Poté, co se minulý rok dostal francouzský výrobce na 4. příčku mezi konstruktéry, chce dosáhnout dalšího pokroku a rozdávat si to s Ferrari, Mercedesy a Red Bully o vítězství v závodech. Z továrny přicházejí optimistické zprávy o pokroku jak na straně šasi, tak i na straně motoru, s nímž velký posun vpřed v průběhu roku 2018 nedosáhl.
"Když se rozhlédnu, tak vidím všude zrychlování. Zisky, kterých dosáhneme u motoru, jsou mnohem větší, než jsme dosáhli kdykoliv během zimy - mnohem větší!" pochvaluje si Cyril Abiteboul, jenž Renaultu šéfuje. A co šasi?
"A zisky, které v současné době dosahujeme v aerodynamickém tunelu, jsou mnohem větší, než jsme kdykoliv dosáhli. Musíme být ale po stránce aerodynamiky opatrní, protože dochází k velké změně v pravidlech," varuje.
"Všichni víte, co se stává, když dochází k velkému resetu: přicházíte o přítlak a rychle to doháníte. Takže to je těžké rozlišit mezi tím, co přichází z pravidel a co z vlivu restrukturalizace. Když se ale podívám na naše inženýrské schopnosti, na naše schopnosti vyvíjet, navrhovat a vyrábět, tak dochází ve všech oblastech ke zrychlování," pokračuje Abiteboul.
Podle něj se naplno začíná projevovat rozsah investic a restrukturalizace, kterou v Enstone za poslední roky prošli: "Auto, které letos budeme provozovat, představuje víceméně to, kde byl tým před 18 měsíci. Jsou v něm jedna či dvě generace lidí, kteří přišli s příští generací auta, jež uvidíme v následujícím roce.
Máme úroveň zdrojů, která je podle mého názorů dobrá pro to, co potřebujeme udělat. Organizace je stabilní, jsou v ní noví lidé a nové tváře, jež se k nám konečně přidali a kteří organizaci rozumí, a nyní pracujme efektivně. Teď to je tedy pozitivní, i když výzva obrovská," dodává šéf Renaultu, který přišel posílit Daniel Ricciardo z Red Bullu.