Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Silverstone | foto: McLaren

Piloti Renaultu byli v poslední kvalifikaci na Velkou cenu Británie 2019 na rovinkách jasně nejrychlejší, zatímco jejich zákazník McLaren první desítku uzavíral. Má k dispozici stejně výkonný mód motoru? A překonal již některý výrobce hranici 1000 koní?

Renault maximálními rychlostmi zaujal
Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg patřili v sobotu na speed-trapu v Silverstone k suverénně nejrychlejším pilotům - Australanovi bylo naměřeno 337 km/h, jeho týmovému kolegovi 336,7 km/h. Třetí příčku obsadil Antonio Giovinazzi s motorem Ferrari, jeho ztráta byla nicméně výraznější: 3,7 km/h.

Lando Norris byl s McLarenem s 331,1 km/h osmý a Carlos Sainz s 330,1 km/h desátý - ten zaostával už o 6,9 km/h. Po kvalifikaci neskrýval své překvapení z maximální rychlosti Renaultů, které by měly mít stejný motor a stejné módy jako oni.

McLaren nepochybuje
Jeho šéf Andreas Seidl však jakékoliv konspirační teorie popírá - podle něj se jim dostává rovnocenného přístupu jako továrním vozům francouzského týmu: "Když se podíváte na data, tak to má co do činění s nastavením, které používá Renault."

"Máme naprostou důvěru v transparentnost mezi námi. A pravidla jsou velmi jasná v tom, že výrobce a zákazník musí vždy dostávat to stejné, pokud jde o vybavení, motorové mapy a věci této povahy," vylučuje šéf McLarenu jakékoliv pochybnosti.

Na otázku, zda by ale Renault přeci jen nemohl mít k dispozici takový mód motoru, který McLaren nemá, Seidl rezolutně odpovídá: "Vůbec ne."

McLaren věří, že mu Renault poskytuje stejný výkon jako svým továrním vozům | foto: Renault Sport F1

Oba týmy však na dráze patří k největším soupeřům v boji o čtvrtou příčku za silnou trojicí špičkových týmů. Britský tým je na tom po 10 závodech zatím lépe, protože má na svém kontě o 21 bodů více než Renault, od něhož pohonné jednotky odebírá.

1000 koní stále nepřekonáno
V oblasti jejich výkonu v F1 zatím nikdo ještě nepřekonal hranici 1000 koní, i když Mercedes s Ferrari k tomu mají blízko. To potvrdil jeden z inženýrů Stříbrných šípů: "Nepovedlo se to ještě ani Ferrari," jež má momentálně nejsilnější motor. "Jsme blízko, ale není to ani tak, že bychom to měli prolomit příští týden."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 31 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy