Petronas 03A

Daniel Šupa, 10. února 2003, 09:50 Google+

Tým Sauber včera představil nový monopost C22 pro letošní rok. Jeho hnací agregát by měl umožnit pilotům týmu Nicku Heidfeldovi a Heinzi Haraldu Frentzenovi bojovat o body. Co se tedy skrývá pod označením Petronas 03A?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tým Sauber pokračuje již šestým rokem ve spolupráci s týmem Ferrari právě na poli hnacích agregátů. Švýcarský tým využívá tzv. zákaznické motory, které italský tým poskytuje včetně servisních služeb a odpovídajícího personálu za jistý finanční balík. Jedná se samozřejmě vždy o starší specifikaci, než kterou používá aktuální monopost Ferrari. V Maranellu chystají pro Sauber na letošní sezonu kolem 40 nových motorů, jež odpovídají těm, se kterými startovaly rudé vozy v září loňského roku a se kterými piloti Schumacher a Barrichello jednoznačně ovládli šampionát.

Stáj však nasazuje motory pod názvem Petronas, platí je totiž právě malajský sponzor, totiž malajská nadnárodní společnost Petronas produkující oleje a maziva. Motory jsou osazovány upravenými hlavami, které si nechává upravovat právě Petronas na základě svého patentu. Pro mazání využívá Sauber speciální mazivo nazvané „Syntium“, které právě pro F1 vyrábí ve svém výzkumném oddělení společnost Petronas. Pro sezonu 2003 však dostane tým k dispozici i palivo nového složení. „Jsme přesvědčeni o tom, že naše nové palivo bude stejně úspěšné, jako mazivo Syntium,“ prohlásil Dr. Dr. Hamzah Abdul Hamid, generální manažer oddělení speciálních projektů společnosti Petronas.

Nový motor Petronas 03A je samozřejmě výkonnější a lehčí než jeho předchůdce. Spolu s nižším těžištěm jistě k výraznému zlepšení možností týmu přispěje i nová převodovka. „Petronas 03A je velmi konkurenceschopný motor a je velmi dobře integrovaný v novém šasi C22,“ sdělil k novému motoru Osamu Goto, šéf motorárny týmu Sauber.
Vytisknout

Diskuze: Petronas 03A

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber C22 oficiálně představen - anotační foto

Sauber C22 oficiálně představen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud