Di Restovi chybí v paddocku F1 lidé, uvítal by návrat tankování a větší pneumatiky

PH, 1. června 2011, 08:00 Google+

Na oficiálním serveru Formule 1 se objevil rozhovor s Paulem di Restou - skotským talentem, který obdivoval Ayrtona Sennu. Který okruh je jeho nejoblíbenější? Které pravidlo by zrušil či co by naopak v F1 uvítal?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 03.06. 20:46) Napište svůj názor
di Resta, Paul

di Resta, Paul | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?
Samozřejmě by to byl Edinburgh, odkud pocházím. Připouštím, že pravděpodobnost toho, že by k tomu došlo, není velká. Kdybych se tedy měl rozhlídnout po něčem pravděpodobnějším, byl by to New York. Bylo by to hodně výjimečné.

Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?
Ayrton Senna. Měl něco zvláštního. Byl mým hrdinou od prvního okamžiku, kdy jsem se začal zajímat o Formuli 1. Pokud jste se ptali na to, kdo pro mě nejvíce znamenal, zřejmě bych řekl, že to byl Jim Clark či Jackie Stewart, ale nikdy jsem je na dráze neviděl, pouze jsem o nich slyšel historky. Ayrtona jsem ale viděl závodit na vlastní oči – a vzpomínám si, jak jsem závodil v motokárách v den, kdy zemřel.

V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?
Asi by to byly větší pneumatiky. Muselo být úžasné jezdit s  mechanickou přilnavostí, kterou poskytovaly ty obrovské gumy.

Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?
Myslím, že musíme zachovat zvuk těch aut. Je to nedílnou součástí závodění ve Formuli 1. Pokud o něj přijdeme, sport to změní. Zvuk a rychlost je to, co fanoušci očekávají, když sledují F1 – a to bychom jim měli nabízet.

diresta

Kdybys mohl po zbytek života jezdit pouze na jednom okruhu, který - ať už z minulosti či ze současnosti - by sis vybral?
To je těžká otázka pro nováčka, protože jsem zatím na všech nejezdil. Z těch, na kterých jsem jezdil, bych řekl Silverstone. Je to nejlepší trať, na které vozy excelují. Je velmi rychlá a Británie je samozřejmě kolébkou motosportu. Navíc se většina továren [závodních týmů] nachází v těsné blízkosti dráhy, proto by to bylo mnohem jednodušší a příjemnější.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustili F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?
Není sice z mé éry, ale přál bych si návrat Tyrellu.

Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?
Eau rouge ze Spa, Becketts ze Silverstone – a přesto, že jsem jí zkoušel jen na simulátoru - tak bych přidal ještě první zatáčku ze Suzuky. Už se nemůžu dočkat, až si ji tam vyzkouším.

Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?
Devadesátá léta – protože to bylo období, které mě inspirovalo k tomu, abych se v budoucnu zaměřil na Formuli 1.

diresta

Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?
Vrátil bych zpět dotankovávání. Kvalifikace byla díky tomu mnohem více nepředvídatelnou a jezdit s lehčími závodními vozy je větší zábava. Navíc by strategie při závodění hrála mnohem významnější roli než dnes.

Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?
Vybral bych si Sira Jackieho [Stewarta] proti Ayrtonu Sennovi.

Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?
To neřeknu, nechci, aby to věděli. Jednání bych vedl v zákulisí.

Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?
Nejezdil jsem na okruzích, které vypadly – kromě Bahrajnu. Vzal bych zpět Bahrajn.

diresta

Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?
Jima Clarka, Ayrtona Sennu, Juana Manuela Fangia a Enza Ferrariho. To by byl pro mne opravdu požitek. Snažil bych se povykládat s každým z nich, abych se dozvěděl jejich recept na úspěch.

Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti, který by sis vybral?
Vítězný McLaren, který řídil Senna.

Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?
Zřejmě více lidí. Přišel jsem z DTM, kde je paddock mnohem živější.

Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?
Já že jsem vyhrál šampionát? Wau, krásné pomyšlení! Vrátil bych se do svého rodného města, kde jsem začínal, a čas bych trávil se svou rodinou a přáteli. A proto že jsem Brit, podávala by se ryba a hranolky.

Vytisknout

Diskuze: Di Restovi chybí v paddocku F1 lidé, uvítal by návrat tankování a větší pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.06.2011 20:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone: Týmy se do Bahrajnu rády vrátí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud