Red Bull s Renaultem jsou nyní připraveni pokračovat ve spolupráci poté, co k tomu dal dle Autosportu svolení Mateschitz. Rakouská strana v létě smlouvu vypověděla, protože se domnívala, že si plácne s Mercedesem. Ten dal ale nakonec jasně najevo, že jim své motory neposkytne. Ferrari nabídlo pouze rok staré specifikace a partnerství s Hondou vetoval šéf McLarenu Ron Dennis.
A když Red Bull vyčerpal všechny možnosti, nezbylo než se obrátit znovu na Renault, s nímž už spolupracovat nechtěl. Smlouva je už ale připravena k podpisu a možná bude zahrnovat nejen příští ročník F1. Podmínky se ale mění, Red Bull na svou kritiku a snahu předčasně se rozejít doplatí.
Na voze RB12 v příští sezóně sice zůstanou sponzoři Infiniti a Total, kteří jsou spojeni s Renaultem, v roce 2017 ale zmizí. Díky smlouvám s Totalem a s Infiniti si Red Bull přišel na dvojnásobek částky, kterou platil Renaultu za motory.
Tyto sponzorské příspěvky ale dle nové smlouvy budou významně omezeny, rakouský tým proto bude muset sáhnout kvůli motorům hlouběji do kapsy. Renault tak díky tomu získá více peněz na odkoupení majoritního podílu v Lotusu, jehož převzetí by měl dokončit na závěr sezóny kolem Velké ceny Abú Zabí.
Zbude mu také více prostředků na další vývoj motorů ve snaze dohonit Ferrari a Mercedes. Z jakéhokoliv zlepšení bude přirozeně těžit, již ale nebude mít status továrního týmu Renaultu. Tento pátek si v Brazílii poprvé vyzkouší specifikaci, na kterou ve Viry vyčerpali naráz 11 z 12 letošních žetonů.
Jediný otazník se ještě vznáší nad označením motorů pro Red Bull: ponesou v názvu Renault nebo něco jiného? "Může jít o něco exotického, nemusí tam být nic nebo se tam objeví jedna z marketingových věcí, ve kterých je Red Bull velmi dobrý," cituje Autosport nejmenovaný zdroj.