Ford Fiesta ST posílil na 200 koní, prohánět bude i větší konkurenty

ar6, 29. února 2016, 08:30 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Ostré Fiesty, ať už se jmenovaly XR2 nebo ST, platily vždy za skvělé řidičské náčiní. V poslední evoluci z roku 2013 má malý hatchback přeplňovanou šestnáctistovku EcoBoost o výkonu 182 koní s točivým momentem 240 Newtonmetrů. Protože ale síly není nikdy dost, ukáže Ford na ženevském autosalonu Fiestu ST200 s o 10 procent vyšším výkonem a o 15 procent vyšším točivým momentem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Fiesta ST200 má vyšší výkon i točivý moment.

Ford Fiesta ST200 má vyšší výkon i točivý moment. | foto: Ford

Sdílejte článek

Speciálně upravená šestnáctistovka EcoBoost má pod kapotou ST200 výkon rovných 200 koní a točivý moment 290 Nm. Tyto hodnoty lze navíc po dobu dvaceti sekund navýšit o dalších 15 koní a 30 Nm, což se bude hodit především při zrychlování. Na stokilometrovou rychlost se malý hatchback dostane za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 230 km/h. Těchto hodnot bylo dosaženo mimo jiné i zkrácením finálního převodového stupně.

Upravené pružiny a tlumiče snížily těžiště vozu o 15 milimetrů, vpředu je rovněž upravený kloub řízení, které má pro změnu zkrácený převod na 13,69:1. Lepší jízdní vlastnosti, především v zatáčkách, přicházejí s přepracovaným vektorováním točivého momentu a stabilizací, nastavitelnou ve třech režimech. A protože došlo na zvýšení výkonu, za sedmnáctipalcovými koly se nacházejí větší brzdové kotouče s červenými třmeny.

Že máte tu čest s nejsilnější Fiestou poznáte podle šedého laku Storm v kombinaci s již zmíněnými matně černými koly a červenými třmeny brzd. Anatomická sedadla Recaro jsou částečně čalouněna kůží a mají prošívání šedou nití, stejnou barvu pak hledejte i na bezpečnostních pásech. Podsvícené prahové lišty jsou už jen třešničkou na dortu.

Vytisknout

Diskuze: Ford Fiesta ST posílil na 200 koní, prohánět bude i větší konkurenty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

reklama

Doporučujeme

MTM Audi RS3

MTM Audi RS3 přichází. Nabídne výkon 500 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud