Honda větší změny motoru nechystá, zůstává u konceptu z roku 2017. Dobrá zpráva pro Red Bull?

Motor Hondy pohánějící McLaren v roce 2017 | foto: Honda Racing F1

Honda potvrzuje, že na rozdíl od Renaultu nebude před novou sezónou kompletně přepracovávat svou pohonnou jednotku. Místo toho se bude držet konceptu, s kterým přišla v roce 2017.

Tehdy se McLaren těšil konečně na vzestup, místo toho přišla rána v podobě vysoké poruchovosti a dokonce i nižšího výkonu než v závěru ročníku 2016. Byla to poslední kapka, která vedla k předčasnému ukončení partnerství a rozchodem s japonským dodavatelem.

Ten se místo toho nakonec dohodl s Toro Rosso a svůj motor dokázal vylepšit. Výkonem se dotáhl na Renault a zapracoval i na spolehlivosti, byť v této oblasti zůstává stále nejhorším ze všech čtyř výrobců motorů. Před sezónou 2019 chystá pouze evoluci svého konceptu představeného v roce 2017. Věří totiž, že má stále nevyužitý potenciál, který mu umožní další pokroky.

"Současný návrh nebo koncept pohonné jednotky můžeme přenést. Neznáme přesně limity, protože jsme vysoké úrovně ještě nedosáhli, ale v roce 2017 jsme začali s dalším konceptem a pro rok 2017 jsme ho změnili," uvádí technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.

"Něco jsme se dříve naučili, pak jsme to změnili. V roce 2018 jsme tento koncept přenesli a vylepšili spolehlivost a výkonnost. Momentálně si myslíme, že změna tohoto konceptu by byla špatná. Je vyhovující. Stále máme záměr ho přenést a pokusit se o zlepšení," pokračuje Tanabe.

Honda v Sakuře velké změny nechystá, postupně vylepšuje koncept motoru z roku 2017 | foto: Honda Racing F1

Podle zpráv ze zákulisí se Honda v továrně setkala s dalšími potížemi s vibracemi při testování letošní specifikace svého motoru. Podle výrobce však nejde o vážnější problém, stále doufá v pokroky ve vývoji před tím, než začne v Barceloně testovat společně se svými zákazníky - s Toro Rosso a s Red Bullem.

"Když hodně změníte koncept řešení, pak je to těžké získat spolehlivost. Záleží na úrovni řešení, ale já jsem spokojený s přenosem našeho současného konceptu [do další sezóny]. Máme nový tým a novou konstrukci auta," popisuje technický ředitel Hondy.

"Je to trochu snazší ten koncept přenést, jelikož detaily řešíte při instalaci auta. Toro Rosso a Red Bull komunikují a pro Red Bull je to usnadněno tím, že Toro Rosso naši pohonnou jednotku zná. Můžou spolu hovořit o problému či nějaké obavě z pohledu šasi a obrátit se na nás. Když máte zcela nový, podstatně inovované řešení, tak to vyžaduje více práce," hodnotí Tanabe.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy