Osmý den testů v Barceloně: Ferrari vítězné, Španělé se v závěru rozjeli + VIDEO

Lewis Hamilton v druhých předsezonních testech v Barceloně | foto: Daimler AG

Netřeba připomínat jeden letitý hit Osmý den scházel nám. Piloti F1 se ničeho takového bát nemuseli. Počasí na Circuit de Catalunya jim přálo, tak se mohli vydat do posledního testovacího dne, který jsme za vaší asistence průběžně sledovali.

Shrnutí
Dlouho to vypadalo na poněkud nudný průběh, jako by poslední den už chtěli mít všichni za sebou. Navíc problémy a dlouhá absence domácích závodníků tento průběh potvrzovaly.

Překvapivě to byli právě oba Španělé, kteří po Ricciardově overtuře nasadili strhující finiš a v jednu chvíli mohl svět F1 zažít velké překvapení, leč jak už vědí i atleti - trať se musí dodržovat, proto Alonso zůstává možná poněkud posmutnělým hrdinou, ale určitě s dobrým pocitem, že v poslední hodině testů napravil poněkud pošramocenou reputaci McLarenu.

 


Průběh dne:

18:00 Šachovnicová vlajka! Druhá část testů je minulostí, dramatický závěr nám dokázal, že nikdy není nic ztraceno. Teď přijde na řadu vyhodnocení a podobné záležitosti. My vám děkujeme za pozornost a přízeň, kterou jste F1NEWS.cz po celých osm dní věnovali.

17:55 Chystá se totální bomba? Alonso má u svého jména výkon 1:16,720, což by ho poslalo bezkonkurenčně do vedení, ale zatím se čeká, jestli opět není ve hře "střihnutí" šikany. Podezření se bohužel pro Španělsko potvrdilo, Fernando si zkrátil trať, takže vzrušení je zbytečné...

17:52 Lance Stroll nakonec pokořil hranici 80 vteřin, ale s velkou ztrátou na předposledního Hamiltona, který už je dávno mimo areál okruhu. Kanaďanův čas - 1:19,954.

17:45 Poslední čtvrthodina možná bude v Barceloně ještě dramatická. Alonso předkládá další zlepšení na 1:17,784. Pořád je to o půl vteřiny pomalejší než Räikkönenův čas, ale zbývá stále 15 minut.

17:42 Španělsko bojuje do poslední chvíle. Po Sainzově udatném představení zvedá ještě výš zástavu Fernando Alonso. Jemu se daří zdolat bariéru 78 vteřin na hyperměkké směsi - 1:17.981. Jenom budeme doufat, že nedopadne jako před několika hodinami, kdy mu byl výborný čas anulován za zkrácení trati v šikaně.

17:35 Domácí mladík je jako utržený z řetězu - další zlepšení, i když ne zásadní a významné, nicméně blížící se hranici 78 vteřin: 1:18,092.

17:31 Sainz vystrčil růžky i na Ricciarda, jako by zapomněl na dopolední problémy a nyní stáhl odstup na vedoucího Räikkönena pod jednu vteřinu díky výkonu 1:18,164.

17:30 Kanaďan se viditelně snaží, opět odkrojil ze svého času desetinu, ale pořád je to na posun v pořadí málo - 1:20,163.

17:28 Také Stroll na chvostu klasifikace si polepšil na 1:20,292, ale nadále zůstává poslední hned ve dvou směrech - v pořadí a pak jako jediný neproklouzl pod hranici 1:20.0

17:26 Ovšem v dalším kole už je Španěl vpředu. Je to ale nesmírně těsné, protože Alonso za sebou nechal Sauber monackého pilota o 0.001 vteřiny - 1:19.117!!!

17:25 Mercedes může oslavovat prolomení celkové hranice 1000 najetých kol. Důležitější je ale zlepšení Fernanda Alonsa na 1:19,127, také on zvolil hyperměkké pneumatiky. Na Leclerca a jeho zlepšení před chvílí mu chybí 0,009 vteřiny.

17:20 Zdá se, že nadchází velké finále. Sainz se posouvá na čtvrtou příčku časem 1:18,425 dosaženým na hyperměkké směsi, Leclerc na stejných pneumatikách slaví také posun na osmé místo - 1:19,118.

17:18 Australan už je druhý! Grosjean je odsunut na třetí místo časem 1:18,327.

17:15 Ricciardo i nadále zrychluje a už ohrožuje Grosjeanovo druhé místo, zaostal za ním o 0,019 vteřiny. Třetí místo si pojistil výkonem 1:18,431.

17:14 Romain Grosjean se pomalu blíží k Brendonu Hartleyovi v počtu najetých kol. Francouz na Haasu jich zatím zvládl 150. Bottas se pokusil zvednout Ricciardem hozenou rukavici, ale na superměkké směsi byl o desetinu pomalejší.

17:12 A očekávané se stává skutkem. Ricciardo na superměkkých pneumatikách odsouvá z pomyslných stupňů vítězů Bottase a časem 1:18,715 se řadí na třetí místo.

17:09 Po osmdesátiminutové pauze se opět vrací na trať Daniel Ricciardo. Uvidíme, zda se spokojí s předposledním místem, nebo potvrdí výroky, že Red Bull bude letos zatápět favoritům.

17:06 Leclercovi se nelíbilo ani desáté místo, posouvá se před Hamiltona na devátou příčku. Čas 1:19,450 zajel na hyperměkkých pneu.

17:03 Zdálo se, že Ocon zdolá hranici 150 okruhů, ale kolo před touto metou zajel do boxů. 

17:00 Vstupujeme do poslední hodiny předsezónních testů. 

16:55 Carlos Sainz je dalším z těch, kteří potřebuji dohnat téměř celodenní absenci, takže se zaměřuje na rychlá kola. Výsledkem je čas 1:19,214 na ultraměkké směsi.

16:50 Charles Leclerc si vyšlápl na Ricciarda a na ultraměkkých pneumatikách se posouvá na 10. pozici. Ještě zbývá zmínit výkon: 1:20,090.

16:44 Sainz vykazuje další posun, tentokrát na příčku osmou - stačil mu k tomu výkon 1:19,345. Může se tak pyšnit, že dnes jel rychleji než mistr světa...

16:39 Francouz v amerických barvách dokonce projel poslední sektor v purpurovém podbarvení, ovšem není vyloučeno, že si pomohl jako mnozí před ním "střihnutím" šikany.

16:35 Také Sainz se vrací na trať a se nenechává zahanbit, zaznamenává svůj prozatím nejlepší čas. Pomohly mu k tomu superměkké pneumatiky, s nimiž se výkonem 1:19,913 posunul na 9. místo. Romain Grosjean je dalším, kdo překonal dvojnásobnou délku španělské Grand Prix.

16:29 Bottas předvádí v odpoledních hodinách málo vídaný jev - zlepšil si svůj čas. Nejdřív obkroužil okruh za 1:18,941, poté ještě zrychlil na 1:18,923. To stačí na 3. místo v průběžné klasifikaci. Bottas má na svém voze středně tvrdou směs.

16:27 Alonso si udělal zastávku v boxech, ale vrací se na trať - méně než McLaren zatím najely pouze týmy Sauber a Renault. 

16:21 Druhý domácí pilot za volantem McLarenu zatím sbírá odjetá kola, pomalu se blíží délce španělské Grand Prix, čítající 66 kol. Do tohoto počtu jich Fernandovi chybí ještě šestnáct.

16:17 Španěl se po čtyřech kolech vrací zpět do boxů.

16:15 I poslední pilot, který se dnes představil, má v kolonce uvedený čas. Sainz na ultraměkké směsi zajel okruh dlouhý 4,655 km nejdřív za 1:24,413, poté se posunul na 1:23,240. Dá se očekávat, že domácí závodník se postupem času ještě zlepší.

16:13 Ve chvíli, kdy si Räikkönen zapisuje 130. kolo, objevuje se na trati také Carlos Sainz. Renault tedy naplňuje odhad, že Hülkenberg už dnes nebude mít příležitost ukázat své umění.

16:10 Leclerc a Bottas mají na svých vozem momentálně ultraměkké pneumatiky.

16:05 Do hry se nám vrací Alonso, zajímavé kolo rozjel Charles Leclerc, jako by cítil hrozbu ze strany Strolla. První sektor byl v jeho podání podložen zeleně, ale nakonec to byla desetina za jeho maximem.

16:04 Brendon Hartley se v tuto chvíli dostal na hodnotu rovnající se dvěma kompletním Grand Prix a ještě třetiny k tomu, což představuje 154 absolvovaných kol. V přepočtu to znamená 716,87 kilometru.

16:02 Grosjean se vydal na trať nejdřív na středně tvrdé směsi, ale pak si to s týmem nejspíš rozmysleli a po zastávce v boxech nasadili superměkké pneumatiky.

16:00 Testy vstupují do svého závěru, proto naposledy podáváme report o počasí. Ovzduší je prosyceno jarem, od rána teplota hodně stoupla, až na 19,3 °C, zato trať pomalu ochládá, momentálně má 27 °C.

15:50 Ostatním pilotům přibývají kola na konto, pokud jsou samozřejmě na trati. Závodní simulace tak udělala garáže poněkud opuštěnými, jak je k vidění třeba u Force Indie. Bottas mezitím dovršil 50 kol a v součtu s Hamiltonem zdolávají celkovým počtem 148 okruhů výkon Toro Rosso, které ovšem reprezentoval pouze Brendon Hartley.

15:48 Williams pilotovaný kanadským mladíkem nadále snižuje hodnotu svých časů, což je s ohledem na jeho pozdní nástup pochopitelné. Teď už doslova dýchá Leclercovi na krk s odstupem 0,044 vteřiny (1:20,523).

15:45 Stroll už se dotahuje na Leclerca, chybí mu ale pořád půl vteřiny, aby se dostal do první desítky. Jeho momentální maximum: 1:20,938.

15:42 Další pokus už je samozřejmě o něčem jiném, Kanaďan jede na měkkých pneumatikách a zůstává poslední, i když s výrazným progresem: 1:21,318.

15:41 Stroll je jedenáctým pilotem, který dosáhl měřeného času. Úvodní zápis je spíš určen pro statistiky - 1:29,852.

15:40 U Williamsu se také prostřídali piloti, poprvé dnes dostává příležitost Lance Stroll, ačkoliv proti Sirotkinovi bude mít méně prostoru.

15:35 Charles Leclerc se pokouší také dohnat zameškaný čas, zajel si své osobní maximum 1:20,479. Dalším, kdo se blíží stovce absolvovaných okruhů, je Esteban Ocon. Zprávy z okruhu hovoří, že Hamilton už ve svém voze opustil areál Circuit de Catalunya.

15:23 Nabízíme drobný přehmat ve stáji Haas, na videu sedí v autě Grosjean, ač má nad sebou jmenovku týmového kolegy Magnussena. Pořád marně čekáme na přítomnost Renaultu. Na trati se naopak po svém výletu mimo trať v dopoledních hodinách opět objevuje Charles Leclerc. Grosjean mezitím rozšiřuje častokrát vzpomínaný, byť jen imaginární Klub stovkařů - právě odjel 100 okruhů na Circuit de Catalunya.

15:20 Zdá se, že aktivita bude nasměrována k závodním simulacím, takže budeme pouze sčítat najetá kola. Dramatické změny v pořadí podle dosažených časů se nejspíš nedají čekat, zvláště když už se druhá část testů pomalu chýlí ke konci.

15:15 Alonso se vrací do boxů, jediným přínosem pro McLaren jsou další najetá kola. Tým potvrdil problémy s turbem, pohonná jednotka byla pro další působení vyměněna.

15:13 Alonso po škrtnutém čase zatím nenabídl nic světoborného, po trati krouží v časech kolem 1:24,0 - což je zhruba o pět vteřin pomaleji, než momentálně jezdí Bottas.

15:08 K Räikkönenovi, který krouží kola v intenci 1:22.0 a Grosjeanovi se nyní přidávají Alonso a Ricciardo.

15:07 Expilot F1 Karun Chandhok nabízí své postřehy ze zatáčky 9: "Mercedes tudy projíždí naprosto úžasně. Ačkoliv má evidentně mnohem více paliva, působí skutečně hodně rychle, Bottas tu nemá žádné problémy. Oproti tomu Alonso, ač to vypadá, že se konečně dostává na správnou cestu, zvládá svůj vůz s potížemi. Auto je neklidné, musí volit jiný průjezd kolem apexu, aby neskončil mimo trať."

15:04 To ale nebude nejspíš případ Ricciarda, který se vrací do boxů.

15:02 Vozy na trati se teď poměrně rychle střídají, Alonso si tu pobyl jen krátce, Räikkönen, Hartley, Ocon a Ricciardo si poklidně krouží dále. Nastává čas závodních simulací.

14:58 Alonso se vrací na trať, připraveni jsou i Bottas a Räikkönen, zatímco Leclerc sleduje mechaniky, kteří dávají do pořádku jeho potlučený Sauber po dopoledním incidentu.

14:50 Bohužel se Alonso těšil ze svého výjimečného času pouze chvilku, jako v několika včerejších případech mu byl čas anulován, protože neprojel předpisovým způsobem šikanu a podle názoru odpovědných osob si ji zkrátil. Takže zůstává nadále sedmý.

14:48 Bottas oproti tomu zkouší odlišnou strategii, na svém voze má nasazenu vůbec nejtvrdší směs.

14:47 Fernando Alonso se rozhodl k frontálnímu útoku: na ultraměkké směsi promíchal pořadí na pomyslných stupních vítězů a jde na druhé místo výkonem 1:18,276.

14:45 Prozatím je nejzajímavějším počinem na trati další pilot za hranicí 100 odjetých kol - Brendon Hartley

14:42 Střídání stráží - Alonso se vrací na trať, zatímco Ricciardo a Ocon míří do boxů. V boxech je živo, připravují se Räikkönen a Bottas, takže zanedlouho se můžeme dočkat nejtěžší vozby přímo na okruhu.

14:40 Na trati jsou momentálně pouze Hartley, Ocon a Ricciardo.

14:30 Alonso po 8 kolech míří do boxů. Má najeto o 98 kol méně než Mercedes, devadesát ztrácí na Williams. Nejhůř na tom ovšem je stále Renault se čtyřmi koly, které stihl Sainz před problémy s převodovkou.

14:27 Pozornost věnovaná Alonsovi poněkud zastínila skutečnost, že Sergej Sirotkin je dnes prvním pilotem se 100 absolvovanými koly na kontě. Prozatím Rus brání svou 6. pozici před Alonsem o pouhé 0,003 vteřiny.

14:24 Alonso už je sedmý! Pomohl mu k tomu čas 1:19,192. Zdá se, že když je McLaren v pořádku, nabízí slušný progres.

14:22 Také Sirotkin nadále testuje ultraměkké pneu, ale bez zlepšení času. Dalším parťákem na trati je Daniel Ricciardo.

14:21 Alonso dohání co zameškal, pochopitelně se bude posouvat vzhůru, další výkon už ho uvádí na 8. místě výkonem 1:19,730.

14:15 Sirotkin neúnavně krouží po trati s ultraměkkými pneumatikami, ale ačkoliv si vylepšil čas v prvních dvou sektorech, konečný čas zůstává stejný. Rus proto zajíždí do boxů a trať opět osiřela.

14:18 Na trati je opět Fernando Alonso, po více než pětihodinové pauze, když skončil mimo trať po problémech s olejem. K němu se přidali Bottas a Sirotkin. Alonso na ultraměkkých pneumatikách konečně zaznamenává měřený čas - 1:24,046 je prozatím nejhorší výsledek.

14:00 Opět máme prázdnou trať, protože jak Bottas, tak Sirotkin zamířili ke svým mechanikům.

13:58 Zdá se, že Bottas coby štika rozhýbe poklidné vody odpoledního testu. Další zlepšení na 1:19,001 a odsun Sirotkina na šestou příčku.

13:55 Zdá se, že Hamilton má v rámci předsezónních testů splněnou pracovní náplň. Na trati se totiž dnes poprvé objevuje Valtteri Bottas. Na trať vyrazil na středně tvrdých pneumatikách a hned zajel šestý nejlepší čas - 1:19,335. Sirotkin si zajel do boxů pro nové ultraměkké pneumatiky.

13:45 Oba osamocení piloti na trati se zlepšují, ovšem pouze Sirotkin časem 1:19,168 postupuje v pořadí výš - konkrétně před Hamiltona. Grosjean časem 1:18,412 pouze stahuje propastný odstup od nadále vedoucího Räikkönena.

13:41 Grosjean pokračuje ve velmi rychlých kolech na ultraměkkých pneu, sice nezlepšil svůj maximální výkon, ale chyběla mu zhruba desetina.

13:37 Williams se Sergejem v kokpitu je zpátky na trati, společně s ním se pustil do další testovací fáze Grosjean.

13:32 Sirotkin končí svůj pobyt na okruhu, klidná část testů pokračuje.

13:30 Rovněž si můžeme vsadit, kdo jako první zdolá v posledním testovacím dni hranici 100 kol. Zatím nejblíž jsou Hamilton (97 kol) a Hartley (91). Paddockem se nesou zprávy o úspěšném začátku partnerství Toro Rosso a Hondy.

13:25 Jak se zdá, volná trať ruskému bohatýrovi prospívá, jeho nový čas činí 1:19,996, což ho sice neposouvá v pořadí, ale znamená to zlepšení o více než čtvrt vteřiny. Otazníky nadále visí nad Renaultem - Sainz absolvoval pouhá čtyři kola, takže se dá předpokládat, že pokud se objeví na trati, zůstane Španěl v kokpitu a Hülkenberg bude jen nedobrovolným divákem. Ovšem na skutečnou situaci si raději počkejme.

13:22 Klid je u konce, back on track, jak se s oblibou říká. Ticho ukončil Sirotkinův Williams, jenž brázdí povrch Circuit de Catalunya na měkkých pneumatikách.

13:15 Ačkoliv polední pauza oficiálně není, Ocon opustil okruh a v tuto chvíli je nad Circuit de Catalunya ticho a klid.

13:09 Z trati se vrací Grosjean na ultraměkké směsi, takže Ocon má v tuto chvíli okruh sám pro sebe. V paddocku se sešla skupina lidí, kteří vzpomenuli památky novináře Henry Hope-Frosta, na signalizační tabuli umístili nápis #FEVER, HHF. Mezi přítomnými poznáváme i bývalého závodníka Karuna Chandhoka.

13:03 Na trati je Esteban Ocon a dosahuje na hyperměkkých pneu svého maxima, zároveň jako čtvrtý pilot zajíždí čas pod 1:19,0 - jeho výsledek je masivním zlepšením: 1:18,967 a posouvá ho na 4, místo.

13:00 Bottas se ale včera naší domněnce, že je Mercedes při simulacích závodů o sekundu rychlejší než konkurence, vysmál: "Ani zdaleka si nemyslíme, že bychom byli o sekundu před ostatními, tak tomu není. Bylo to však pozitivní. Čistá rychlost na jedno kolo je pro nás trochu neznámou. Viděli jsme u ostatních nějaké rychlé časy, ale více se toho dozvíme za pár týdnů. Určitě si myslíme, že půjde o bitvu tří týmů letos."

12:55 Dle GPS údajů se Ferrari během závodní simulace snaží šetřit podstatně více paliva než Mercedes, což vysvětluje rozdíl v časech na kolo. Týmy při nich mají vyšší spotřebu než ve skutečném závodě kvůli absenci vozů na trati, nižším teplotám, novém asfaltu či případným výjezdům safety caru. Všichni letos poukazují na mnohem vyšší spotřebu benzínu než loni. Kdyby jeli naplno, tak by si nikdo nevystačil s povoleným množstvím 105 kg paliva na závod.

12:50 Hamilton je nyní sám, Mercedes se snaží nasbírat co nejvíce dat.

12:43 Grosjean na ultra-měkkých zajel svůj nejlepší prostřední sektor, čas si ale nakonec nezlepšil. Na dráze krouží Hartley, Hamilton, Ocon a Sirotkin.

12:40 Ferrari v boxech. Dnes se žádná oficiální přestávka nechystá, týmy chtějí naplno využít poslední den předsezónních testů.

Charles Leclerc s novým Sauberem C37 v Barceloně | foto: Sauber Motorsport AG

12:35 Fred Vasseur ze Sauberu se s námi podělil o pár dojmů: "Auto zatím funguje. Víme, že jsme šli do určitého rizika, ale když jste vzadu a neriskujete, tak se nikdy dopředu nedostanete. Je to dobrou součástí projektu. Výhodou je, že se nemůžeme dále propadnout. Motor Ferrari 2018 je určitě krokem vpřed, ale ztrátu nepůsobil pouze motor, ten tvořil jen její mlaou část. Měli jsme problém s aerodynamikou, proto restrukturalizujeme společnost, tlačíme na to jako čert v závodním oddělení. Nejhorší by bylo se zaměřit jen na jednu jedinou věc. Jsem plně přesvědčený o tom, že na to musíme tlačit ve všech oblastech."

12:29 Ferrari zlepšuje dnešní rekord: 1:17,221 min.

12:25 Toro Rosso zvládá kolo za 1:18,949 min, hyper-měkké pneumatiky.

12:20 McLaren potvzuje, že mění pohonnou jednotku Renault poté, co Alonso zastavil ráno na dráze. Selhalo mu turbo. Mělo by to zabrat 4 hodiny (ve středu jim to ale trvalo 6 hodin).

12:15 Räikkönen vyskakuje do čela - 1:17,375 na hyper-měkké směsi.

12:10 Ferrari s tradičním kouřem při výjezdu, Hamilton 1:20,848 min.

12:07 Hamilton na středně-tvrdé směsi 1:21,332 min.

12:02 Po poledni zůstává na trati jen mistr světa. Hartley se vrací do boxů. Uvidíme, s čím přijdou týmy odpoledne. Zcela určitě dojde na nějaké střídání, dá se předpokládat u Williamsu, otázkou je, jak rychle zprovozní své vozy Renault a McLaren.

11:58 Kimimu dělá problém poslední sektor, v dalším pokusu zajel maximum v prvním, ale výkon v posledním mu opět zhatil možnost zvýšit náskok. Ferrari měl nazutou ultraměkkou směs, nyní zamířil do boxů, zatímco k Hamiltonovi se přidává Hartley. 

11:55 Räikkönen se pokusil o revanš, ale i když byl nejrychlejší v prvním sektoru, nepodařilo se mu od Grosjeana odskočit. Sirotkin nadále bojuje a výsledkem je posun na 6. příčku časem 1:20,250

11:53 Také u Williamsu se blýská na lepší časy. Sirotkinovi se podařilo na měkké směsi posunout si maximum na 1:20,377, ale zůstává nadále sedmý.

11:49 Grosjean si opět zajel ochlazovací kolo a pak znovu zaútočil a tentokrát se dostal za Räikkönena s odstupem 0,352 vteřiny. Jeho nejnovější pokus má hodnotu 1:18,590.

11:47 Potvrzen únik oleje z Alonsova motoru, tým nyní zkusí pohonnou jednotku vyměnit. Ricciardo krouží po trati časy kolem 1:20,0 na středně tvrdé směsi Pirelli.

11:45 Grosjean si jedno kolo "odpočinul" a vzápětí se pustil do dalšího útoku. Osobní maximum v sektorech 1 a 2 a výsledkem zlepšení na 1:19,098.

11:42 Hamilton na středně tvrdé směsi krouží poklidná kola a výkon 1:22,402 naznačuje, že je ve fázi závodní simulace. Grosjean předvádí zcela odlišný výkon - čas 1:19,176 ho posouvá na druhé místo právě před Hamiltona.

11:35 Daniel Ricciardo se přidává k Räikkönenovi, který mezitím zkusil další atak na vlastní nejlepší čas, ale tentokrát mu chybělo k jeho překonání 0,6 vteřiny.

11:34 Kimi Räikkönen se vydal na trať s ultraměkkou směsí, zajel nejlepší první sektor, ale ke zlepšení to nevedlo.

11:31 Hartley předvedl jízdu plnou zlepšení, nakonec se jeho výkon dočkal odměny v posunu před Ocona na třetí příčku průběžného pořadí. Momentálně se tam usídlil časem 1:19.572. Poté zajel do boxů, ale jak se zdá, ponechá si superměkké pneumatiky.

11:28 Jsou vysvětleny příčiny obou incidentů, kvůli kterým jsme se dočkali červené vlajky. U Alonsa šlo o předpokládaný únik kapaliny, blíže nebylo určeno, zda šlo o olej nebo něco jiného. Leclerc nezvládl vůz před zatáčkou 12 a po hodinách skončil mimo trať s lehkým nárazem na bariéru. Na voze se momentálně pracuje.

11:25 Piloti se pomalu blíží prvním 50 absolvovaným okruhům. Grosjean nakonec zajel do boxů po 49 kole, Hartley je na stejné hodnotě, Sirotkin zvládl 46 kol. Tento počet se samozřejmě bude rychle měnit.

Jak už jsme informovali, popolední čas bude věnován vzpomínce na motoristického novináře a moderátora, který byl dlouho spojen s magazínem Autosport. Henry Hope-Frost tragicky zahynul ve 47 letech.

11:20 Růžová Force India Estebana Ocona prosvištěla okruhem v čase 1:19,667 na měkké směsi, nicméně Francouz zůstává třetí. Do boje vyráží i Hamilton, ale nasadil středně tvrdé pneumatiky.

11:18 Räikkönen je v boxech, Hartley zaznamenává další zlepšení na 1:19,905, což ho posouvá už na čtvrtou příčku.

10:14 Vedle Kimiho si připisují další progres také Hartley na superměkké směsi - 1:20,234, nakonec dosáhl pokroku i Sirotkin - 1:20,661 na měkkých pneumatikách.

11:10 Na trať se vracejí Ocon, Sirotkin a Räikkönen. Ocon jede na měkké směsi, Sirotkin dlouho vypadal na zlepšení, ale závěr kola mu nevyšel. Räikkönen jede na superměkké a působí velice rychle. Což se vzápětí potvrzuje - jeho nový nejlepší čas činí 1:18,292.

11:09 Z boxu Renaultu přichází zpráva, že mechanici řeší problém s převodovkou, proto absolovoval Sainz pouhá čtyři kola.

11:05 Nad Circuit de Catalunya se rozhostilo ticho, všechny vozy jsou v garážích. Můžeme proto nabídnout zase něco informací o povětrnostních podmínkách: oteplilo se na 13,8 °C, trať už má 33,9 °C.

11:00 Trať teď patří jen a pouze Ricciardovi, protože Grosjean se vrátil ke svým mechanikům. Australan využívá situace a upravuje svůj čas na 1:21,275.

10:55 Také dnes budeme testovat bez oficiální polední pauzy. Jak si ji týmy připraví, to je celkem jejich věc. Momentálně jsou na trati Grosjean a Ricciardo, zatímco vy se můžete podívat na video s tématickým příspěvkem Ferrari a zrcátka.

10:50 Chvíli se zdálo, že dnešní pilot Ferrari ještě navýší svůj náskok, ale po dvou fialových sektorech přišel horší výkon v tom závěrečném a nejlepší čas o pár tisícin unikl. To Grosjean byl úspěšnější a pojistil si čtvrtou příčku časem 1:19,952. Je zároveň čtvrtým pilotem, který se dostal pod hranici 1:20,0.

10:48 Ani zlepšení nebylo Hamiltonovi nic platné. Räikkönen na superměkké směsi poté, co překonal v prostředním sektoru Lewisův nejlepší čas proťal cílovou čáru v novém nejlepším výkonu 1:18,298! Díky tomu zaniklo do jisté míry zlepšení Ocona na 1:19,691 a Ricciarda - 1:20,358. Patří jim třetí resp. páté místo.

10:45 Hamilton sice zajel nejlepší střední sektor, ale čas byl nakonec o několik desetin pomalejší než jeho výkon, kterým drží vedení. Zlepšuje se ale Ricciardo na 1:20,686 a řadí se na 5. místo. Hned za ním se ocitá Sirotkin novým výkonem 1:20,750

10:43 Piloti se dostávají do pohody a výsledkem je série zlepšení. Prozatím posledním, kdo si vylepšil své maximum je Esteban Ocon: přiblížil se hranici 1:20,0, když zajel 1:20,017

10:42 Hamilton posiluje svou vedoucí pozici - dosáhl času 1:19,464.

10:41 Ricciardo se pomalu blíží ke středu pole, umožnil mu to čas 1:20,930. Zlepšil se i Hartley, ale zůstal výkonem 1:21,017 za Ricciardem.

10:38 Na trati jsou Grosjean, dále Hartley a Hamilton na superměkké směsi, Ocon na měkké stejně jako Grosjean, Ricciardo zvolil středně tvrdé pneumatiky. A na nich se mu také povedlo zlepšení na 1:21,112.

10:33 Zelená vlajka. Podle odhadu se skutečně začalo testovat. "Jsem velice rád, že se nic vážného nestalo. Příliš jsem tlačil, po hodinách jsem měl menší kontakt se zdí. Je to ode mne hloupost..." uvedl na twitteru Leclerc.

10:28 Podle posledních zpráv bude test zahájen za 5 minut kvůli "opravě bezpečnostních bariér". Do černého zahalený Sauber už doputoval do boxů.

10:23 Sauber už je uložen na plošunu odtahového vozu a míří do boxů.

V přestávce před znovuzprovozněním trati vydal Mercedes prohlášení, že by rádi přivítali ve 13:00 v motorhomu co nejvíce lidí, kteří by vzpomenuli památku včera tragicky zahynuvšího Henry Hope-Frosta.

10:17 Monitory uvádějí poněkud zmatené informace. Podle nich stojí Leclerc v zatáčce 11, ale ve skutečnosti zastavil na výjezdu ze zatáčky 12 na horizontu v posledním sektoru. Nezvládl své rychlé kolo a opustil trať v místě, kde něco podobného předvedl ve středu Ericsson, po jehož incidentu také zavlála červená vlajka.

10:15 Červená vlajka! Zatímco zpráva o oleji v zatáčce 7 stále varovně visí na obrazovkách, Charles Leclerc zastavil v zatáčce 12. 

10:14 Další změny si přichystali Leclerc: 1:20,878, za ním pak Ricciardo - 1:21,370. Räikkönen vytrvale tlačí na Hamiltona, ale jen se mu přiblížil: 1:19,792. Sérii rychlých kol uzavírá Ocon - 1:20,296.

10:12 Ještě než jsme stačili přepsat tabulky, vše je zase jinak. Hamilton jde před Kimiho, když dosáhl výkonu 1:19,601. Räikkönen rovněž zrychlil, ale pouze na 1:19,911.

10:11 Mění se pořadí na průběžném čele - Räikkönen a Hamilton se výrazně lepší a překonávají své soupeře. Kimi jde do čela časem 1:20,255, Lewis se řadí za něj jen o něco málo horším výkonem 1:20,313. Fin využil měkké, Brit superměkké směsi.

10:08 Osmým pilotem s měřeným časem je Ricciardo - 1:23,012. Na trati je teď kompletní sestava s výjimkou Grosjeana, Ocona a pochopitelně Alonsa.

10:05 Na trať se okamžitě vrhají Räikkönen, Sirotkin, Ricciardo a Sainz. Ten vzápětí míří do boxů a střídá ho Mercedes Lewise Hamiltona.

10:04 Zelená vlajka! Stačilo jen něco málo přes deset minut a opět se může testovat, ovšem všem pilotům a týmům je vydáno varování, že povrch před zatáčkou 7, kde Alonso opustil trať, je kluzký.

9:58 Alonso už svůj vůz opustil, před výjezdem z trati na pravou stranu v zatáčce 7 se jeho vůz otočil. Podle záběrů to vypadá, že maršálové budou muset vyčistit trať, protože ji potřísnila fluorescenční kapalina ze zadního křídla McLarenu.

9:53 Červená vlajka! Zatímco včera jsme na ni čekali poměrně dlouho, dnes se objevila už v první hodině. Na vině je Fernando Alonso, který zastavil v zatáčce 7 poté, co zajel vůbec nejrychlejší první sektor. Jeho McLaren stojí na stejném místě jako ve středu, alespoň se dostal na vedlejší komunikaci...

9:52 Před koncem úvodní testovací hodiny v Barceloně stále vede Grosjean, za ním se odehrává boj o opozice. Leclerc si zajistil další zlepšení na 1:21,050, do hry vstupuje i Sirotkin časem 1:21,901, ze svého času odkrojil nějakou tu setinu i Ocon - 1:20,715, zůstává třetí.

9:48 Ozývají se piloti, kteří toho v F1 mnoho nenajezdili: Hartley se zlepšil na 1:21,074, Leclerc si své maximum posunul na 1:21,662. K nim se přidává podstatně zkušenější Ocon výkonem 1:20,759, takže je pochopitelně před Hartleyem na třetím místě.

9:47 Sainz zatím krouží s aerodynamickými pomůckami - charakteristické mřížky má za zadními a před předními koly, takže jeho Renault vypadá jak zahrabaný do lešení.

9:46 Vzápětí mladý Francouz na Force Indii potvrzuje svůj progress: 1:21,349.

9:45 Sirotkin zamířil zpět do boxů, Grosjean je nadále velice rychlý, má vůbec nejrychlejší první sektor. Bohužel mu zbytek trati nevyšel podle jeho představ a zaostal o desetinu za nejlepším časem. Ocon si ale vylepšil své maximum na 1:21,569, k čemuž mu pomohly i superměkké pneumatiky. Momentálně je před Hamiltonem.

9:44 Výsledková listina se plní, teď do ní přispěl Esteban Ocon. Po úvodním čase 1:25,288 se usazuje před Sirotkinem. Jeho výkon 1:22,138 je prvním za hranicí 1:22,0.

9:40 Ferrari poraženo Haasem! Samozřejmě pouze prozatím, ale Grosjean na měkké směsi se dostává před Räikkönena časem 1:20,351. Mezitím je vyřešena poslední tajenka - na trati je Renault a v něm domácí matador Carlos Sainz jr.

9:38 Šestým pilotem v tabulce je Sirotkin, ovšem jeho první výkon je velmi špatný - 1:31,068. Rus však záhy napravuje svou reputaci a zajíždí podstatně kvalitnější výkony - 1:23,239 ho posouvá před Leclerca. Williams je osazen ultraměkkými pneumatikami.

9:37 Ještě nezbytné informace pro meteorology: krásné počasí, které se v průběhu dne co do teplot příznivě změní, nicméně je tepleji než včera: vzduch 9,8 °C, trať 26,1 °C

9:35 Hartley je dalším, kdo se posouvá před Hamiltona časem 1:21,150. Momentální pořadí: Räikkönen, Grosjean, Hartley, Hamilton, Leclerc. Ostatní piloti ještě nezaznamenali žádný čas, u Renaultu dokonce čekáme na první výjezd.

9:30 Alonso je zatím bez měřeného času, o to více flo-viz dostává na své zadní křídlo. Grosjean přidává a jako druhý je pod hranicí 1:21,0. Patří mu průběžná druhá příčka časem 1:20,906. Na oficiální časomíře zatím není vidět nejlepší Räikkönenův čas, takže nelze vyloučit, že se Kimi dopustil stejného prohřešku jako mnoho pilotů včera, kdy si nejčastěji v šikaně zkracovali trať

9:29 Brendon Hartley na Toro Rosso se řadí po bok Hamiltonovi: zajel totiž na setinu vteřiny stejný čas jako mistr světa - 1:21,720. Ovšem dlouho tento status nezůstal, protože zaznamenává zlepšení na 1:21,383. To samé se daří Grosjeanovi, jeho momentální výkon má hodnotu 1:21,181.

9:27 Čtvrtý měřený výkon přidává Romain Grosjean - 1:22,006, přičemž jede na stejné směsi jako Kimi. Räikkönen zatím pokračuje ve své spanilé jízdě na měkkých pneumatikách a blíží se hranici 1:20.0. Tentokrát poskočil na 1:20,483.

9:23 Finský pilot nadále zrychluje, první sektor projel nejrychleji ze všech. Výsledkem je také odpovídající čas 1:21,141 a Kimi se posouvá do prozatímního čela. Vzápětí svůj výkon potvrzuje zlepšením na 1:20,519

9:21 Räikkönen se zlepšuje na 1:22,215, na trati mu přibývá konkurent Hamilton na ultraměkké směsi.

9:19 Na trati je Räikkönen a po zahřívacím kole se také on zařadil do výsledkové listiny - 1:23,227. Alonso se mezitím vrátil do boxů - jeho McLaren byl natřen typickou zelenou barvou (flo-viz), což v kombinaci s oranžovou vypadá opravdu hodně zajímavě.

9:17 Leclerc má na svém voze měkkou směs a také on ubírá vteřiny při druhém zaznamenaném čase - 1:24,186. Prozatím stále figurují v tabulce dva měřené výkony. Když jsme u Leclerca, který už se vrátil do boxů, fanouškům motorsportu nebylo toto jméno neznámé - Charlesův otec Hervé Leclerc jezdil na sklonku 90. let ve Formuli 3.

9:15 Leclerc prohání po okruhu Sauber a při svém druhém kole zapisuje do tabulek čas jako druhý pilot v osmém dni - 1:27,224.

9:12 Na trati se objevuje Fernando Alonso, přidává se k němu Lewis Hamilton, na jehož zádi jsou aerodynamické senzory.

9:07 Hamilton na trati osiřel a proto má čas zlepšovat své výkony. Jede na ultraměkké směsi a po 1:25,624 už jeho časy zrychlují: 1:22,290 a 1:21,720 - to jsou jeho výkony v prvních šesti kolech. Poté se mistr světa vrací do boxů a trať na chvíli osiřela.

9:05 Máme tu první měřený čas: Lewis Hamilton zajel 1:25,710. Pochopitelně se ostatní určitě brzy přidají a hodnoty budou rychle padat.

9:04 Sirotkin bude u Williamsu jezdit dopoledne, později by měl na řadu přijít Kubica. Ocon se vrací do boxů, na Force Indii jsou nainstalovaná malá aerodynamická čidla. Na trati se objevuje také Ricciardo

9:02 Máme tu první instalační kola v podání Estebana Ocona, Lewise Hamiltona a Romaina Grosjeana. Ocon pokračuje, Grosjean se po jednom okruhu vrací do boxů.

9:00 Zelená vlajka. Poslední den testů začíná. Živo je u Ferrari, kde dnes bude hlavní postavou Kimi Räikkönen.

Final day of testing dawns crisp and bright @Circuitcat_eng. #RSspirit #F1Testing #NextStopAustralia pic.twitter.com/RjdwkkOHPB

08:55 V Barceloně vládne příjemné počasí, obloha takřka bez mráčků, takže nehrozí žádná extrémní sněhová pohroma jako minulý týden.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 146 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy