Během závodního víkendu v Rusku oba týmy oznámily, že spolu budou opět spolupracovat v oblasti motorů. McLaren se po šesti letech, během kterých prožil frustrující období s Hondou, vrací k Mercedesu, který za tu dobu vyhrál všechny jezdecké i konstruktérské tituly.
Šéf stáje z Wokingu Andreas Seidl, jenž se snažil tuto změnu prosadit, vysvětluje: "Mým úkolem je vést F1 tým a dát co nejrychleji dohromady všechny prvky, které jsou podle mě potřebné pro budoucí úspěchy. To zahrnuje organizační věci, infrastrukturu, jako je aerodynamický tunel, i výběr dodavatele pohonných jednotek - to je rovněž důležitý milník."
"To, že je Mercedes v této hybridní éře jasným měřítkem, pokud jde o pohonné jednotky, bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme chtěli učinit toto rozhodnutí. Mercedes je jako tým s touto pohonnou jednotkou v současné době jasným měřítkem. Nejlepší je mít stejné pohonné ústrojí, jako ten momentálně nejlepší tým v padoku. Pak se nebudeme mít za co skrývat," pokračuje šéf McLarenu.
Nemá "absolutně žádné" pochyby o tom, že se jim bude "dostávat stejného přístupu," jako továrnímu týmu Mercedesu. Rovněž věří, že změna motorů 18 měsíců předem není velkým riskem, protože v roce 2021 nedojde ke změnám v oblasti motorů.
"Vzhledem k tomu, že pravidla týkající se pohonných jednotek zůstávají stejné, dochází mezi výrobci ke konvergenci. Již nyní vidíme, že si jsou docela blízko, což je pro nás jako pro nezávislý tým bez vlastního motoru dobré," uvádí Seidl.
"Myslím si ale, že všechno, co Mercedes za posledních pět nebo šest let v oblasti odhodlání, kvality a spolehlivosti ukázal, nás přesvědčilo, že jde pro nás rozhodně o tu správnou cestu pro od roku 2021 dále," chválí svého budoucího motorového partnera.
"Při takovém rozhodnutí vedete soustu rozhovorů a komunikujete se všemi stranami. Hodně jsem hovořil se Zakem o tom, jak chceme přistupovat k budoucnosti, nakonec šlo ale o celkem jasné rozhodnutí. Jsem spokojený s podporou, kterou mám od Zaka a akcionářů, pokud jde o uplatňování mé vize," dodává Seidl, jenž u McLarenu prosadil již dvě velké změny: nákladnou stavbu vlastního aerodynamického tunelu a smlouvu s Mercedesem.