Dlouhých osm dní, nebo chcete-li přesněji, 64 hodin testovacího programu je minulostí. I dnes patří nejlepší čas týmu Ferrari, jmenovitě Sebastianu Vettelovi, který sice nepřekonval včerejší rekordní výkon svého týmového kolegy, ale opět se dostal pod hranici 1:23. Překvapivě nejblíž se mu dostal Carlos Sainz jr. na voze Toro Rosso a potvrdil tak ambice mladíků z "rezervy" Red Bullu.
Testy byly také loterií pneumatik, díky Felipe Massovi jsme dnes viděli na okruhu opravdu všechny pneumatiky Pirelli od fialově označených ultraměkkých až po pneumaitky do přechodných podmínek a deště. V tomto případě šlo ale jen o zajímavý pokus.
Podruhé jsme měli možnost vidět v "akci" mnohonásobně diskutovaný Halo koncept, tentokrát na Vettelově voze. Jak bude tato novinka přijata je otázkou, názory na ní nejsou jednotné, ale jak už bylo nenápadně naznačeno, o schvalování nerozhodují paradoxně ti, kterým se Halo koncept bude klenout nad hlavou.
Hodnotit sílu jednotlivých stájí po testech je nesmírně obtížné - pokud bychom dali na jejich prohlášení, bude sezóna 2016 ročníkem, kdy nebudeme moci od obrazovek odejít. Na první náznak si ale ještě musíme dva týdny počkat. A také na to, jak se vypořádáme s novým formátem kvalifikace.
Přes 300 fotografií ze druhého týdne testování v Barceloně najdete zde (včetně možnosti jejich filtrování).
Jak den probíhal - sledovali jsme živě:
18:00 Je to neuvěřitelné, ale tentokrát nebyl závěr dne poznamenán červenou vlajkou. Tou správnou je šachovnicová vlajka, která končí nejen dnešní testovací den, ale celý seriál osmi dní. Nyní se žezlo pomalu předává do Austrálie.
17:59 Poslední minutu na trati krouží šest vozů. V boxech jsou Vettel, Massa, Palmer, Ericsson, Harjanto a zmíněný Pérez.
17:58 Rosberg zamířil do boxů, jeho mercedes byl odtlačen na vozících do garáže. Ještě předtím se pokusil ohrozit Harjanta na předposlední pozici, ale i přes dva první sektory zajeté v osobním maximu mu na Manor stále chybělo 0,2 vteřiny.
17:57 Carlos Sainz jr. už odjel 18 kol v řadě a jeho časy jsou velice průměrné, nejlepší má hodnotu 1:29,041. Je vidět, že konec testovacího maratonu už se blíží.
17:55 V závěrečných hodinách se nám na trati protočili téměř všichni přítomní piloti, chyběl Sergio Pérez od svého incidentu, který zapříčinil červenou vlajku, na okruh nevyjel. Williams zároveň uvedl, že hodlá nasadit krátkou verzi přídě v Grand Prix Bahrajnu.
17:52 Renault na svém tweetu uveřejnil jakési první shrnutí testů, označil je za "osm velice dlouhých dní". Zdá se, že v paddocku je plno lidí značně vyčerpaných a unavených, a to sezóna ještě nezačala.
17:50 Momentálně je na okruhu nejrychlejší Vettel na měkkých pneu, ale čas 1:25,976 je na hony vzdálen jeho dnešnímu výsledku, kterým vede průběžnou tabulku.
17:48 Massa nadále experimentuje s obutím svého williamsu, nyní má nasazeny středně tvrdé pneu. Zdá se však, že jeho motor pracuje v nízkých otáčkách.
17:45 V závěru testů se trať utěšeně plní - Vettel, Sainz jr., Massa, Button, Palmer, Gutiérrez a Rosberg jsou mimo boxy. Rosberg nadále jezdí časy kolem 1:27, Gutiérrez díky využití superměkkých pneu zdolal Harjanta čase, 1:25,422.
17:42 Tipnete si, kolik najely špičkové týmy? Nebudeme vás dlouho napínat - Mercedes nasbíral 5940 kilometrů (a nejspíš ještě nějaké přidá), Ferrari z tohoto pohledu o hodně méně - 3927 km.
17:40 Ačkoliv Rosberg v prostředním sektoru zaznamenal svůj nejlepší výkon, výsledný čas se nepohnul, na cílové rovince mu chyběly dvě desetiny.
