Rozhovor s Markem: Jsme rychlí, ale Ferrari už nestáhneme - čekají nás penalizace

Petr Hlawiczka, 11. října 2017, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí v rozhovoru pro AMuS výkony svých pilotů ve Velké ceně Japonska a šance svého týmu na stažení náskoku Ferrari, které je mezi konstruktéry druhé. Vyjadřuje se také k aktuální rychlosti jejich monopostu, k situaci v Toro Rosso či nedostatku talentovaných pilotů.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 12.10. 07:56) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo ve Velké ceně Japonska

Daniel Ricciardo ve Velké ceně Japonska | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jak hodnotíte GP Japonska?
HM:
Naše závodní rychlost je mnohem lepší než kvalifikační. Celý závod jsme dokázali následovat Hamiltona. Na super-měkkých pneumatikách to bylo o něco těžší, ale na měkkých jsme byli rychlejší.

Normálně to je opačně. Jak je to možné vysvětlit?
HM:
S touto záhadou musíte žít. V každém případě od Spa víme, že máme auto rychlé na všech typech okruhů.

Kde Verstappen ve srovnání s Hamiltonem ještě ztrácel?
HM:
Během fáze virtuálního safety-caru jsme ztratili 1,5 sekundy. Tady Hamilton předvádí svou rutinu. Během těch kol jednoduše jezdil kratší cestou než Max.

img-responsive

Max Verstappen se musel v Suzuce spokojit s druhým místem, dojel o 1,2 sekundy za Lewisem Hamiltonem | foto: Red Bull Content Pool

Mohl Verstappen vyhrát?
HM:
Manévry Alonsa a obzvlášť Massy byly k neuvěření. Massa Maxe nejen zdržel, ale také poskytl aerodynamický stín Hamiltonovi.

Když jsme u těch aerodynamický stínů: dokáže se s nimi vyrovnat Verstappen lépe než Hamilton?
HM:
Naše auto je v provozu lepší než Mercedes. Pro zajímavost také poskytuje horší aerodynamický stín. Neměl jsem vůbec žádný strach z toho, že by se měl Bottas ještě dotáhnout na Ricciarda.

Jak hodnotíte Ricciardův závod?
HM:
Daniel měl stejnou smůlu jako v Malajsii. Tam jej na startu za mokra předjel Bottas, tentokrát Ocon. Když jste během startu vytlačeni na vnější okraj, musíte ustoupit. Když se Ricciardo konečně dostal před Ocona, tak už byl vlak vpředu pryč. To se nikdy nedá dohnat. Jezdil však stejně rychle jako špička.

img-responsive

Daniel Ricciardo hůře odstartoval, dostal se před něj Esteban Ocon s Force Indií | foto: Sahara Force India

Dokážete vždy vysvětlit, kdo je kdy rychlý a proč?
HM:
Určité vzorky se dají rozpoznat. Záleží to zčásti na motoru, teplotě asfaltu a povrchu dráhy. Nám teplo v neděli rozhodně pomohlo.

Jde o pokojný závěr sezóny?
HM: Kdybychom ji začali v této formě a tak často neodpadávali, tak bychom byli úplně vpředu. Je to mrzuté.

Může Red Bull ještě dostihnout Ferrari?
HM:
Ztráta 92 bodů je příliš velká. Stále nás čeká výměna motorů na obou autech, což povede ke startu hodně zezadu. Uděláme to během různých závodů, abychom měli vpředu vždy aspoň jedno auto. Teď je jasné, že to bylo správné naposledy vyměnit motor v Monze, jinak bychom to museli udělat jinde.

img-responsive

Red Bull už Ferrari nedožene - ztráta je příliš velká, navíc jej čekají další motorové penalizace | foto: Red Bull Content Pool

Co se děje u Toro Rosso?
HM: Renault se rozhodl vyměnit Palmera velmi pozdě a trochu nečekaně. Toro Rosso vydalo tiskové prohlášení, které bylo špatné. Gasly nemůže jet v Austinu, protože Honda si přeje, aby ve stejném termínu získal titul v Super Formuli v Japonsku. Chtějí ten šampionát vyhrát. Rychlost Toro Rosso momentálně není nikterak ohromující. Není proto tragédií, když jede každý závod někdo jiný.

Žádnou náhradu ale jen tak z klobouku nevytáhnou, protože na trhu zkrátka moc vhodných F1 jezdců není. Něco v systému nesedí?
HM:
Něco je špatně. Celková struktura nákladů počínaje motokárami je příliš vysoká. Jedna sezóna v motokárách vyjde na 6,5 milionů Kč (250 tisíc Eur). Na jedno místo ve Formuli 2 potřebujete 44 mil. Kč (1,7 mil. Eur). Kdo si to může dovolit? Sítem propadá spousta lidí, kteří ale talent mají. Pak zbývají synové bohatých rodičů a jezdci státních sponzorů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Markem: Jsme rychlí, ale Ferrari už nestáhneme - čekají nás penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 12.10.2017 07:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toro Rosso během loňských testů v Abú Zabí

Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

Nový Red Bull v přechodném zbarvení na okruhu v Silverstone

Marko si to nemyslí, ale Red Bull podle Hornera o titul letos bojovat bude

Sauber C37- Ferrari už řádí v Barceloně

Sauber a Toro Rosso s novými vozy už krouží, natáčejí na okruzích + VIDEO

Olej používaný v F1

Brazilský gigant se vrací do F1 - Petrobras uzavírá technologické partnerství s McLarenem

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 před svou nehodou v Silverstone

Red Bull po Ricciardově havárii stihne dát auto do testů v Barceloně dohromady

Renault RS18

Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon s Force Indií

Force India o Oconovi: Má štěstí na dobrého týmového kolegu, musí se ale ještě…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  4. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  5. Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

  6. Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Zprávy odjinud