Již po Monze někteří označovali možnost práce na vozech během červených vlajek za nesmysl. A během dalšího závodu v Mugellu na to doplatil Williams, když do té doby se na bodech držící Russell vypadl po přerušení z první desítky. Naopak z toho těžil Ferrari, které po delší době skórovalo s oběma vozy.
"Souhlasím s tím, že tou největší věcí je výměna pneumatik při zastavení v boxech. Ti kluci ji dostávají zadarmo. My jsme byli na dobré strategii, pneumatiky pro nás byli skvělé, a potom najednou lidé můžou do boxů a nasadit si, jaké pneumatiky chtějí!" rozčiluje se Russell, jež měl v neděli velmi blízko ke svým prvním bodům i prvním bodům pro Williams.
"Hlavně dostávají zastávku zdarma. Byl jsem před Charlesem [Leclercem]. Nejel do boxů, měl štěstí na červenou vlajku, a poté se dostal přede mě a mohl zkrátka obout novou sadu pneumatik. Takže mě během červených vlajek připravil o pozici," kroutí hlavou 22letý britský pilot.
Pokud podle něj bude FIA nyní ve velkých cenách častěji využívat červené vlajky, pak by bylo zapotřebí v souladu s tím upravit i pravidla: "Pokud v jejím častějším používání budou pokračovat, pak musí zapracovat na několika pravidlech."
"Neměli byste mít možnost volné výměny pneumatik, jde o součást závodu. Musíte v té chvíli zůstat na těch, které máte. Lidé plánují své strategie podle normálního závodu, ne podle takových, během nichž se dvakrát objeví červené vlajky," poukazuje Russell.
Hodně se o tom mluvilo už minulý týden, kdy z této situace hodně těžil Lance Stroll. Ten se v Monze najednou objevil na startu na druhém místě a navíc i na čerstvé směsi. A co vy, uvítali byste změnu pravidel a zakázali výměnu pneumatik během přerušení závodu?