Ricciardo miluje úzký okruh v Makau, vrátil by V10 motory a osmdesátá léta

HRT | foto: HRT F1 Team

Před rokem mladý talent Red Bullu Daniel Ricciardo zazářil během testu nováčků v Abú Zabí. Nyní mu rakouský tým zajistil místo u HRT, kde letos sbírá své první závodní zkušenosti ve Formuli 1. Příští rok mladý si mladý Australan polepší - měl by závodit za Toro Rosso. Které okruhy se mu líbí a co mu naopak v F1 chybí?

Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?
Las Vegas nebo New York. Ještě jsem nebyl ani v jednom z těchto měst, ale určitě by to bylo skvělé. Američané dělají vše ve velkém!

Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?
Ayrtona Sennu – poznal bych, jak to k sakru jezdil za mokra.

V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?
V10 motory – kvůli zvuku!

Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?
Nic příliš futuristického. Zachoval bych to ve starém stylu – více koní není nikdy ke škodě a museli bychom zachovat ten zvuk, aby nám z toho ještě dlouho zvonilo v uších.


Při rozhovoru s novináři před Velkou cenou Austrálie (foto: Red Bull Racing)

Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?
Zřejmě starou Nordschleife. Makao by bylo těsně druhé a Bathurst (byť jsem tam nikdy nejezdil) by bylo také úžasné.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?
To je těžké. Nemám na to opravdu odpověď, ale Fangiova Alfa Romeo z padesátých let by byla speciální.

Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?
Dipper z Bathurstu, druhý sektor z Makaa, kde je rychlá pravá a pak na plný plyn kombinace levá - pravá, a zadní část z Brands Hatch. Rychlá místa s terénními nerovnostmi jsou místy, kde se něco děje.


V Suzuce ho kamery na chvíli zastihly před Rosbergovým Mercedesem (foto: HRT)

Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?
Zřejmě ta osmdesátá. Ale upřímně si myslím, že každá dekáda byla určitým způsobem zvláštní, takže bych bral kteroukoliv. I před těmi osmdesátými lety, například v padesátých či šedesátých letech, musela existovat pro piloty zajímavá auta.

Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?
Rád bych u svého vozu trochu zvýšil výkon (smích)! Upřímně, podle mě se momentálně nacházíme v dobré éře a závodění je vzrušující, takže bych moc neměnil. Přesto bych rád viděl, kdyby pole bylo vyrovnanější. To je jednou z věcí, která by přispěla k lepším závodům.

Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?
Ayrtona Sennu a Jamese Hunta.


Domácí grilovačka s Markem Webberem (foto: Red Bull Racing)

Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?
Cola Trickla nebo Rowdyho Burnse (smích)! (oba z filmu Bouřlivé dny)

Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?
Makao. Vím, že je úzké, ale byla by to děsná legrace.

Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?
Valentina Rossiho, Travise Pastranu, Wayna Gardnera, Dale Earnhardta. Vždy jsem měl rád všechny druhy závodění a obzvlášť to na dvou kolech, takže mí idolové pocházejí z ostatních disciplín. Myslím si, že by bylo skvělé poznat jejich osobnosti a způsob, jakým se vyrovnávají s určitými věcmi. Kluci závodící na dvou kolech jsou blázni, takže by s nimi byla spousta legrace, tím jsem si jistý. A Dále Earnhardt byl mým hrdinou, když jsem byl dítě. Miloval jsem sledování NASCARu a on byl tím zastrašovatelem.

Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?
McLaren MP4/4.


Ricciardo během roadshow Red Bullu doma v australském Perthu (foto: Red Bull Racing)

Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?
Nástřešní kino s lázněmi a stolním tenisem. Možná by tam do rohu dobře zapadl i menší bar s nějakými hezkými číšnicemi.

Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?
Zřejmě bych pozval všechny ke mně domů do Austrálie a nechal bych mamku navařit nějaké fantastické jídlo. Osobně bych šel to řízků na italský způsob. Počasí by bylo perfektní, takže bychom byli v šortkách, tričkách a bez bot v typickém australském létu. To by byla paráda!


Předchozí rozhovory (klikněte na jméno):
Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Chandhok, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy