Mercedes do silničních vozů brzy nasadí další technologii z F1. Využije poznatky z MGU-H

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes potvrzuje, že v příští silničních vozech AMG nasadí technologické novinky ze světa Formule 1. Hodlá využít to, co se naučil ze závodních pohonných jednotek vybavených motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

Budoucnost vozů Mercedes-AMG počítá s větším využitím elektrické energie. Inženýři v Affalterbachu pracují na "inovativních technologiích, aby dostali výkonnost na novou úroveň." Cílem je zajistit vyšší efektivitu a lepší jízdní dynamiku budoucích aut.

"Jednou z těch novinek je elektrické výfukové turbodmychadlo, které bude nasazeno v příští generaci vozidel Mercedes-AMG. Zahrnuje technologii vyvinutou na dráze ve Formuli 1," popisuje Mercedes. Toto turbo je již v konečné části vývoje a brzy bude nasazeno do sériové produkce.

"Tato technologie vyvinuta v partnerství s Garrett Motion pochází přímo z Formule 1," ujišťuje německá automobilka. U silničních vozů ji pomůže vyřešit konflikt mezi malým turbodmychadlem, jež reaguje rychleji, ale dosahuje relativně nízkých špičkových výkonů, a větším turbodmychadlem s vyšší špičkovou výkonností, ale s opožděným nástupem.

U této novinky těží z technologie a poznání, které načerpal ze systému pro rekuperaci energie (ERS) své pohonné jednotky F1, a obzvlášť z jednotky motorgenerátoru tepelné energie.

"Vrcholným rysem nového elektrického turbodmychadla výfukových plynů je malý elektromotor integrovaný do hřídele dmychadla mezi kolo turbíny na straně výfuku a kolo kompresoru na straně čerstvého vzduchu," vysvětluje Mercedes.

Tento elektronicky řízený elektromotor pohání kolo kompresoru před tím, než přijme proudění výfukových plynů. Elektrifikace turbodmychadla významně vylepšuje okamžitou reakci z volnoběžných otáček a v celém rozpětí otáček motoru, přičemž také eliminuje opožděný nástup turba, tzv. turbo lag.

Spalovací motor díky tomu rychleji reaguje na pokyny prostřednictvím plynového pedálu a poskytuje dynamičtější jízdní pocity. Rovněž dosahuje vyššího krouticího momentu při nižších otáčkách, což vylepšuje agilitu a akceleraci při rozjezdu z místa.

"Jasně jsme si definovali své cíle pro elektrifikovanou budoucnost. Abychom jich dosáhli, tak spoléháme na diskrétní a vysoce inovované komponenty stejně jako na příslušenství," říká Tobias Moers, předseda představenstva Mercedesu.

"Tímto krokem strategicky doplňujeme naši modulární technologii a přizpůsobujeme ji našim výkonnostním požadavkům. V prvním kroku to zahrnuje elektrifikované turbodmychadlo, které je příkladem přenosu technologie Formule 1 na silnice. Jde o něco, díky čemu posuneme přeplňované spalovací motory na dříve nedosažitelnou úroveň agility," pochvaluje si Moers.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy