Mladého jezdce postihl ve třetím tréninku před Velkou cenou Spojených států únik oleje, kvůli čemuž se pro zbytek víkendu musel vrátit ke starší specifikaci motoru s vysokým počtem ujetých kilometrů. Scuderia měla teoreticky možnost ho opravit, nicméně šéf týmu Mattia Binotto potvrdil poškození agregátu a nutnost nasazení nového.
To znamená, že před startem Velké ceny Brazílie bude Leclerc odsunut minimálně o 10 míst zpět. V jeho případě jde o první trest za výměnu motorů v této sezóně. Pokud mu Ferrari nasadí také nové turbo nebo motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), připočte se mu dalších 10 trestných pozic. V tomto případě by startoval jako poslední.
"Charles dostane novou pohonnou jednotku, protože ta jeho byla poškozena v sobotu v Austinu, kde jsme museli pro zbytek víkendu nasadit již použitou a méně výkonnou verzi," vysvětluje Binotto po velmi špatném víkendu Ferrari, což někteří soupeři přičítali dopadu nové technické směrnice týkající se měření průtoku paliva.
"Nasazení nové pohonné jednotky znamená, že v Sao Paulu dostane na roštu penalizaci. Měli bychom být ale zpět na naší obvyklé výkonnostní úrovní a předvést bojovného ducha, abychom sezónu zdárně zakončili," pokračuje šéf italské stáje.
"To bude důležité, abychom potvrdili pokrok našeho vozu a přenesli si část toho tempo do zimních prací. Vím, že naši jezdci a celý tým se na to plně soustředí," dodává Binotto.
Ferrari zatím nepotvrdilo, zda v případě nové pohonné jednotky půjde o stejnou specifikaci, s níž v Austinu začínali oba piloti, nebo dostane další evoluci, která by mohla sloužit jako prototyp pro vývoj pohonné jednotky pro sezónu 2020. Debut této verze v Itálii není vylučován.