- Na trať dnes ráno i po obědě jako první vyjel McLaren.
- Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Pérez s Racing Pointem, který okopíroval loňský Mercedes, odpoledne Räikkönen s Alfou Romeo.
- Grosjean v závěru havaroval, zastavil Räikkönen poté, co mu záměrně došlo palivo.
- Hamilton kroužil jako divý, ujel nejvíce kol (106). Mercedes předvedl zajímavou technickou vychytávku: piloti mohou pohybem volantu k sobě pomocí přední nápravy ovlivnit aerodynamiku (video níže).
Průběh dne:
18:01 Je konec druhého dne předsezónních testů. Nejrychlejší čas si připsal Räikkönen, který byl ale v závěru nucen svůj vůz odstavit.
17:55 Pokračujeme. Na trati se okamžitě objevil Renault a Alpha Tauri.
17:51 Räikkönen stojí na trati. Červené vlajky.
17:35 Na trati krouží Gasly, Norris a Pérez.
17:25 Grosjean dostal hodiny a zezadu narazil do zdi v zatáčce číslo 4. Ale červenou vlajku to nezpůsobilo, Francouz odjel do boxů, další kola však už dnes nejspíš nenajede. Mechanici zakryly vchod do garáže a čeká je kus práce.
17:23 Mercedes potvrzuje, že Bottas už se dnes na trať nevydá. Jedná se prý o elektronický problém.
17:20 1:17,091 min na sadě C5, takovým časem se může pochlubit Räikkönen, který si tak připsal nejrychlejší dnešní čas a jde do čela.
17:14 Svůj dnešní nejrychlejší čas právě zajel Albon (řadí se na čtvrté místo, 1:17,912 min.) i Vettel. Pro Ferrari je čas 1:18,154 min zároveň prozatím nejlepším časem testů. Němec se tak zařadil na šesté místo.
17:05 A máme tu změnu v tabulce časů. Na druhé místo jde Kimi Räikkonen s časem 1:17,535 min.
17:00 Grosjean odjel už 140 kol a je jedním ze šesti jezdců na trati. I druhý den je spolehlivost vozů ohromující. Dnes je však hlavním tématem Mercedes a jeho nová vychytávka, o které jsme již informovali.
16:55 Blíží se nám poslední hodina dnešního barcelonského testování. Na trati je Vettel s C4.
16:48 Po delší době krouží Gasly a Alpha Tauri.
16:35 Bottas stále třináctý. Fin se evidentně soustředí na jízdy, které mají za cíl, aby správně vyhodnotily funkčnost aerodynamiky.
16:06. Na monopostu Haasu se pracuje v garáži.
15:54 Vettel se posouvá na šestou příčku. Tedy i před Leclerca. S pneumatikami C3.
15:48. Momentálně krouží Russell na žlutých.
15:27 Nyní v hodinách i Raikkonen. Fin se roztočil v závěrečné pasáži okruhu.
15:18 Bottas se dostal do hodin.
14:56 Vettel zrychluje. Nyní ztrácí na první místo 1.3. Stále je však jedenáctý.
14:47 Christian Horner se nechal slyšet, že po konci první třetiny letošního šampionátu se pozornost Red Bullu přesune k revoluční sezoně 2021.
14:35 Vettel začíná pozvolněji. Jeho první čas je o 2.5 sekundy pomalejší, než v případě lídra Péreze. Němec jede na bílých gumách.
14:26 Sebastian Vettel vyjíždí na trať.
14:19 Na trati krouží Raikkonen s Alfou. Nazuty má žluté pneumatiky.
14:00 Přestávka končí, pokračujeme, McLaren opět jako první na dráze.
13:50 Mercedes svým řešením způsobil v padoku velký rozruch. James Allison ho na technické konferenci během oběda označil jako dvojosé řízení (DAS: dual-axis steering). "Jde o nový systém, nazýváme ho DAS. Otevírá další možnosti a vytváří novou dimenzi řízení. Budeme z něj těžit během sezóny. Jak funguje a proč jej máme, to si necháme pro sebe."
S FIA vše bylo konzultováno, v této oblasti by tedy týmy měly mít jasno, co mohou a co ne. Mercedes má na voze podle šéfa Tota Wolffa ještě další dvě vychytávky, které se v F1 ještě nikdy neobjevily.
13:20 Omlouváme se za technické problémy, které jste většina z nás měla s našimi stránkami.
13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka, týmy jdou obědvat. Mercedes potvrzuje, že používá fintu s volantem i to, že nejde o záležitost pouze pro testy. Podle nich jde o mód řízení, neporušují tedy pravidla. Geniální.
12:55 Před obědem krouží Gasly, Grosjean, Leclerc, Russell a Räikkönen. Doposud jsme se nesetkali s žádným přerušením, týmy jsou zatím 100% spolehlivé.
12:40 Norris vyráží na trať, dnes toho ujel poměrně málo - jen 48 kol.
12:30 Hamilton zajíždí své 100. kolo.
12:15 Třičtvrtě hodiny před polední přestávkou a Hamilton už má na kontě 90 kol. Slušné!
12:00 Norris zrychlil na 1:18,537, i přesto zůstává poslední.
11:50 Albon posouvá Red Bull na třetí místo: 1:18,155 min.
11:40 Mercedes používá zajímavý trik: piloti na rovinkách potáhnou volant k sobě, čímž se změní sbíhavost kol. To má pozitivní vliv na aerodynamiku: nižší odpor vede následně k vyšším maximálním rychlostem, ovlivňuje i zahřívání pneumatik. Tuto vychytávku nebude tak snadné zkopírovat, konkurenci to může trvat i půl roku, dokonce může být zapotřebí vyměnit šasi.
11:20 Grosjean si polepšil na 1:18,496 min. McLaren pokračuje, střídá rychlé-pomalé kolo na nejtvrdší směsi.
11:05 Norris je jediný bez času, na kontě má ale 24 kol. McLaren se rozjížděl pomaleji, vždy po jednom okruhu mířil do boxů. Hamilton jich zvládl už 40.
10:55 Racing Point předvedl znovu nejrychlejší čas na C3 pneumatikách. Jeho nový vůz je loňskou kopií Mercedesu, podle Szafnauera to je přirozené, když od něj odebírají spoustu dílů včetně převodovky a motoru: "Přece nebudeme kopírovat Red Bull." Podobně to činí i Haas a Alfa Romeo s Ferrari. Na pomoc velkých týmů si včera stěžoval Carlos Sainz, McLaren si vše vyvíjí sám.
10:25 Ricciardo se prosazuje do čela: 1:17,749. Za něj se posouvá AlphaTauri: 1:18,749
10:13 Ferrari na výsluní - 1:18,355 na C3 pneumatikách.
10:05 AlphaTauri před Mercedesem - Gasly zvládl kolo za 1:18,563 na C3 směsi.
9:55 Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si hodně pochvaluje spolehlivost: ta je podle něj lepší než kdykoliv dříve. Pokud jde o auto RB16, je o něco kritičtější: "Balík ještě není tak přesvědčivý." Inženýry tedy čeká nějaká práce jak v oblasti aerodynamiky, tak i mechaniky.
9:50 Ricciardo jde na druhé místo (1:19,140), Leclerc je mu v patách (1:19,202).
9:45 Vettelovi je dnes lépe, odpoledne by měl podle Ferrari vystřídat ve voze SF1000 Leclerca. Ten si včera dělal poznámky o chování vozu, ty se díky fotografům dostali na veřejnost: "Kdysi jsem si je dělal jinak, s tablety, ale teď jsem se vrátil k osvědčené klasice, protože se mi párkrát stalo, že jsem o všechny své poznámky přišel a na schůzku jsem po 150 kolech dorazil bez nich, což bylo trochu nešikovné. Jsem zpět u sešitu a pera, což je příjemné. Odjedeme tolik kol, že to ke konci dne může být matoucí. Psaní mi pomáhá si připomenout, abych byl na schůzkách preciznější."
9:30 Leclerc má na kontě šest kol, zatím žádné měřené. Ferrari své pomalejší časy obhajuje změnou přístupu k předsezónním testům, větším množstvím paliva v autě a málo výkonným módům pohonné jednotky - jde tedy o záměr. Loni testům kralovalo, v Melbourne ale překvapivě ztrácelo. Letos by se takovému šoku chtělo vyhnout.
9:15 Hamilton dále zrychluje na 1:20,933 min.
9:08 Pilot AlphaTauri dostává smyk, bez poškození míří do boxů. Mercedes na C3 pneumatikách 1:21,978 min.
9:05 První čas si připisuje Gasly - 1:37,755 min. Hamilton pohodlně před ním 1:30,978 min.
9:00 Začíná druhý den, na trať vyráží Norris následovaný Russellem.