A my se nadále zlepšujeme, jsme na dobré cestě. Udělali jsme na autě několik zlepšení, takže je viditelný pokrok. Děláme malé krůčky, ale pořád se posouváme vpřed. Zázrak nenastane jako když lusknete prsty. Úspěch je vždy dílem mnoha maličkostí, takže pokud je motivace, mělo by se jí využít. Já tomu věřím - zvláště když se objevila šance na spojení s tak ikonickým partnerem, jakým Alfa Romeo bezesporu je.

V minulém roce jsme byli svědky nástupu nové generace monopostů. Někteří byli úspěšní hned zkraje, jiným to chvíli trvalo. Když jste tým převzal, co bylo největší slabinou Sauberu?

FV: Je to stejná písnička: nešlo o jeden slabý bod, ale důsledek situace z roku 2016, kdy vůz nebyl dost konkurenceschopný. Auto pro rok 2017 bylo připraveno hodně pozdě - byl to nový projekt a pokud se zpozdí o šest měsíců, dostanete se do obtížné situace a vůbec není snadné soupeře dohnat. Ani rozhodnutí závodit s motorem Ferrari specifikace 2016 situaci nijak neulehčilo. Ovšem než jsem k týmu nastoupil, všechny podobné okolnosti jsem znal. Existuje slavný výrok "Naděje umírá poslední" - ten nakonec můžeme brát za dobrou výzvu (usmívá se).

img-responsive

Saubery vyjely příliš pozdě, vidí jednu z příčin výsledků v roce 2017 Vasseur | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber skončil v Poháru konstruktérů poslední. Doufal jste ve víc?

FV: Musíme být realisty. Před námi byl McLaren Honda. Když jsem k týmu nastoupil, byl ještě za námi, ale už věděl, jak postupovat v otázce chybějícího výkonu, takže nějaký posun vpřed byl krajně nerealistický.

Co bylo rozhodujícím faktorem, který vás přišpendlil na konec startovního pole? Byl to problém auta, pohonné jednotky, pilotů nebo týmového úsilí?

FV: Nejde tyhle věci oddělit a ukázat prstem na jednu příčinu. Když se ocitnete zcela vzadu, musíte věnovat pozornost každé oblasti a detailům. Je to stejné, jako když jezdíte zcela vpředu, jen směr je jiný: když jste na vrcholu, musíte dbát na to, aby vás někdo nepředstihl - když jste docela vzadu, jedinou vaší snahou je dostat se výš.

Hodnotíte situaci, že máte pro rok 2018 ještě obě místa volná, jako "výhodnou"?

FV: Haha, výhodnou... Tím si vůbec nejsem jistý. Každý den na toto téma dostávám takových dvě stě otázek (smích). Ale ano, je třeba si vybrat a já se také brzy rozhodnu.

img-responsive

Ač o nových pilotech nepadlo ani slovo, Wehrlein to má nejspíš spočítané | foto: Sauber Motorsport AG

Pokud byste měl definovat ideálního pilota, jaké vlastnosti by měl mít?

FV: Takhle se k tomu nelze postavit, není to jako si vyjet na piknik (smích). Kdyby to bylo tak jednoduché, řekl bych Lewis Hamilton a Sebastian Vettel - asi jako každý další šéf stáje v paddocku. My musíme být realističtí: i když se bude příští sezóna dobře vyvíjet, určitě nebudeme bojovat o vítězství. Red Bull Racing vstoupil do F1 sedm let předtím, než vyhrál mistrovství - Mercedesu to trvalo pět let, a to převzal mistrovskou stáj. Nelze být rychlejší - dobré věci potřebují svůj čas. Pokud budeme cítit tuto myšlenku, potřebujeme piloty, kteří se hodí pro naše plány. Nejhorší by bylo mít v týmu někoho, kdo sní o tom, že bude příští rok mistrem světa.

Předtím, než došlo k dohodě s Alfou Romeo, jste řekl, že Ferrari (s úzkou vazbou právě na Alfu Romeo) bude mít vliv na jezdecké složení...

FV: Sejdeme se a budeme o tom debatovat

V F1 vlastně neexistuje mezi jednotlivými sezónami přestávka, jakmile stávající skončí, hned započnou přípravy na tu příští. Jaké jsou vaše plány, když budete mít celý rok na dosažení zázraku?

FV: Budeme mít zcela nový projekt. Sauber loni začal hodně pozdě, ale před sezónou 2018 už to bude včas. Únorové testy v Barceloně nám naznačí, jak na tom jsme. Ano, všichni jsou plni očekávání - myslím, že jsme udělali některá zásadní rozhodnutí. Především co se týče motoru, mít specifikaci Ferrari 2018 pro nás znamená významný krok kupředu - tím jsme započali novou filozofii našich monopostů.

img-responsive

Dočkáme se v roce 2018 Sauberů pravidelně v bodované desítce? Vasseur je opatrný, ale skrytě v to doufá | foto: Sauber Motorsport AG

Takže ten letošní půjde do šrotu?

FV: To rozhodně ne - do muzea.

Jste člověk mnoha zájmů - a obchodních vazeb. Kolik času nyní věnujete Formuli 1?

FV: Sauberu patří 100 procent! Na všechny ostatní obchodní záležitosti mám své lidi, aby se o ně starali. V dohledné budoucnosti je Sauber mým jediným zájmem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Od pilotů nečekám mistrovský titul, stejně jako nelze udělat zázrak na počkání, říká Vasseur

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 03.12.2017 10:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu ale nedá

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 byla rozšířena o další dvě směsi

Data z testů naznačují, že se týmy příští rok vrátí ke 2 zastávkám na závod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  2. Vettel si bude v příštím souboji o titul počínat "chytřeji"

  3. Dostane prezident Ferrari do F1 i Maserati? Usiluje o spolupráci s Haasem

  4. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama

Zprávy odjinud