17:38 A po pneumatikách do deště to vyzkoušel Williams a Massa i s gumami do přechodných pdmínek. Není vyloučeno, že Felipe dnes zrealizuje zajímavou záležitost - vyzkouší během dne všechny směsi. Také tentokrát bylo kolo v jeho podání velmi pomalé, rychlost se dala odhadnout na 100 km/h.
17:35 Zajímavý pokus předvedl Felipe Massa, který si projel Circuit de Catalunya na pneumatikách do deště - samozřejmě že tu neprší a Brazilec absolvoval okruh opravdu hodně pomalu.
17:31 Navrátilec Gutiérrez se zase o trochu vzdálil Rosbergovi, ale čas 1:26,464 ho ponechává na předposledním místě.
17:30 Rio Harjanto si nasadil do poslední půlhodiny ultraměkké pneumatiky, ale čas si nevylepšil, zaostal za ním o jednu vteřinu. Také Button právě projel přes cílovou čáru na ultraměkké směsi, následován Rosbergem na středně tvrdé.
17:29 Rosberg se opět nepatrně zlepšil, čas 1:27,451 nic v pořadí neřeší. Fanoušci Mercedesu mohou být umístěním jezdců jejich oblíbeného týmu poněkud frustrováni, ale je nanejvýš zřejmé, že Rosberg a Hamilton měli docela jiné úkoly.
17:25 Současná sestava na trati: Vettel, Rosberg, Ricciardo, Sainz a Ericsson. Gutiérrez si vyzkoušel pitstop, ale zatím zůstává v boxech.
17:22 Gutiérrez zajíždí do boxů k pitstopu, Vettel na měkké směsi nikam nespěchá, jeho časy se pohybují od 1:25,6 přes 1:26,4 až po 1:27,0.
17:20 Vettel, Gutiérrez a Palmer mají na svých vozech měkkou směs, Sainz a Ericsson středně tvrdou. Ericsson si před vyjetím na trať vyzkoušel i simulovanou zastávku v boxech.
17:17 Esteban Gutiérrez a Haas dokončuje desáté kolo, zatím se nejlepšímu času přiblížil na tři desetiny.
17:15 Kdo si také zaslouží pochvalu, je McLaren. Loni při testech najel pouhých 1401 km, letos si pořádně polepšil - 3226 kilometrů.
17:14 Další zajímavost - Klub Stovkařů má nyní toto osazenstvo: Vettel, Ericsson, Massa, Ricciardo a Button.
17:11 Jedinými piloty na trati jsou teď Gutiérrez a Rosberg, tedy ti, kteří okupují poslední příčky průběžného pořadí. Nedá se s ohledem na čas a strategii předpokládat, že by Vettelův dopolední čas byl v nějakém ohrožení.
17:10 Po všech osm testovacích dní měli piloti štěstí na počasí. Stále bylo převážně jasno, sem tam s nějakým tím nevinným mráčkem. V poslední hodině panuje nad Circuit de Catalunya 17°C, a někteří možná právem žehrají, že nebyla možnost si vyzkoušet i pneu do mokra. To bychom ale museli testovat na nějaké té umělotině nebo ve Skotsku.
17:01 Předpokládané je pravdou - Esteban Gutiérrez vyráží na trať na měkkých pneumatikách a časem 1:26,899 se řadí na 12. místo před Nica Rosberga. Pro pilota Mercedesu je to asi dost neznámá zkušenost, figurovat na posledním místě.
16:58 Není vyloučeno, že se dočkáme i střídání stráží u Haasu, i když Grosjean už skončil své působení na trati před dvěma hodinami. Gutiérrez se nyní objevil v boxech, má ještě hodinu na to, aby něco předvedl.
16:55 Ricciardo skončil svůj stint na středně tvrdé směsi, trvající 20 kol. Vytrvalcem je nyní Harjanto, který potřebuje dohnat dnešní deficit. Jak praví zprávy Manoru z barcelonského boxu, tým nasadí do Grand Prix Austrálie variantu s kratším nosem a novým předním křídlem.
16:52 I když to není jedna z důležitých částí testování, sledujeme i některé dílčí statistické údaje. Dnes můžeme mít až šest Stovkařů: více než sto kol odkroužili Vettel, Ricciardo a Massa, blízko jsou Button, Sainz jr. a Ericsson.
16:50 V boxech už se skutečně začíná balit. Ale ještě tu jsou jedinci, kteří nezapomínají, že se testuje až do 18. hodiny. Třeba Rosberg snaživě točí svá kola v tomto rozmezí: 1:27,5 - 1:27,4 - 1:27,4 - 1:27,9 1:28,1.
16:47 Romain Grosjean už se na sociální síti rozloučil s Barcelonou, když fanouškům vzkázal: "Zimní testování pro mě skončilo, teď už pojďme závodit."
16:44 Na trati jsou nyní Ricciardo, Button, Ericsson, Harjanto a již zmíněný Rosberg.
16:42 Zlepšil se nám také Nico Rosberg, i když čas 1:27,589 je stále posledním ve startovním poli, téměř dvě vteřiny za Harjantem. Ovšem Nico přikládá nadále pod kotel, další posun na 1:27,472. Na voze má středně tvrdé pneumatiky.
16:41 A zde je pro fanoušky Ferrari a německého pilota výpis jeho posledních výkonů v závěru závodní simulace: 1:27,5 - 1:27,5 - 1:28,3 - 1:29,2 - 1:28,3 - 1:28,9 - 1:28,7 - 1:28,4 - 1:28,5 - 1.28,3 - box. Jak bylo uvedeno, absolvoval tyto časy na středně tvrdé směsi.
16:39 Pouze dva týmy a čtyři piloti absolvovali kompletní závodní simulaci - Mercedes (Rosberg, Hamilton) a Ferrari (Vettel, Räikkönen). Je třeba data řádně zanalyzovat, protože budou pro umístění na startovním roštu nesmírně důležitá.
16:38 Ricciardovi chybí ještě dvě kola do vstupu do Klubu Stovkařů, kde jsou zatím Vettel a Massa. Australan krouží po trati v časech kolem 1:31 na okruh. Kdo chce vědět, jaké pocity má Ricciardo před sezónou, může nahlédnout sem.
16:35 Sebastian Vettel se vrací do boxů, závodní simulace skončila. Tým si ještě vyzkouší jednu zastávku v boxech, než bude vůz odtlačen do garáže.
16:33 Dočkáme se ještě Buttona? Objevil se v boxech po 29 minutách, Eric Boullier slíbil, že Honda dosáhne vyššího výkonu: "Je to ještě otázka patřičného software."
16:31 Na trati je Vettel zhruba o dvě vteřiny rychlejší než Massa. Jeho časy se pohybují od 1:27,5 po 1:28,1. Massa poté zajíždí do boxů, takže trať nyní patří jen a jen čtyřnásobnému mistru světa.
16:29 Na trati se také předjíždí, nejdřív Massa a poté Vettel zdolali Ria Harjanta. Vettel by měl mít před sebou závěrečených 10 kol závodní simulace. Harjanto si tak může zvyknout na situaci, která ho nejspíš v druhé polovině letošních závodů čeká. Ale nedělejme účty bez hostinského.
16:27 Pro porovnání, máme tu výpis výkonů Carlose Sainze jr. během jeho dvanáctikolového setu: 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,4 - 1:30,5 - 1:30,7 - 1:30,8 - 1:30,6 - 1:30,6 - 1:30,8 - 1:30,9 -1.31,1 - boxy.
16:25 Vettel kroužící po trati se přibližuje trojici Palmer, Massa a Harjanto. Vzápětí mu jeden "soupeř" ubyl, Palmer se vrací do boxů.
16:23 Na trati je také Jolyon Palmer, pro nováčka je každý najetý kilometr velice cenný. U Renaultu jsou příjemně překvapeni výkony v testech: "Auto je lepší, než jsme všichni očekávali," sdělil novinářům svůj názor vedoucí týmu Alan Permane. Během testu byly využity nové aerodynamické díly, právě v tuto chvíli má Palmer na svém předním křídle FloViz barvu. Permane slibuje: "V Melbourne budeme startovat s novým předním spoilerem."
16:22 Massa je také na trati, po téměř půlhodinovém odpočinku má na svém williamsu měkkou směs.
16:20 Milovníci statistik mohou do Vettelova deníčku zapsat výkon v jeho posledním stintu na bíle označených pneu: 1:28,3 - 1:28,7 - 1:28,6 - 1:28,6- 1:28,8 - 1:28,9 - 1.29,1 - 1.28,9 - 1.30,0 (soupeři na trati) - 1:28,7 - 1:28,9 - 1:29,2 - 1:29,2 - 1:29,5 - 1:29,4 - 1.29,3 - 1.31,1 - 1.29,9 - zastávka v boxech.
16:18 Vettel na rozdíl od svého týmového kolegy včera zvolil na závěrečný stint kvalifikační simulace středně tvrdou směs, zatímco Fin ji aboslvoval na tvrdé směsi, což byl příklad nově povolené strategie (měkká-středně tvrdá-tvrdá).
16:12 Klub Stovkařů má zatím jednoho člena, ale ještě se může rozrůst, pokud se i další piloti pokusí ještě odkroužit nějaké to kolo. Vettel se po 21 kolech vrací do boxů, ale evidentně se chystá jenom rychlá zastávka a zpátky na trať.
16:09 Carlos Sainz jr. odstartoval svůj další stint, jezdí vyrovnané časy od 1:30,1 po 1:30,4.
16:05 Sebastian Vettel má za sebou dalších 17 kol závodní simulace (a zdolal tak limit 100 okruhů), jeho časy jsou na středně tvrdé směsi mnohem konzistentnější než před posledním pitstopem. Jeho časy oscilují mezi 1:28 po 1:29, poslední kolo mělo hodnotu 1:29,549.
16:03 V boxech Sauberu a Haasu se usilovně pracuje. Ericsson zatím má na kontě 73 kol, Grosjean 66.
16:01 Vettel evidentně krouží v módu závodní simulace. Do konce testů chybí ještě dvě hodiny, ale v některých boxech už se začíná balit.
16:00 Na trati teď krouží Vettel, Sainz, Button a Rosberg.
15:59 Zastávku si teď zkusili u Toro Rosso, když ke svým mechanikům zajel Carlos Sainz. Zastávka ale trvala o něco déle, než by bylo zdrávo.
15:56 Na trati se pomalu dojíždí také Sainz a Ricciardo. Oba dva monoposty krouží na středních gumách s časy 1:32 min.
15:54 Massa ihned zamířil zpět do boxů - nácvik na kvalifikaci?
15:53 Felipe Massa si připisuje nový nejrychlejší čas a posouvá se na třetí místo - 1:23,644 min.
15:52 Vettel se teď při závodní simulaci stává společně s Massou nejlpilnějším mužem dnešního dne, na svém kontě má už 90 okruhů. Brazilec má o dva více.
15:50 Vettel a Rosberg jedoucí závodní simulaci se k sobě na trati pomalu přibližují. Mercedes jezdí o něco rychleji, a tak Ferrari zřejmě brzy předjede.
15:46 Pro srovnání ještě čas včerejších kol závodní simulace Kimiho Räikkönena: výjezdové kolo - 1:28,8 - 1:28,9 - 1:29,4 - 1:29,4 - 1:29,2 - 1:29,5 - 1:29,6 - 1:29,7 - 1:29,8 - 1:31,1 - 1:29,9 - 1:29,9 min., pak přišla červená vlajka. Časy ale nemůžeme na 100 % porovnávat, spousta faktorů jako teplota, úroveň přilnavosti, vítr a možná i množství paliva se lišila.
15:45 Že by Gene Haas podcenil výzvu, kterou Formule 1 představuje? Více čtěte zde.
15:43 Máme tu časy jednotlivých kol minulého stintu Sebastiana Vettela: výjezdové kolo - 1:29,4 - 1:29,3 - 1:29,5 - 1:29,6 - 1:29,9 - 1:31,2 - 1:30,0 - 1:32,3 - 1:30,7 - 1:30,5 - 1:31,2 - 1:30,9 - 1:30,8 - 1:31,1 - 1:31,3 - 1:31,9 - 1:31,6 - boxy a výměna gum.
15:42 Massa teď za svým maximem zaostal o 0,005s! Tedy jinými slovy zajel prakticky totožné kolo.
15:41 Rosberg absolvuje svůj druhý stint, to Vettel zrovna míří do boxů na výměnu gum.
15:38 Haryanto zlepšuje na ultra-měkkých gumách svoje osobní maximum na 1:25,899 min., zlepšuje se také Massa na 1:24,502 min. Brazilec jede na měkké sadě gum.
15:35 Ricciardo teď jezdí na středních gumách časy kolem 1:30 min.
15:33 Zajímavé je, že kdykoliv Red Bull projíždí pro startovní a cílové rovince, tak jeho motor zní, jakoby jezdci nejeli naplno. Ve srovnání s jinými pohonnými agregáty je to dost rozdíl. Má Red Bull na motorech TAG Heuer nějaké speciální řešení?
15:30 Zatímco Massa krouží na tvrdých gumách, Ricciardo má nazuty střední sadu.
15:29 Rosberg v boxech, jeho časy měly hodnotu: výjezdové kolo - 1:32,4 - 1:30,7 - 1:29,7 - 1:30,0 - 1:29,0 - 1:29,8 - boxy.
15:27 V závodní simulaci pokračuje Vettel. Na trati krouží také Daniel Ricciardo a Felipe Massa.
15:25 Rosberg se opět zlepšuje na 1:29,052 min.
15:24 Rosberg zapisuje další zlepšení na 1:29,736 min. Button zatím jezdí kola s časy 1:30 min, Palmer spíše 1:31 min.
15:22 Zapisujeme dvě zlepšení zaráz - Haryanto se na super-měkkých gumách malinko zlepšuje na 1:28,017 min a Rosberg se na středních gumách zlepšuje na 1:30,761 min.
15:20 Dnes bylo finálně rozhodnuto, jak to bude v sezoně 2016 s kvalifikací - více zde.
15:18 To Nico Rosberg zvládá své první kol na středních gumách v čase 1:32,422 min.
15:16 Jenson Button začíná svůj stint časem 1:30,0 min. Jolyon Palmer je s Renaultem asi o tři desetiny pomalejší.
15:13 Sebastian Vettel pokračuje ve své simulaci s gumami střední směsi.
15:09 Na trať hned vyráží Rosberg, Mercedes má tedy opraveno (problémy s převodovkou zastavily ještě Hamiltona) a může směle pokračovat ve své krasojízdě letošními testy. Pro Rosberga se jedná dnes o první kolo.
15:08 A je tu zase zelená. Můžeme dále testovat.
15:06 Práce na odklizení Force Indie stále trvají.
15:03 Pro připomenutí dodáváme časy kol včerejšího prvního stintu Räikkönena: výjezdové kolo - 1:29,3 - 1:29,6 - 1:30,0 - 1:29,9 - 1:31,8 - boxy.
15:01 Ferrari stihlo první stint - na měkké sadě zajel Němec následující kola: výjezdové kolo - 1:29,2 - 1:29,8 - 1:30,1 - 1:30,3 - 1:30,5 - zájezdové kolo.
14:57 Na okraji zatáčky číslo 11 stojí Force India a Sergio Pérez.
14:56 Těsně před vyvěšením červené vlajky se Manor zlepšil na 1:28,060 min.
14:55 Červená vlajka.
14:52 Zdá se, že simulace závodu odstartovala také u Ferrari. Vettel má měkkou sadu pro první stint. Na trať se vydává také Toro Rosso.
14:49 Zde je výkon Felipeho Massy na neoznačené střední sadě pneumatiky: výjezdové kolo - 1:28,2 - 1:28,7 - 1:27,8 - 1:28,1 - 1:28,1 - 1:28,3 - 1:29,0 - 1:29,0 - 1:32,5 - 1:29,4 - 1:29,6 - 1:29,9 - 1:29,9 - 1:29,9 - zájezdové kolo.
14:47 Kevin Magnussen letos málem místo v Renaultu RS16 seděl v Mercedesu AMG C-Klasse DTM - více zde.
14:44 Sauber poprvé mění pneumatiky - během stintu Marcus zaznamenal následující časy: výjezdové kolo - 1:30,7 - 1:31,9 - 1:32,2. - 1:33,0 - zájezdové kolo.
14:40 Na trať poprvé odpoledne vyrazil Vettel s Ferrari, Manor s Haryantem krouží po trati v čase 1:29,349 min.
14:37 Pérez i Ericsson zřejmě jedou závodní simulaci - první stint na měkké sadě pneumatik, jejich časy postupně padají.
14:34 McLaren nestihne otestovat nové díly v rámci testu v Barceloně, až v Melbourne. Celkově je stáj pozadu - více zde.
14:31 Massa jezdí stabilní časy 1:28 na neoznačené sadě. Pérez vyrazil na měkké směsi gum.
14:28 Grosjean jede s podivně znějícím Haasem (respektive motorem Ferrari) do boxů. Jeho kola byla následující: výjezdové kolo - 1:29,8 - 1:27,9 - 1:28,2 - 1:28,2 - 1:31,7 min - zájezdové kolo. Na trať vyjel Button.
14:24 Williams si dopoledne zkusil s Brazilcem závodní simulaci o délce 66 kol (na tolik je v Barceloně závod vypsán). Co si připravili na odpoledne? Massa je na neoznačené směsi pneumatik Pirelli (střední sada z Rumunska) a začal časem 1:26,2 min. Přidal se k němu i Pérez.
14:19 Prvním, kdo na trati vydržel na sérii několika kol, je Romain Grosjean s Haasem. Francouz začal odpolední program časem 1:27,9 min. Přidává se k němu i Massa.
14:16 Zdá se, že Mercedes nemusí měnit převodovku ve svém voze. Šlo tedy o menší problém a nebo byl snad někde úplně jinde?
14:13 Manor vysílá Rio Haryanta - mají co dohánět, když před obědem stihli jenom instalační kolo.
14:12 Renault zavtípkoval - Palmerovi kradou auto zatímco on rozdává rozhovory!
14:06 Švéd je zpět v boxech, na trati je prázdno.
14:04 Vettel se během oběda vyjádřil k systému ochrany hlavy, který si vyzkoušel: "Je vidět dost na to, abyste našli trať. V otázce bezpečnosti a vzhledu můžeme systém ale ještě vylepšit. Už brzy se dočká dalšího vývoje. Souhlasím s tím, že nevypadá moc hezky. Neposkytuje takový obrázek, na který jsme byli po léta zvyklí. Po stránce bezpečnosti se vyplatí. Znám hned dva jezdce, kteří by s tímto systémem byli ještě na živu: Henry Surtees a Justin Wilson. Může to tedy vypadat škaredě, ale ti dva už s námi nejsou a pro to není žádné ospravedlnění." Celý článek si přečtěte zde. To je dost pragmatický přístup k věci. Na dané téma se vyjádřil i Philippe Bianchi, otec zesnulého Julese - více čtěte zde.
14:01 Jako první vyjíždí Ericsson se Sauberem. Zvláštní strategii volí Haas - první hodinu (respektive jeden stint) odpoledení sekce bude jezdit ještě Grosjean, až pak předá vůz Guttérrezovi. Tým tím ztratí dost času při přenastavování auta...
14:00 Zelená vlajka vlaje, začínáme.
13:57 Za moment startuje odpolední sekce, je dobré si připomenout podmínky, které ve Španělsku panují - vzduch má 17,2°C a trať 28,9°C.
13:06 A dopolední program končí, šachovnicová vlajka.
13:05 Všichni tři již zajeli do boxů. Ale ještě než se okruh uzavře, vyjíždí Harjanto s Manorem! Stihnou tedy alespoň instalační kolo.
13:02 Probíhá simulace virtuálního safety caru.
12:59 Grosjean ještě krouží a vyjíždí do posledního kola, odpoledne pak předá vůz Gutiérrezovi. Ještě se ve svém posledním kole dokázal zlepšit Palmer s časem 1:24,859 min na super měkké sadě. Na trati Grosjean, Palmer a Button.
12:27 A ještě na chvíli zpět na trať.
12:55 Mercedes na Twitteru potvrdil, že za zastavení může problém s převodovým ústrojím na Hamiltonově voze.
12:50 A jedná se o Mercedes. Hamilton zastavil před první zatáčkou u výjezdu z boxů. Podle všeho při průjezdu kolem boxů jeho motor vydával zvláštní zvuky.
12:48 Svůj čas zatím nikdo nezlepšil. Hamiltonovi chybí ujet ještě sedm kol tohoto stintu. A máme tu červenou vlajku!
12:40 Týmy ještě před obědovou pauzou pilně pracují, na trati krouží aktuálně již sedm pilotů.
12:39 Jaká byla v Barceloně v poledne teplota? 14,2°C, trať má 28,3°C.
12:34 Zatím jsme stále neviděli Manor. Ticho na trati prolamují Palmer a Button.
12:30 Všichni zajeli do boxů a tak poprvé během dnešních testů nad okruhem rozhostilo ticho.
12:25 Hamilton odkroužil stint na středně-tvrdé sadě, čas si však nezlepšil. Odpoledne už zase za volant usedne jeho týmový kolega Rosberg.
12:22 Grosjean se nedokázal zlepšit, ale Pérez, Palmer a Ericsson ano.
12:14 Na trať se vrací i Ferrari, které obulo tvrdou sadu, Sauber, Ericsson se zlepšuje na 1:25,446 na měkké sadě a Haas též na měkkých pneumatikách.
12:11 K Britovi se připojuje Ricciardo a Sainz, oba zlepšili své časy 1:24,505 min (měkká sada) respektive 1:23,134 na ultra měkkých pneumatikách.
12:07 Na trati se nyní prohání pouze Button s McLarenem.
12:00 Po dvou hodinách v garáži vyjel také Palmer s Renaultem, zajel čas 1,25:505 min a hned poté zamířil opět k mechanikům.
11:57 Vyjel také Ricciardo, zlepšuje svůj čas na 1:24,549 min stejně jako Pérez (1:23,839 min na super měkké).
11:55 Na trati se objevuje Grosjean s Hassem a to na měkké sadě, přidal se k Massovi a Sainzovi, který opět vyjel najet další kilometry.
11:50 Sainz zajíždí čas 1:23,471 min, než zamířil k mechanikům.
11:45 Zatím jsme ještě neviděli Manor, který pracuje na vyřešení technických problémů.
11:43 Vettel zajíždí do boxů, krouží Pérez, ale zatím svůj čas jen těsně nezlepšil, chybělo 0,009 s.
11:40 FIA schválila původní změnu kvalifikace s vyřazováním od první do poslední části. Uvidíme ji již v Austrálii.
11:37 Zlepšuje se Sainz, čas 1:23,901 min.
11:35 Ricciardo věří, že Red Bull čeká dobrý rok. Dnes mu zatím patří šestá příčka.
11:22 Vettel zajíždí čas 1:22,852 min na super měkké sadě, má tak sekundový náskok na druhého Hamiltona.
11:16 Zlepšuje se Pérez s Force Indií i Button s McLarenem. U Sabueru se připravují na simulaci kvalifikace.
11:12 Na trať vyjel i Vettel, zajel dva nejlepší sektory, na nejrychlejší čas mu však vychěla jedna desetina.
11:06 Vyrazil i Sainz, zlepšil svůj čas na 1:24,701 min.
11:00 Motor zabit:
10:56 Okruhem se teď osamoceně prohání Ricciardo na středně-tvrdých pneumatikách.
10:54 Opět krouží Button. Tento týden sice začal pro McLaren s pohonnou jednotkou Honda slibně (Alonso v úterý třetí), ale jak tak pozorujeme jejich časy, tak se nemůžeme zbavit dojmu, že jim stále hodně rychlosti schází. Piloti byli v hodnocení výkonnosti opatrní. "Čekáme na pět hodin v Austrálii. Všichni na stejné trati, se stejnými pneumatikami a stejným množstvím paliva, pak získáme odpovědi. Ale myslím si, že nás čeká ještě hodně práce. Snad budeme mnohem blíže než loni také z pohledu výkonnosti," doufá Alonso.
10:50 Pérez si zlepšil své maximum, ale zůstává pátý - 1:25,315 min.
10:47 Vettel po 20 kolech mizí v garáži. Hamilton jich má 30, Massa 36.
10:45 Po jednom pomalejším kole je pilot Ferrari v dalším ostrém pokusu o 3 desetiny pomalejší.
10:41 Vettel na měkkých pneumatikách překonává Hamiltona - 1:23,595 min.
10:40 McLaren vyhodnocuje dvě verze předních křídel, Button zvládl zatím jen 13 kol. Manor kvůli mechanickému problému nevyjel ještě vůbec.
10:36 Sainz stoupá na osmé místo - 1:26,137, středně-tvrdá směs.
10:33 Předčí jej Ricciardo - 1:24,898, lepší se i Pérez a Massa na středně-tvrdých pneumatikách.
10:30 Švéd se se Sauberem dostává na 1:26,823 min.
10:28 Krouží Ericsson, Grosjean a Hamilton.
10:27 V Barceloně prožíváme další slunečný den. Nepamatujeme si, že bychom v předsezónních testech zažili 8 dní po sobě bez deště. Pršelo pouze před samotným začátkem, hned první den.
10:25 Hamilton úřaduje - 1:24,133. Středně-tvrdé pneumatiky.
10:19 Ricciardo na středně-tvrdé směsi 1:24,945 min. Haas už má na kontě 23. kolo, Williams 26.
10:16 Grosjean na měkkých pneumatikách odsouvá ze třetí pozice Buttona - 1:25,255 min.
10:15 Vettel přidává - 1:25,648 na středně-tvrdé směsi. Čtvrté místo.
10:12 Pérez se do dnešní listiny zapisuje na měkkých pneumatikách časem 1:27,013 min.
10:10 Hamilton to zvládá levou zadní i bez volantu:
10:08 Ericsson je po Massovi druhým pilotem, jenž si připisuje 20. kolo.
10:05 Bottas představuje svou přilbu pro sezónu 2016:
10:00 Ricciardo se zlepšil na 1:25,186
9:59 Massa zrychlil na 1:26,338 min, drží se před Vettelem.
9:56 Ferrari zvládá kolo za 1:26,972 min.
9:54 Vettel se po delší přestávce vrací na trať, tentokrát už bez ochrany kokpitu, na středně-tvrdých pneumatikách.
9:52 Grosjean si dnes pochvaluje konzistentní chování svého vozu.
9:51 Button na měkkých pneumatikách jde na třetí příčku - 1:25,960 min.
9:50 Hamilton posouvá dnešní laťku na 1:24,640 min, středně-tvrdá směs.
9:47 Zlepšuje se i Ericsson - 1:27,787 min.
9:46 Palmer odsouvá Sainze z 5. místa - 1:27,515 min.
9:42 Toro Rosso na super-měkkých - 1:28,595.
9:41 Red Bull jde na 2. příčku - 1:26,336 a1:26,261 min.
9:39 Sainze dostává první měřený pokus na 5. místo - 1:32,757 min.
9:38 Grosjean si jako první připisuje 10. okruh. Boxy opouštějí Sainz, Pérez a Ricciardo.
9:35 Red Bull příští měsíc chce otestovat svou verzi ochrany kokpitu, která připomíná Batmobile (plexisklo s podpůrnými pilíři po stranách kokpitu).
9:32 Williams jde na chvíli do čela (1:27,710), v zápětí jej ale překonává Hamilton na stejné směsi - 1:25,347 min.
9:30 Prosazuje se Massa na středně-tvrých pneumatikách - 1:27,648 a 1:27,293 min.
9:28 Francouz včera třikrát vyvěsil rudé vlajky. Haas v předchozích dnech řešil závadu na palivovém systém, ve středu turbo a včera jej zlobil brzdový systém brake-by-wire. "Bylo to, jako by mi někdo na konci rovinky zatáhl ruční brzdu. Když jsem se vrátil na trať už jsem si nebyl při brzdění 100% jistý - brzdil jsem možná o 20 metrů dříve, než jsem měl... opravdu tyto věci musíme vyřešit, protože narušují naši přípravu, výkonnost a nastavení auta. Snad přes noc dosáhneme velkého zlepšení. Pokud jde o aerodynamiku, šasi - vše je prakticky stejné jako minulý týden. Ráno jsme ujeli dlouhé stinty, degradace pneumatiky byla dobrá, vše se chovalo dobře, což bylo pozitivní," vysvětloval Grosjean, jenž se dále zlepšuje na 1:27,236 min.
9:25 Grosjean na středně-tvrdých 1:27,252 min.
9:22 Ericsson na měkkých pneumatikách předvádí první letmé kolo - 1:32,748 min.
9:20 Dodatečná ochrana kokpitu vyvolává kontroverze. Někteří piloti si vyšší bezpečnost pochvalují, podle jiných je zbytečná a navíc vypadá příšerně - názory některých najdete zde.
9:14 Ochranu kokpitu "halo" si dnes vyzkoušel i Vettel.
9:12 Ricciardo v boxech, mění nos. Využívá středně-tvrdé pneumatiky. Ujel čtyři kola, zatím žádné měřené.
9:10 Manor má mechanický problém na voze. Doufá ale, že se před obědem dostane na dráhu.
9:08 Objevil se i Sainz, schází nám tedy už jen Manor.
9:07 Button instaloval na ultra-měkkých, Pérez na pneumatikách do deště.
9:05 Hamilton, Button, Massa, Pérez, Ricciardo... už vykouklo devět pilotů.
9:02 Čtvrtým do party je Ericsson, ten si dává rovnou dvě instalační kola za sebou.
9:01 Vettel vyráží za Palmerem a Grosjeanem.
9:00 Testování začíná.
8:50 Aktuální počasí v Barceloně:
8:48 Haas po středečním jediném kole jich sice včera zvládl 78, přesto šlo o mizérii. Zažili tři poruchy, trápí je elektronický brzdový systém brake-by-wire. Den rozdělí mezi oba jezdce.
8:43 Hamilton doufá, že mu Mercedes umožní ujet kolo na limitu. Zatím jsme u nich super-měkkou ani ultra-měkkou směs neviděli.
8:38 Souhrné výsledky uplynulých 7 dní testování včetně celkových počtů kol, rekordní časů, směsí pneumatik a včerejších maximálních rychlostí najdete zde.