BMW se s tím nepáře. S českou cenou představilo bateriové i4 jako splnění snu

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 2. června 2021, 23:08 Google+

BMW Group představuje první čistě elektrický prémiový vůz cílený na tradiční jádro segmentu střední třídy. BMW i4 v sobě spojuje agilitu a dynamickou suverenitu, které jsou základem pověstné radosti z jízdy, a navíc komfort sedanu a moderní funkčnost v novém, svěžím provedení s nulovými emisemi. Signalizuje tak příchod elektrické mobility do samotného srdce značky BMW. Ceny včetně DPH začínají u modelu BMW i4 eDrive40 na částce 1 453 400 Kč.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

Sdílejte článek

Novinka stanovuje nová měřítka ve své třídě nejen v oblasti jízdní dynamiky, komfortu na dlouhé vzdálenosti a elegantního a výrazného vzhledu, ale také nekompromisními standardy při výběru prémiových materiálů a zpracováním. Nejnovější generace systému iDrive, nejmodernější inovace v oblasti automatizované jízdy a parkovacího asistenta a široké možnosti přizpůsobení designu a výbavy vytvářejí emocionálně intenzivní zážitky z jízdy.

img-responsive

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

Pátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří řídicí výkonová elektronika, technologie nabíjení a vysokonapěťová baterie, stejně jako vysoce integrované elektromotory, propůjčuje BMW i4 sportovní výkony, kterými je značka BMW proslulá. To vše v kombinaci s přesvědčivou každodenní použitelností a schopností jízdy na dlouhé vzdálenosti. Tato zcela nová podoba charakteristické BMW radosti z jízdy se na silnicích objeví ještě letos. Poprvé bude technologie BMW eDrive páté generace použita v konfiguraci s elektrickým pohonem všech kol.

BMW i4 bude od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem. BMW i4 M50 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 24–19 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je výkonný model od BMW M GmbH, který nabízí vysoce intenzivní radost z jízdy. Je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW/544 k, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20–16 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW/340 k pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.

img-responsive

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

V souladu se současnou druhou fází transformace BMW Group směrem k elektromobilitě je vývoj BMW i4 založen na flexibilní architektuře, jež byla od počátku navržena pro čistě elektrický pohon a je také dokonale vhodná pro dosažení sportovního charakteru, který se od BMW očekává. Výjimečně tenké, 110 mm vysoké vysokonapěťové akumulátorové články umístěné nízko v podlaze výrazně snižují těžiště vozu, což má příznivý vliv na jízdní vlastnosti. Umístění baterie a kompaktní konstrukce pohonu přinášejí vyvážené rozložení hmotnosti, jež je rovněž charakteristickým rysem vozů BMW. Díky propracovanému a pečlivě navrženému podvozku, který byl přesně přizpůsoben koncepci vozu i výkonovým charakteristikám systému pohonu, se BMW i4 může pochlubit takovou mírou celkového sladění celistvosti, jemuž se jeho konkurenti nemohou rovnat. BMW Group využila své dlouholeté zkušenosti s vývojem mimořádně sportovních prémiových vozů také při integraci všech komponentů elektrického hnacího ústrojí a podvozku.

img-responsive

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy | foto: BMW

Flexibilní architektura vozu jde ruku v ruce s kvalitním designem, který vychází z nového designového jazyka značky BMW, jehož ostrá čistota se elegantním způsobem přenáší do výrazných linií čtyřdveřového kupé. Čistě elektrický pohon se tak snoubí se sportovní elegancí a funkčností karoserie Gran Coupé, která díky pěti plnohodnotným sedadlům, délce 4,785 m, velké zadní výklopné stěně a praktickému zavazadlovému prostoru o objemu 470 až 1290 litrů nabízí neomezenou každodenní využitelnost a schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti. Charakteristický vzhled BMW, i na limitech vyvážené jízdní vlastnosti a výkonný elektrický pohon, který se skvěle hodí i na dlouhé cesty, se tak spojují v dokonalý celek, jenž zahajuje novou éru radosti z jízdy v podání BMW.

Dlouhý dojezd BMW i4 lze přičíst také specifické hustotě energie vysokonapěťové baterie, která se oproti BMW i3 zvýšila o 20 %. Maximální nabíjecí výkon baterií nejnovější generace současně narostl na 210 kW. Nejnovější pokroky v oblasti technologie baterií jsou výsledkem mnohaleté neúnavné výzkumné a vývojové práce. BMW Group si sama vyrábí bateriové moduly a vysokonapěťové baterie pro vozidla s elektrifikovaným pohonem od roku 2013. Pokud jde o technologii bateriových článků i výrobu vysokonapěťových baterií specifických pro daný model, opírá se společnost o obrovské množství vlastních odborných znalostí a zkušeností.

Při porovnání celkových nákladů vlastnictví je rozdíl ještě větší – BMW i4 je přibližně o 30 % levnější než srovnatelný model se spalovacím motorem. Toto srovnání zohledňuje nejen náklady na elektrickou energii, ale také výši daně z provozu motorových vozidel, pojištění, údržbu a díly podléhající běžnému opotřebení. U BMW i4 není třeba měnit olej ani servisovat výfukový systém. Brzdy BMW i4 jsou také méně namáhány než u vozů s konvenčním pohonem, a to díky zpomalování pomocí rekuperace energie.

O výkonech a akceleraci bateriových elektromobilů jistě nikdo nepochybuje už z principu typu pohonu. O proklamované neomezené každodenní využitelnosti a schopnosti jízdy na dlouhé vzdálenosti nás však bude muset BMW i4 teprve přesvědčit a myslím si, že ke slíbeným ideálům bude docela daleko...

Vytisknout

Diskuze: BMW se s tím nepáře. S českou cenou představilo bateriové i4 jako splnění snu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Dacia Duster TCe 100 LPG

Test Dacia Duster TCe 100 LPG, bořič předsudků, který to umí pod 1 Kč na 1 km

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud