Druhé testy v Barceloně, 3. den: Räikkönen vyzkoušel ochranu kokpitu, překonal rekord

Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka, 3. března 2016, 06:40 Google+

Ve čtvrtek týmy letos posedmé vyrazily na Circuit de Catalunya, aby zvládly předposlední porci testovacích kilometrů. Černým písmem se zapíše dnešek do nedlouhé historie Haasu, Ferrari naopak provedl dva daleko příjemnější záznamy.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 04.03. 09:48) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H

Kimi Räikkönen při posledních předsezonních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Historie se přepisovala hned po ránu, kdy Kimi Räikkönen na svém voze představil hojně debatovaný Halo koncept, ovšem nemálo diváků ho mohlo vidět jen po dobu jednoho okruhu. Daleko zajímavějším způsobem se Iceman zapsal análů, když časem 1:22,785 stanovil nový rekord letošních testů, tedy i první série z minulého týdne.

Konečné výsledky čtvrtečního testování v Barceloně

Konečné výsledky čtvrtečního testování v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Haas dnes předvedl doslova červenou pohromu, protože Romain Grosjean hned třikrát zavdal příčinu k vyvěšení vlajky této barvy, v prvním případě byla kvůli němu zrušena pětiminutová akce traťových komisařů, plánovaná po skončení dopolední části, nyní má na svědomí dřívější ukončení testů. 

Přehled všech nejrychlejších časů, použitých směsí pneumatik a celkového počtu kol za uplynulých 7 dní testů v Barceloně

Přehled všech nejrychlejších časů, použitých směsí pneumatik a celkového počtu kol za uplynulých 7 dní testů v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Piloti Mercedesu se opět střídali v poledne, ale Hamilton se věnoval jiným povinnostem než nahánění časů, proto se nenechme mást jeho relativně slabým umístěním.

Nejvyšší rychlosti třetího dne druhých testů v Barceloně

Nejvyšší rychlosti třetího dne druhých testů v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

 Jak den probíhal:

18:10  Tečkou za dnešními testy je příjezd odtahového vozidla s Grosjeanovým Haasem do boxů. Těšíme se na poslední testovací den, který začne jako obvykle zítra v 9:00.

17:58  Je potvrzeno, že nešťastníkem, který způsobil předčasné ukončení testů, je opět Romain Grosjean. Dosáhnout tří červených vlajek v jednom dni, to je "úspěch", po kterém pilot Haasu asi rozhodně netoužil. Francouz zastavil svůj vůz na vnitřní straně trati před zatáčkou 10, poslední vůz, který se vrátil do boxů, byl Sauber Felipe Nasra.

17:55  A budeme dokonce připraveni o poslední pětiminutovku, protože bylo rozhodnuto, že dnešní testovací program právě skončil. Takže šachovnicová vlajka a můžeme si odškrtnout předposlední den na Circuit de Catalunya jako uzavřený.

17:53  Ti z vás, kteří čekali v závěru testovacího dne červenou vlajku, nebudou zklamáni. Tentokrát je problém na konci boxové uličky. Těsně před vyvěšením vlajky této barvy si Jolyon Palmer zajel nejlepší čas na měkké směsi - 1:26,224.

17:52  Na trati je kompletní testovací sestava až na Verstappena a Hülkenberga. McLaren svítí reflexní barvou, uvidíme, zda mu tato akce na poslední chvíli přinese nějaký užitek.

17:48  Max Verstappen zastavil na začátku boxové uličky, mechanici k němu běží, ale zdá se, že se testy zastavovat nebudou. Massa je na trati na ultraměkké směsi, přičemž čas se točí kolem 1:27. Mezitím Alonso nabral na svůj MP4-31 nějakou tu FloViz barvu, aby ještě v závěru přivezl týmu nějaká užitečná data.

17:45  Také Felipe Massa si vyzkouší, jak zvládají mechanici loni občas problematickou výměnu pneumatik. Ferrari tlačí vůz Kimi Räikkönena do garáže, že by Iceman měl pro dnes odpracováno?

17:43  Kvjat se zajel podívat, zda mechanici v jeho boxu nespí, pak se opět vrací na trať.

17:42  Dnešek je oproti předchozím dnům poněkud chladnější, teplota se zatím zastavila na 15°C.

17:41  Nejrychlejším na trati je momentálně Räikkönen, který ale má na monitoru čas 1:28,7, což je o šest vteřin horší než jeho rekord.

17:39  Grosjean velice sympaticky rozjel rychlé kolo a vylepšil si časy v prvních dvou sektorech, ale v tom závěrečném se mu nepovedlo úspěšné dílo dotáhnout do konce. Nezlepšil se zhruba o dvě desetiny.

17:38  Ještě v deset hodin dopoledne tým Ferrari tvrdil, že Vettel nebude zkoušet prototyp Halo konceptu, který dnes ráno předvedl Kimi Räikkönen. Nyní se objevuje zpráva, že test ze strany Vettela není zcela vyloučen.

17:36  Grosjean se vrací na trať, nyní má nazuty superměkké pneumatiky.

17:34  Alonso zajíždí další čas kolem 1:26,6 a nezdá se, že by se pokoušel o kvalifikační simulaci. Ostatně piloti až do pátku stále ještě jsou v určité nejistotě, v jakém formátu se vlastně pojete - více zde.

17:31  Grosjean už je zase v boxech, na trati zůstává sexteto Räikkönen, Massa, Nasr, Alonso, Kvjat a Palmer.

17:29  Räikkönen si na měkké směsi nevede špatné, čas 1.24 patří na žlutých pneu mezi nejrychlejší. Fernando Alonso má nazuty rovněž ultraměkké pneu, čas 1:25,267 pro něj ale neznamená zlepšení.

17:27 Pascal Wehrlein zlepšuje na ultra měkké sadě svůj čas na 1:24,913 min.

17:25 Vyráží také Wehrlein (též po více než dvou hodinách) s Manorem, Grosjean zajel kola s časy kolem 1:27 min.

17:20 A na trati se objevuje po dvou a půl hodinách v garáži Grosjean s Haasem.

17:17 Na trati se opět objevuje Alonso, obul měkkou sadu pneumatik...

17:12 Piloti jezdí časy kolem 1:28 s (Kvjat, Verstappen, Hamilton i Palmer), Räikkönen před zajetím do garáže jezdil časy 1:32 s.

17:09 Připojuje se k nim Kvjat v Red Bullu.

17:08 Aktuálně na trati Räikkönen, Massa, Verstappen, Kvjat, Hamilton a Palmer.

17:06 A u Haasu se rozeřval motor. Že by Grosjean ještě vyrazil na trať? Naopak ticho je u Manoru a Sauberu.

17:00 Alonso dál krouží, McLaren již zajel dlouhé stinty, ale ne kompletní závodní vzdálenost a byly zde přestávky mezi stinty když ladili nastavení.

16:55 Finův první čas má hodnotu 1:24,7 na měkké sadě. Na trati předjíždí Massu, který je na stejné sadě pneumatik a je nakonec o 2,9 s pomalejší než Ferrari.

16:50 Na trati se objevuje Räikkönen. 

16:40 Pirelli představilo pneumatiky pro závod v ázerbajdžánském Baku, bude to superměkká, měkká a středně-tvrdá sada.

16:38 Alonso vyrazil na středně-tvrdé sadě pneumatik. Massa krouží na měkké, ale má více natankováno, časy o pět sekund pomalejší než jeho nejrychlejší pokus.

16:32 Na trati aktuálně Massa, Hülkenberg, Verstappen a Nasr.

Felipe Massa se s Williamsem odpoledne zlepšuje

Felipe Massa se s Williamsem odpoledne zlepšuje | zdroj: Williams F1 Team

16:30 K závodní simulaci se chystá také Alonso, zbývá hodina a půl do konce dnešního testování.

16:26 Hamilton předjel Renault a zrychluje na 1:29.2 min.

16:20 Räikkönen zajel do boxů a ukončil tak závodní simulaci. Až na červenou vlajku šlo vše bez problémů. Hamilton sleduje Palmera, časy mají kolem 1:31 min.

16:13 Jak hodnotí nový "halo systém" šéf Red Bullu Christian Horner? "Nejsem osobně fanouškem, myslím, že to můžeme udělat lépe a elegantněji. Ale bezpečnost je zásadní," uvedl pro SkySports. Je však zatím spokojen s přípravou svého týmu. "Doufám, že má Daniel Ricciardo pravdu a zmenšili jsme ztrátu na Williams. Ale vlastně zatím moc nevíme. Jisté je jen to, že Mercedes bude vepředu."

16:10 Na trati aktuálně osm vozů: Räikkönen, Hülkenberg, Verstappen, Nasr, Alonso, Kvjat, Hamilton a Palmer.

16:07 Hamilton zlepšuje svůj nejlepší čas dne na 1:26,488 min.

16:04 Räikkönenova strategie? Jede na tři různé sady pneumatik. Začínal s měkkou, přezul nejprve na středě-tvrdou a poté na tvrdou.

15:59 Jak hodnotí testy Grosjean

15:57 Krouží také Nasr se Sauberem.

Felipe Nasr v boxech po odpolední jízdě zkoumá svůj Sauber

Felipe Nasr v boxech po odpolední jízdě zkoumá svůj Sauber | zdroj: Sauber Motorsport AG

15:54 Räikkönen už ujel 50 kol ze své závodní simulace, po 25 kolech nyní zamířil k mechanikům. Massa přezul na super měkkou směs, ale čas nezlepšil, zdržel jej Kvjat.

15:48 Na trať míří Verstappen. I Toro Rosso má na svém kontě pěknou řádku kilometrů (103 kol).

15:43 Force India také věnuje dnešek především delším jízdám, Hülkenberg již najel téměř 100 kol.

15:40 Menší analýza časů: Alonso (McLaren) má za sebou první část (zdá se) závodní simulace, časy kolem 1:31 či 32 min. Takové časy jsme u Mercedesu a Ferrari viděli jen výjimečně. Nicméně oproti nim první část jede Alonso na pomalejší středně-tvrdé sadě pneumatik.

15:38 Na trať se vydává Palmer s Renaultem.

15:35 A Brazilec předvádí další zlepšení, po kratší zastávce u mechaniků zajel nyní opět na měkké sadě čas 1:23,193 min. Jeho týmový kolega Bottas zatím pózuje fotografům a odpovídá novinářům.

15:25 Massa na měkké sadě zajíždí čas 1:23,663 min.

15:23 A jak to vypadá s příchodem nové automobilky do F1? Podle člena týmu pro technický vývoj je pro Audi v současnoti F1 zcela mimo jejich oblast zájmu. A ani Volkswagen nejeví zájem.

15:20 Ferrari pokračuje v simulaci závodu. 

15:15 Zlepšuje se Massa, čas 1:24,898 min i Hamilton, čas 1:27,536 min. Na trať opět vyrazil Räikkönen.

img-responsive

Kimi Räikkönen při posledních předsezónních testech v Barceloně s novým vozem Ferrari SF16-H | foto: Scuderia Ferrari

15:13 Ani McLaren nezahálí, na dnešní odpoledne chystá závodní simulaci, letos vůbec první. Možná také vyzkoušejí ultra měkké pneumatiky.

15:11 Dle Williamsu tým na Mercedes ztrácí 0,6 s, Ferrrari 0,2 s a jsou nyní na stejné úrovni jako Red Bull. Tým z Grove navíc zkoušel nový nos, který je o 5 cm kratší, bohužel však neprošel nárazovými testy. Další jsou příští týden a pokud vše půjde dle plánu, nasadí jej podle Symmondse do druhého či třetího závodu.

15:10 Vyrazili Hamilton, Massa a Verstappen.

15:08 A máme tu zelenou!

15:05 Hass pomalu odklizen, nicméně zastavení nebylo zrovna po chuti Ferrari. Ti byli ve dvaadvacátém kole závodní simulace.

14:58  Vůz Haasu se zdá být nepoškozen, ale opět bude zřejmě třeba vyměnit od kamení obroušenou podlahu.

14:56  Francouz stojí podél bariéry z pneumatik v zatáčce č. 1. Podle stop pneumatik se dá usuzovat, že ztratil kontrolu nad vozem ještě před zatáčkou.

14:54  A Grosjean je opět mimo dráhu, červené vlajky.

14:53  Grosjean zrychluje na měkkých pneumatikách: 1:27,265 -  1:27,196 - 1:25,101 min. Páté místo.

14:48  Začíná časem 1:29,323 min, pronásleduje jej Ferrari simulující závod.

14:47  Dnes poprvé vyráží Hamilton.

14:42  Co na testovanou ochranu kokpitu říká Nico Rosberg? "Jde o ohromné zlepšení bezpečnosti. A případně bude také vypadat OK. Já jsem jednoznačně pro!"

14:40  Wehrlein vylepšuje své nejrychlejší kolo na 1:25,206 min, super-měkké pneumatiky.

14:37  Renault tvrdí, že během zimy na Mercedes v oblasti motoru stáhl půl sekundy. Stejný pokrok by chtěl dosáhnout i během sezóny. "Koncepty máme na stole, máme prověřená fakta z dynamometrů a dokázali jsme, že zrychlit o více než půl sekundy je během zimy možné. Povedlo se nám to. A musíme zkrátka udělat další kroky... Půl sekundy je více, než Ferrari a Mercedes dokázali, jak se domníváme. Cílem je získat během sezóny na motoru sekundu, další zisky chceme dosáhnout s šasi...  Nemáme absolutně ponětí o tom, co provádí Honda. Pro nás je stále tak trochu záhadou," říká Rémi Taffin.

14:32  Hülkenberg se opět přidává. Massa se po dvou velmi pomalých kolech dostává do tempa - 1:29,4 min.

14:30  Venku je hodně aut, ale nikdo se nehrne za rychlými časy. Týmy jezdí s větším množstvím paliva a zřejmě brzy zahájí simulaci závodu.

14:25  Wehrlein začíná své teprve 21. kolo, Manor toho zatím moc nepředvedl.

img-responsive

Inženýr Pirelli kontroluje středně-tvrdé pneumatiky | foto: Pirelli

14:22  Přicházejí mistři světa: Alonso s Räikkönenem.

14:21  Hülkenberg se vrací do garáže, zůstává jen Verstappen s Massou. Jeho časy na měkkých pneumatikách: 1:30,1 - 1:30,7 - 1:31,0 - 1:31,4 - 1:31,9 - 1:32,5 - 1:33,1 - 1:33,1 min.

14:18  Verstappen se přidává jako třetí pilot odpoledne.

14:14  V paddocku je rušno: McLarenu dorazila dodávka nových dílů, členové týmu je skládají do garáže.

14:11  Force India - 1:30,7. Williams svému jezdci signalizuje ještě 8 kol na tvrdé směsi. Moc často jsme ji při testech v Barceloně nevídali, což souvisí s teplotou. Přitom se zde na ní loni závodilo.

14:08  Massa na tvrdých pneumatikách 1:26,9 min, což je na závodní simulaci trochu moc rychlé.

14:07  Sauber je zpět, Hülkenberg si připisuje jubilejní 50. okruh.

14:06  Grosjean o svém incidentu před obědovou přestávkou: "Snažíme se to prošetřit. Zablokovalo se mi přední kolo a vyjel jsem rovně. Trochu jsme to žel pročistili. Snažíme se pochopit, co přesně se stalo. Ano, odstranil jsem tolik kamenů, kolik jen šlo. Plánujeme vyměnit podlahu, abychom vše zkontrolovali. Máme za cíl vyrazit ve 2 odpoledne."

14:03  Hamilton střídá odpoledne Rosberga, brzy vyrazí.

14:02  Vykoukla také Force India.

14:01  Massa je jako první na dráze. Má co dohánět, ráno se ukázali dost pozdě. Stíhá jej krajan Nasr.

14:00  Odpolední program po hodinové přestávce začíná.

 

Obědová přestávka

13:35  Trocha polední statistiky a shrnutí dosavadního testování neuškodí:

13:20  Jedněmi z nejdebatovanějších témat nyní jsou otázka konečné podoby kvalifikace, kde stále není s určitostí jasno, a zkouška Halo konceptu v týmu Ferrari. Obě zprávy najdete na našem serveru.

13:06  Ještě letmý pohled na Haas při nakládání na odtahové vozidlo. Zdá se, že přední spoiler je nedotčený, což by znamenalo, že Grosjeanův vůz se zastavil ještě před bariérou z pneumatik.

13:05  Zatím se zdá, že Francouz svým výletem mimo trať předčasně ukončil dopolední sérii testů. Nic nenasvědčuje tomu, že by marshalling system check ještě proběhl. Nyní je potvrzeno, že dopolední program je ukončen - tedy symbolická šachovnicová vlajka.

13:00  Romain Grosjean vylétl z trati v zatáčce 4. Není zcela jisté, jestli jeho Haas narazil do bariéry nebo dokázal uváznout ve štěrku těsně před ní. Pilot zkoumá levou přední část vozu, k místu činu se blíží mechanici a odtahový vůz. Těžko říci, zda se za těchto okolností odehraje plánovaná akce stanovená právě na 13. hodinu.

12:58  A jak se v závěru dopolední či odpolední části stává, máme tu červenou vlajku. Grosjean stojí proti bariéře z pneumatik před zatáčkou 5.

12:56  Massa se veze v závětří Kvjatova Red Bullu, dost možná toho využije k nějakému zlepšení času.

12:55  Na trati jsou v tuto chvíli Räikkönen, Verstappen, Rosberg, Kvjat, Massa a Grosjean. Uvidíme, co za posledních pět minut stihnou.

Přitažlivá záď Renaultu RS16

Přitažlivá záď Renaultu RS16 | zdroj: Renault Sport F1

12:50  Force India zveřejnila záměr pro odpolední program - závodní simulace, ovšem v "lehké" verzi, což znamená, že pneumatiky budou vyměněny v garáži a odpadne nácvik zastávek v boxu.

12:49  Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe vysvětlil, proč jeho tým ještě použil starý nos. "Ještě nám zůstaly díly a my potřebovali získat nějaká data, protože ještě nebyla kompletní."

12:47  Podobně jako včera byla právě oznámena po skončení dnešních dopoledních jízd akce "marshalling system check". Včera byla pětiminutovka věnovávna prověrce virutálního safety caru.

12:46  Žádné lámání rekordů se nekoná, Kimi projel Circuit de Catalunya časem 1:25,9, ovšem není vyloučeno, že měl na svém voze sadu pneumatik, kterou použil už dříve.

12:44  Tak ještě jeden útok ze strany Räikkönena? Na trať vyrazil opět na ultraměkké směsi.

12:42  A také Romain Grosjean, který se zlepšuje na 1:28,110, ovšem jediné, čeho dosáhl, je opětovné zvýšení odstupu od Wehrleina. Zůstává destátý.

Felipe Nasr a volant jeho Sauberu C35

Felipe Nasr a volant jeho Sauberu C35 | zdroj: Sauber Motorsport AG

12:40  Verstappen se po sérii kol na ultraměkké směsi zamířil do boxů. Na trati jsou nyní jen Rosberg a Kvjat.

12:37  Nico Rosberg si polepšil, první letmé kolo zajel rychlostí 1:24,255.

12:35  Využili jsme určité pauzy a rozšířili informace o Halo konceptu v podání Ferrari plus názor odborníka Andy Mellora z testů zařízení proti nárazu uvolněného kola (najdete zde).

12:35  Některé týmy a piloti jsou už možná duchem u bohaté polední tabule, protože na trati jsou pouze Alonso, Grosjean a Massa. Domácí pilot jede na neoznačených pneumatikách, nyní se k této trojici přidal Rosberg na středně tvrdé směsi.

12:30  A ještě něco málo pro milovníky počasí - nad Circuit de Catalunya se objeví sem tam nějaký ten mráček, teplota vzduchu činí 12,6 °C, zatímco trať je jen o něco málo teplejší - 13,3 °C.

12:28  Na trati máme dvě rozdílné koncepce. Zatímco Felipe Massa zkouší středně tvrdou směs a dosáhl s ní zlepšení svého maxima na 1:25,420, Max Verstappen na superměkké zůstal za svým nejlepším výkonem o 0,1 vteřiny

12:24  Daniil Kvjat sice rozjel výborně rychlé kolo s dvěma osobními rekordy v prvních sektorech, ale šanci ztratil v tom posledním, takže mu nadále zůstává sedmé místo.

12:23  Němec na Force Indii dosáhl na stejné směsi jak Räikkönen "pouze" času 1:23,251, což je téměř o půl vteřiny pomalejší, ale i to ho posunuje na druhé místo v celkovém pořadí.

12:22  Dalším na trati je Nico Hülkenberg na ultraměkké směsi.

12:20  Dostatečně jsme nezdůraznili, že Kimi Räikkönen svým výkonem nebyl jen rekordmanem dneška, ale všech dosavadních testovacích jízd 2016 na barcelonském okruhu včetně minulého týdne. Rekord zatím držel jeho týmový kolega Vettel časem 1:22,810.

12:19  Verstappen následuje Nasra, když zajel čas kolem 1:25, což na měkkých pneumatikách není nic výjimečného. Chvilku byl na trati osamocený Grosjean, nyní se k němu přidává Nico Rosberg.

12:15  Nasr se vrací do boxů poté, co si udělal radost svým maximálním výkonem v prostředním sektoru. 

12:12  Po nejrychlejším kole Räikkönen už jen tak "vyklusal" časem 1:23,4. Do pořadí opět bude chtít zasáhnout Verstappen na měkké směsi.

12:10  Se zlepšujícími se časy jakoby se náhle roztrhl pytel. Nejdřív si polepšil Felipe Nasr - 1:24,760 na měkké směsi, prakticky ihned po něm Nico Hülkenberg na superměkké - 1:23,352 a do třetice Daniil Kvjat na žlutě označených pneumatikách - 1:25,141.

12:08  ... a očekávané je skutečností. Kimi Räikkönen na ultraměkké směsi, neomezován žádnými rušivými vlivy, pokořil hranici 1:23. Nyní má rekord dnešního dne hodnotu 1:22,785.

12:07  Se svou trochou do mlýna chce přispět i Mercedes. Nico Rosberg na středně tvrdé směsi zajíždí nejlepší čas na těchto pneumatikách, ovšem 1:24,126 je pořád jen čtvrtý výkon v tabulce. Räikkönen mezitím zajíždí nejlepší čas v prvním i druhém sektoru.

12:05  Sauberu se nakonec podařilo dát dohromady pohonnou jednotku a Felipe Nasr, zřejmě nedočkavý po hodinovém čekání, ihned zaútočil na měkké směsi na svůj nejlepší čas - a podařilo se: 1:25,091 znamená posun na šesté místo.

12:02  Ani další snaha o nejrychlejší kolo Kimimu nevyšla, čas 1:23,8 by ho řadil dokonce až na čtvrté místo.

11:59  Kimi Räikkönen se také oděl do červené, samozřejmě nemyslíme barvu jeho vozu, nýbrž označení pneumatik. Vypadalo to na další zlepšení, ale poměrně hustý provoz v posledním sektoru mu jeho šanci zhatil, takže si zapsal pouze 1:23,050.

11:57  Nico Hülkenberg na stejných pneumatikách jako Verstappen (tedy superměkkých) oplatil mladému Holanďanovi chvilkovou porážku, vrací se na druhou příčku časem 1:23,520.

11:52  Názory, že Räikkönen dosáhl času s téměř prázdnou nádrží jsou asi nepřesné, protože Fin nadále krouží po trati, i když kolo po svém nejlepším čase zajel o 1,1 vteřiny pomaleji.

11:50  Aby byl výčet kompletní, na trati ještě krouží Red Bull Daniila Kvjata. Verstappen po dobře odvedené práci míří do boxů.

11:48  Mladík Verstappen chce asi také promluvit do pořadí, na trať se vydal na superměkké směsi a odsouvá Hülkenberga na třetí místo. Toro Rosso prolétlo cílovou čarou v čase 1:23,650.

11:47  Hülkenberg na měkké směsi zaútočil, ale neúspěšně, byl o 0,06 pomalejší, než je jeho osobní maximum. To Kimi Räikkönen se zahanbit nenechal a přiblížil se na těsný dosah hranice 1:23. Nový vedoucí čas má nyní podobu 1:23,009!

11:45  Na trať se vydala vedoucí dvojice Räikkönen a Hülkenberg. Jako by chtěli hlídat jeden druhého.

V Barceloně přibývají mračna, počasí je však k týmům stále příznivé

V Barceloně přibývají mračna, počasí je však k týmům stále příznivé | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

11:42  Je otázkou, jestli nastává klid před bouří a v posledních 75 minutách budeme svědky nějakých útoků na nejlepší časy. Zatím se neději nic, jen se řeší zkouška Halo konceptu v podání Ferrari nebo ranní hrátky Renaultu s barvou FloViz, kterou použil na pravou stranu Palmerova monopostu.

11:40  Do boxů se vracejí Massa a Verstappen, takže trať je opět pustá.

11:38  Dalšího časového zlepšení dosahuje Verstappen, ovšem nadále zůstává čtvrtý, i když mu nechybělo mnoho, aby byl o půl vteřiny rychlejší: 1:24,492.

11:35  Po sérii zlepšení nyní nastává opět klidnější fáze. Do ní zaznělo vyjádření od Sauberu, že má problémy s pohonnou jednotkou a v nejbližší době ho na trati neuvidíme.

11:31  Pascal Wehrlein si jede svůj soukromý boj s časem, setrvávajíc na posledním místě. Ovšem časem 1:28,476 se už dramaticky přiblížil Grosjeanovi, nyní je dělí pouhých 34 tisícin.

11:29  Měkká směs je nyní na vrcholu obliby - také Max Verstappen s jejím využitím poskočil kupředu, konkrétně na 4. místo, když se časem 1:24,808 vmáčkl před Alonsa. Druhá kola posledních vedoucích pilotů se nesla v oddechovém módu - Hülkenberg byl pomalejší o 1,1 vteřiny, Räikkönen o 0,8.

11:27  Vedení si pilot Force India udržel přesně dvě minuty. Pak se po trati prohnal Kimi Räikkönen a rovněž na měkké směsi překonal německého pilota o více něž půl vteřiny - nový nejlepší čas dne má hodnotu 1:23,591.

11:25  Nico Hülkenberg na měkké směsi prolétl dva sektory v nejlepším čase a posouvá se do čela před Rosberga časem 1:24,230.

11:23  Massa je dalším s pilotů, kteří vyměnili superměkkou směs za středně tvrdou, ale k přepsání jeho maxima mu chybělo směšných 0,3 vteřiny.

11:21  Alonso vyrazil opět na trať na superměkké směsi a v prvním sektoru si zlepšil osobní výkon, ale na posun ze třetího místa a zlepšení času to nestačilo.

14:16  Max Verstappen si zajel osobní maximum ve všech třech sektorech, takže není divu, že se posouvá kupředu, konkrétně na čtvrtou příčku. Čas 1:24,940 zajel na střední směsi.

11:14  Kimi Räikkonen se vyjádřil k pocitům při jízdě s Halo konceptem. Viditelnost byla dobrá. Jde o prototyp, který u Ferrari vytvořili na základě předpokládané konečné podoby. Každopádně není jisté, jestli si zařízení vyzkouší zítra i Vettel.

11:13  Na trati je opět spíše symbolický provoz - Circuit de Catalunya v této chvíli brázdí Räikkönen, Palmer a Wehrlein.

11:11  Zlepšuje se také Pascal Wehrlein - své dnešní deváté kolo zajel časem 1:28,624, ovšem stále vévodí závěru průběžného pořadí. Na jeho voze byly bíle označené pneumatiky.

11:07  Superměkké pneumatiky umožnily Alonsovi se dostat na druhou pozici časem 1:24,870. Ale to trvalo opravdu jenom chviličku, protože vzápětí kontruje Kimi Räikkönen, jedoucí na střední směsi - předstihl bývalého kolegu od Ferrari o jednu desetinu - 1:24,770.

11:04  Na trati jsou Alonso, Massa a Kvjat.

11:01  Ano, Brazilec jde rovnou na čtvrté místo - 1:25,296 min.

11:00  Massa podruhé opouští garáž, dočkáme se měřeného kola?

10:59  Alonso dokončil 36 kolo a míří k mechanikům. Více jich zvládl jen Rosberg: 42.

10:57  Mechanici dotlačili Red Bull do garáže.

10:54  Kvjat zastavil na konci boxové uličky. Žluté vlajky, testování ale přerušeno není.

10:52  Na dráhu se vrací Grosjean, absolvuje svůj 11. okruh.

10:50  Kvjat předčí Hülkenberga, čtvrté místo - 1:26,240 min. První letmé kolo, na kontě jich má přitom už 28. A 23 cvičných zastávek v boxech.

10:49  Massa konečně nainstaloval svůj Williams.

10:47  Palmer s Renaultem zvládá kolo za 1:27,182 min.

10:45  Nová ochrana kokpitu typu "halo" (viz níže) byla odsouhlasena k zavedení příští rok všemi týmy a má podporu také pilotů. Ferrari je úzce zapojeno do jejího vývoje. Řešení, které dnes předvedlo, ještě není finální, protože FIA musí provést další zátěžové testy v místech úchytů. Mnoho lidí se obává, že jezdcům bude bránit ve výhledu. Údajně tomu tak ale nemá být - zrak pilota je pod strukturou a centrální opěrka se lidskému zraku ztrácí. Otázkou ale je, zda pilotům nebude horní část vadit ve výhledu na světla při startu.

10:41  Nasr zrychlil na 1:27,337 min na středně-tvrdých pneumatikách.

10:38  Po dvou minutách je opět na co se dívat: Nasr a Kvjat opouštějí boxy.

Alonso ve čtvrtek na neznačené středně-tvrdé "rumunské" směsi

Alonso ve čtvrtek na neznačené středně-tvrdé "rumunské" směsi | zdroj: McLaren

10:36  McLaren v boxech, dráha zeje prázdnotou.

10:34  Španěl pokračuje v jízdě před domácími nadšenými fanoušky, jeho tempo ale opadlo na 1:28 min.

10:28  Neohřál se tam ale dlouho, Alonso jde na měkkých pneumatikách před něj - 1:25,154 min.

10:25  Hülkenberg se propracovává na druhou příčku za svého krajana - 1:25,701 min, středně-tvrdá směs.

Fernando Alonso se dnes dostane k testu nových dílů a práci na nastavení

Fernando Alonso se dnes dostane k testu nových dílů a práci na nastavení | zdroj: McLaren

10:20  Kvjat má už na kontě 20 kol, pokračuje v nácviku zastávek v boxech.

10:17  Verstappen stoupá na třetí místo - 1:26,758 min.

10:15  Mercedes snižuje laťku na 1:24,309 min, středně-tvrdé pneu.

10:12  Nasr registruje čas - 1:31,381. Další pokus 1:30,159 min.

10:08  Grosjean zvládá svůj dnešní sedmý okruh za 1:28,442, pátá příčka.

10:06  Ferrari potvrzuje, že s ochranou kokpitu už dneska ani zítra nevyjede.

10:05  Do výsledkové listiny se zapisuje Grosjean - 1:33,900 min.

10:03  Hülkenberg jej ale v zápětí překonává - 1:26,045 min.

9:58  Alonso se na středně-tvrdých pneumatikách posouvá na druhé místo za Rosberga - 1:27,149 min.

9:51  Red Bull cvičí zastávky v boxech. Včera jich dopoledne zvládl 25.

9:50  Stále jsme dnes neviděli Williams. Tým je ale připraven: "Dobré ráno z okruhu Circuit de Catalunya. Děláme určité poslední změny v nastavení, Felipe Massa je zde a brzy vyrazí." Haas už absolvoval tři kola.

9:45  Andy Mellor, který má u FIA na starosti novou "halo" ochranu kokpitu: "Během testů fungovalo řešení extrémně dobře a zabránilo kolu v nárazu do přilby. Je velmi působivé, že ačkoliv je struktura tak blízko helmy jezdce, aby mu poskytovala ochranu ze všech úhlů, tak je přesto schopna zabráni kontaktu kola s přilbou. Na velmi krátké vzdálenosti je pohlceno obrovské množství energie a kolo bylo úspěšně odraženo do boku.

 

9:41 Rosberg střídá Ferrari na čele - 1:25,251 min. Použil neznačenou středně-tvrdou směs vyráběnou v záložní lokalitě v Rumunsku.

9:37  Räikkönen je znovu první - 1:27,607 na středně-tvrdé směsi.

9:35  Televizní komentátor a bývalý pilot Martin Brundle o nové ochraně kokpitu, kterou si před chvíli vyzkoušelo Ferrari: "Vypadá to hůře, než jsem se obával. V několika ohledech."

9:33  Renault zrychlil na 1:28,667 min.

9:30  Räikkönen 1:30,618. Piloti zajíždějí jedno měřené kolo za druhým.

9:29  Střídá ho Alonso - 1:27,735. Palmer se zlepšuje na 1:28,936 min.

9:27  Na čele je Manor - 1:30,179 a 1:29,126 min.

9:24  Verstappen na měkkých pneumatikách 1:30,273 min.

9:23  Hamilton včera popíral, že by měl mít i letos Mercedes velký náskok. Na měkkých pneumatikách a s nižším množstvím paliva se trochu trápil. Mercedes s Rosbergem byl ale při středeční simulaci závodu průměrně o 0,6 s na kolo rychlejší než Red Bull, jenž totéž zkošel s Ricciardem za volantem. A Hamilton byl v úterý o 0,19 s rychlejší než jeho týmový kolega.

9:20  Po chvilce ticha vyjíždí z garáže Verstappen.

9:16  Objevuje se Kvjat s Red Bullem. Neviděli jsme jen Williams.

9:14  Rosberg na středně-tvrdých pneumatikách zapisuje 1:37,147 min.

Haas problém s turbem vyřešil, čeká jej nabitý program

Haas problém s turbem vyřešil, čeká jej nabitý program | zdroj: Haas F1 Team

9:12  Haas se ukázal, včera stál kvůli turbu. Nestačilo ho pouze vyměnit za nové. "Musíte to trochu zanalyzovat a přemýšlet o tom, co to bylo," vysvětluje šéf týmu Günther Steiner, který věří, že problém vyřešili. Co je čeká teď, když mají v programu tak velké zpoždění? "Musíme ujet závodní simulaci a co nejvíce kol, abychom poznali, jak se auto chová a jaké máme problémy, to je tedy hlavním cílem. Uvidíme, jak to půjde a co budeme dělat v pátek. Nyní máme spíše hodinový než denní plán. Může se každou hodinu měnit v závislosti na tom, jak se nám bude dařit jezdit."

9:08  První měřené kolo dnes zaznamenává Alonso - 2:16,851 min.

9:05  Instalují další týmy: Manor, McLaren i Haas.

9:02  Kimi je zpět, střídá jej Hülkenberg. Ferrari na voze vyzkoušelo nový "Halo" systém ochrany kokpitu.

9:01  Räikkönen instaluje své Ferrari. Vettel s ním včera zvládl slušných 151 kol.

9:00  Předposlední den předsezónních testů začíná. Palmer s Renaultem míří na dráhu.

8:55  Jenson Button byl včera na rovinkách šestý nejrychlejší. A to i s novým zadním křídlem generujícím vyšší odpor/přítlak. Pochvaloval si pokroky Hondy - takové už 14 měsíců nezažil - více zde.

8:51  Aktuálně z okruhu Circuit de Catalunya:

8:50  Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrdil, že dnes nasadí další aerodynamické novinky. V zajímavém rozhovoru zmiňuje, díky čemu se jim daří udržet důvěru Fernanda Alonsa, a vylepšení, které z jejich šasi mají udělat jedno ze dvou nejrychlejších aut v poli. Loni v Abú Zabí podle GPS měření bylo MP4-30 třetí nejlepší - čtěte zde.

8:45  Nováčka Haase zdržely v úterý a ve středu technické problémy, včera ujel jen jedno kolo. Dobrou zprávou je, že by se dnes měl na trať vrátit.

Vytisknout

Diskuze: Druhé testy v Barceloně, 3. den: Räikkönen vyzkoušel ochranu kokpitu, překonal rekord

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 04.03.2016 09:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso testování aerodynamiky McLarenu MP4-31

Boullier o pokrocích a Alonsovi: Do Austrálie dorazíme s výrazně vylepšeným…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud