Odborný posudek na toto téma by mohl připravit Kevin Magnussen, jemuž se při prvním tréninku loňské Grand Prix Malajsie objevily plameny doslova za krkem. Na jeho voze Halo koncept nainstalován nebyl, ale způsob, jakým jeho Renault vzplanul, vyvolal nemálo otazníků, jak by celá situace dopadla.
Nyní jde estetika stranou, protože se objevuje další okolnost, která slibuje poměrně tuhou debatu. Halo koncept je od příštího roku povinný na všech zúčastněných vozech bez výjimky. Jak je známo, konstruktéři se doslova perou s každým kilogramem navíc.
S ohledem na Halo se minimální povolená váha monopostu, letos stanovená na 728 kg, navýší o dalších pět kilogramů. "Znamená to tedy, že piloti budou muset shodit dalších pět kilogramů?" ptá se například švýcarský Bild.
Přestože jsou zveřejňovány především kladné posudky a FIA se pokusila odrazit všechny nepříznivé názory apelem na bezpečnost, není Halo přijímáno vůbec jednoznačně. Jde ovšem o to, zda hlasy i z tábora pilotů, kterým se toto řešení tak docela nelíbí, budou ještě mít nějaký význam.
"Halo není možné ignorovat, pokud má o 17 % zlepšit bezpečnost pilota. Jenom nevypadá dobře a ani jeho váha není extra dobrá," prohlásil Lewis Hamilton.
A přidává se k němu i Carlos Sainz. "Neměli být hubení jako cyklisté jen kvůli autům."
Rozdílné názory panují u Mercedesu. Niki Lauda, trojnásobný šampion F1, je toho názoru, že Halo koncept zcela zničí DNA Formule 1. Do role oponenta se však postavil Valtteri Bottas, který se svým ředitelem tak docela nesouhlasí.
"Nemyslím si, že by Halo Formuli 1 nějak zvlášť poznamenalo. Jde o zlepšení bezpečnosti, jakých jsme v historii tohoto sportu viděli dost, takže to je dobré pro nás piloty. Jedinou nevýhodou je mimořádná váha, protože čím jsou vozy těžší, klesá jejich atraktivita," domnívá se Bottas.