Týmy využívají možnost soukromých testů k tomu, aby se co nejlépe připravily na začátek nové sezóny. První velká cena je v plánu 5. července na Red Bull Ringu, kam již tento týden zamířil Renault se svými závodními piloty.
Včera se za volantem 2 roky starého monopostu objevil Ricciardo, jenž během nucené přestávky pobýval ve své rodné Austrálii. Na rakouském okruhu zvládl ujet 115 kol, což odpovídá 500 km. Při testu se starší technikou týmy nejsou omezeny časem či vzdáleností, jak tomu bývá u jízd s aktuální technikou, s níž mohou na okruhu strávit pouze 2 dny po max.100 km.
Francouzská stáj si rovněž vyzkoušela práci v garáži za přísnějších pravidel, která budou v platnosti kvůli zamezení šíření nemoci Covid-19. Mechanici a inženýři museli mít roušky a udržovat přiměřené rozestupy, jak to jen bylo možné. Detailní instrukce pro první závod FIA zveřejní ještě tento týden.
První evropské závody se pojedou bez diváků a s minimálním počtem novinářů. Ti ani nebudou mít přístup do boxů či do padoku, kde bude umožněn vstup pouze několika televizním štábům.
Přísnější procedury si vyzkoušel i Mercedes, který absolvoval dvoudenní test minulý týden v Silverstone. Na dráze ve Fioranu se brzy objeví s 2 roky starým vozem také Ferrari, Alpha Tauri přiveze aktuální monopost do Imoly a Racing Point bude kroužit s aktuálním vozem v Silverstone..
Dnes hodlá v Rakousku s Renaultem pokračovat Esteban Ocon, jenž převezme Ricciardův monopost. Tým, který po loňské sezóně opustil Nico Hülkenberg, se tak bude moci sžít s okruhem, který bude hostit letošní první dva závody (5. i 12. července).