„Již léta bojuji za rozpočtové stropy, snad se toho teď dočkám. Myslím, že to je uskutečnitelné. Vždy se našly argumenty, že je nedokážete kontrolovat, což je nesmysl. Kontrolovat můžete všechno. FIA a FOM, kdokoliv – jen musíte začít pěkně od počátku při tom, jak je kontrolovat,“ uvádí Tost.
„Pokud by bylo na mně, tak bych do každého týmu poslal osobu, která by každý týden nebo každý měsíc kontrolovala všechny finanční výkazy. A je to! Podobné je to teď po technické stránce – můžete vše kontrolovat, ne? Nemůžeme testovat, aniž bychom prošli nárazovými testy a všemi věcmi kolem. Proč byste tedy nedokázali ohlídat rozpočty? To je nesmysl, vše se dá pohlídat, pokud chcete,“ tvrdí šéf Toro Rosso.
Podle něj se z Formule 1 staly závody ve zbrojení mezi automobilkami, omezení rozpočtů je tedy pro konkurenceschopnost nezávislých týmů nutností. „Když týmy patřily soukromníkům, tak jsme je nepotřebovali, protože soukromníci tolik peněz nikdy neutratí. Důvodem, proč náklady v F1 tak dramaticky stouply, jsou automobilky.“
„Pro velkého výrobce je 500 milionů dolarů hodně peněz, ale pořád to není příliš. Nesmíte totiž zapomínat, že F1 je nejlepším marketingovým nástrojem, který můžete mít. Jenže soukromé týmy jednoduše tolik peněz nemají, na takové částky se nemohou dostat,“ upozorňuje Tost.
Bez radikálních změn se podle něj F1 neobejde, jinak se promění v šampionát dvou tříd: „FIA a FOM musí nalézt způsob, jak náklady omezit, protože jinak budeme mít ve Formuli 1 společnost o dvou třídách: týmy automobilek a zbytek. K tomu nyní dochází. Máme tři špičkové týmy, a zbytek je v jiné lize. Když se podíváte na výsledky, tak jejich vozy za špičkou zaostávají o 20, 30 až 40 sekund. A držitel komerčních práv musí přijít na to, jak zajistit zajímavé závody.“
„Loni a Letos naštěstí Vettel bojuje v šampionátu proti Hamiltonovi, jinak by totiž lidé F1 už nesledovali, protože by byla nudnou. Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost.