"Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má jen dobré zprávy

Petr Hlawiczka, 15. listopadu 2017, 06:40 Google+

Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne pro oficiální stránky Formule 1 hodnotí náročnou sezónu 2017, v níž dopláceli na nekonkurenceschopnost Hondy. Jaká si z ní odnáší pozitiva a jak se v týmu těší na nadcházející ročník?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 16.11. 00:41) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne při focení se svým týmovým kolegou v Brazílii

Stoffel Vandoorne při focení se svým týmovým kolegou v Brazílii | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stoffele, nováčkovská sezóna je obvykle obdobím nadějí a úsilí. Kdy sis uvědomil, že tvé ambice letos projdou náročnou zkouškou? Eric Boullier řekl, že mu to začalo být jasné v předsezónních testech, že rok 2017 bude těžký.
Stoffel Vandoorne:
Já se na to dívám takto: během celé své kariéry jsem se zatím vždy musel vyrovnávat s tlakem. Neměl jsem žádné financování ze své rodné země, abych mohl snadno postoupit skrz juniorské série, ale na začátku mi pomohla Belgická federace. A ti mi dávali vždy celkem jasně najevo, že musím ty série vyhrávat, abych získal peníze na odměnách. Selhání tedy nikdy nebylo možností!

Proto mě tedy veškeré ty problémy během této sezóny netraumatizovaly, ale místo toho jsem chtěl bojovat s nepříznivými věcmi, abych získal ten nejlepší možný výsledek a s každým kolem ve voze se učil, i když někdy má ujetá vzdálenost byla okolnostmi zkrácena.

Nakonec myslím, že ta nováčkovská sezóna se trochu přeceňuje. Když přijdeme do F1, máme za sebou všichni léta závodění a naše ambice jsou stejné jako v nižších sériích, protože když v nich neuspějete, tak se do F1 nedostanete.

img-responsive

Ve Fernandovi měl Stoffel "super silného" týmového kolegu, s vzájemným měřením sil je spokojený | foto: McLaren

Co si tedy z roku 2017 odneseš, která největší pozitiva?
SV: To, že jsem si vedl proti Fernandovi vedl velmi dobře. Ano, výsledky nenaplnily očekávání, ale to, že jsem měl super silného týmového kolegu, je v padoku dobře známo.

Postupovat mezi nejlepších deset je na míle vzdáleno ambicím McLarenu, ale neudržují tě poslední úspěchy v pozitivní náladě?
SV: McLaren stále patří mezi největší týmy ve Formuli 1. Ano, je pravda, že poslední roky to moc neodrážejí. Všichni víme, co bylo tím omezujícím faktorem. Ale jako tým se měníme.

Už letos došlo k mnoha změnám a k dalším obrovským dojde před rokem 2018. Všichni se moc snažíme, abychom dostali tým zpět na tu správnou cestu. A my se na ni dostaneme, dle standardu Wokingu! Rozhodně vím, že sem patřím a že jde o to správné místo.

img-responsive

U McLarenu se už moc těší na pohonnou jednotku Renaultu | foto: Renault Sport F1

McLaren v roce 2018 bude využívat pohonné ústrojí Renaultu. Co ti řekli, že se s tím přestupem změní?
SV:
Abych byl upřímný, zatím mi toho moc řečeno nebylo. Samozřejmě, že se tým už 100% soustředí na balík pro příští rok. Všechno, co zatím slýchávám, je pozitivní. Auto nebude narušeno, byť jde o velkou změnu.

To, co u Renaultu pozorujeme, je slibné, když se podíváme na výsledky Red Bullu - na jejich vítězství a pódia. Ano, dostane nás to pod tlak - pod pozitivní tlak, protože budeme mít měřítko.

McLaren oznámil Landa Norrise jako testovacího jezdce. Tím vzniká poněkud divná trojice: 36letý (Alonso), (ty) 25letý a 18letý (Lando) - poloviční věk Fernanda. Jak to bude fungovat?
SV:
No, nezní to moc normálně? Fernando je dvojnásobným šampionem, já jsem vyhrál několik sérií a Lando je vycházející hvězdou - nezapadá to do té 'staré' formy McLarenu? Něco jako 'návrat do budoucnosti?' (smích)

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má jen dobré zprávy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 16.11.2017 00:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Motor Hondy

"Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

  6. Vývojový pilot Renaultu se pochlubil, že jedná s Williamsem. Pro stáj je to ale novinka

reklama

Zprávy odjinud