"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě | foto: Haas F1 Team

Ve Formuli 1 se občas i mezi piloty objevují hlasy, že by bylo lepší a bezpečnější, kdyby monoposty měly méně přítlaku. Kevin Magnussen s tím ale rozhodně nesouhlasí.

Přítlak v F1 i po úpravě pravidel před sezónou 2019 stále stoupá, stejně tak i výkony motorů, a tak jsme svědky pokořování traťových rekordů. Většina pilotů si jízdu s letošními vozy užívá, obzvlášť v kvalifikaci, někteří se ale vyslovují proti neustále vyšším výkonům.

"Ti jezdci, kteří chtějí méně přítlaku, tak to je dáno tím, že neumějí jezdit s těmito rychlými auty. Chtějí se vrátit k tomu, v čem byli dobří, ale to je jejich vlastní věc - nikdo pomalejší auta nechce," popisuje Magnussen, jenž letos pro Haas nasbíral 14 bodů, zatímco jeho týmový kolega si připsal pouze dva.

"Myslím, že bychom mohli mít více koní, protože tolik přilnavosti, kolik máme, to je neuvěřitelné," nebál by se dánský pilot. Již nyní pohonné jednotky poskytují kolem 1000 koní, ale díky vysokému přítlaku generovanému současnou generací vozů F1 s nimi není jízda až tak náročná.

Kevin Magnussen si jízdu se současnými monoposty F1 na limitu užívá | foto: Haas F1 Team

"Ježdění s těmito vozy je fenomenální - ve světě není nic lepšího. Nic - jedna věc se jim blíží, ale jízda s těmito vozy je absolutně fantastická. Když máte málo paliva a nové pneumatiky, tak je to zkrátka neuvěřitelné," pochvaluje si Magnussen.

Co by bylo ještě lepší? "Pokud byste s nimi mohli jezdit v takovém stavu, s větší porcí výkonu a lepší schopností následovat auto před vámi, tak si myslím, že by to bylo skvělé," odpovídá 26letý jezdec, jenž v loňském šampionátu skončil s 56 body celkově devátý.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy