Subaru Forester vypadá moderněji, uvnitř je ale pořád stejné

ar6, 12. března 2016, 04:10 Google+

Nejen v Česku patří Forester k jednoznačně nejpopulárnějším modelům japonského Subaru. Aktuálně je na trhu čtvrtá generace, která kroutí svou čtvrtou sezonu. A to je nejvyšší čas na omlazovací kůru. V jejím rámci prodělalo SUV především plastiku zevnějšku, kabina totiž prošla úspěšnou modernizací již loni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazené Subaru Forester poznáte především podle nové přední části.

Omlazené Subaru Forester poznáte především podle nové přední části. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Vozidel Subaru méně znalý člověk by při pohledu na omlazený Forester mohl říct, že se toho moc nezměnilo. A skutečně, všechno vypadá povědomě. Při bližším ohledání si ale jistě všimnete nové masky chladiče a upravených světel, od druhé výbavy s adaptivní biLED technologií. Přední nárazník dostal chromované dekorační plochy, ve výbavě Sport má navíc agresivnější tvarování. Vzadu se měnila optika skupinových svítilen a mírně také tvar nárazníku.

Kabina prošla výraznějším omlazením už loni, takže si pouze připomeneme přítomnost upraveného přístrojového panelu, nového infotainmentu Starlink s 6,2- nebo 7palcovou obrazovkou a kvalitnějších materiálů. To platí nejen o čalounění, ale i dekoračních plochách palubní desky. Přepracovaná konstrukce bočních oken poskytuje lepší odhlučnění, „větší hluk“ má naopak na starosti audiosystém Harman Kardon u stupně Sport.

Jelikož bezpečnostní systém Eye Sight zatím v Evropě nedostanete, můžeme se přesunout pod kapotu. Tam je nejslabší dvoulitrový naftový Boxer o výkonu 147 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. Benzínový dvoulitr má 150 koní při 6200 ot./min a 198 Nm při 4200 ot./min, přeplňovaný dvoulitrový Boxer dostal 240 koní při 5600 ot./min a 350 Nm mezi 2400 - 3600 ot./min. Všechny motory mají pohon všech kol a bezestupňový automatem Lineartronic, který je u dieselu a slabšího benzínu za příplatek.

Technické údaje

  2.0i 2.0i 2.0XT 2.0D 2.0D
Výkon: 150 k 150 k 240 k 147 k 147 k
Toč. mom.: 198 Nm 198 Nm 350 Nm 350 Nm 350 Nm
Převodovka: 6 MT CVT CVT 6 MT CVT
Zrychlení: 10,6 s 11,8 s 7,5 s 10,2 s 9,9 s
Max. rychl.: 190 km/h 192 km/h 221 km/h 190 km/h 188 km/h
Spotřeba: 6,9 l/100 km 6,5 l/100 km 8,5 l/100 km 5,7 l/100 km 6,1 l/100 km

Základní výbava Active obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, kontrolu trakce, asistent jízdy s přívěsem, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání a vyhřívání zrcátek, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment s 6,2palcovou obrazovkou, CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, USB port, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky s denním svícením nebo 17palcová litá kola.

Stupeň Comfort přidává tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent sjíždění z kopce, volič jízdních režimů X-Mode u verzí s převodovkou Lineartronic, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, CD přehrávačem, šesti reproduktory a parkovací kamerou, palubní počítač s ovládáním na volantu, kožený volant, elektrické střešní okno, adaptivní biLED světlomety s diodami denního svícení, LED blikače v zrcátkách nebo stříbrné střešní ližiny.

Ceník - Subaru Forester 2016

  Active Comfort Executive Sport 
2.0i (150 k) 699 000 Kč 779 000 Kč --------- ---------
2.0i AT (150 k)  749 000 Kč  829 000 Kč  949 000 Kč --------- 
2.0XT (240 k)  ----------  939 000 Kč  ---------  1 059 000 Kč
2.0D (147 k)  789 000 Kč  869 000 Kč  --------- --------- 
2.0D AT (147 k)  839 000 Kč  919 000 Kč  --------- 1 059 000 Kč

Linie Executive dostala navigaci, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, kožené čalounění v černé nebo hnědé, elektrické páté dveře, bezklíčkový přístup do vozu s možností ovládání pomocí PINu a 18palcová litá kola. Provedení Sport má navíc sportovní doplňky karosérie, hliníkové pedály a audio Harman Kardon s osmi reproduktory.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Forester vypadá moderněji, uvnitř je ale pořád stejné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4

Nissan slaví rekrodní počet vyrobených modelu Qashqai

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud