V Silverstone a na Hungaroringu byl McLaren nejbližším soupeřem dominujícího Maxe Verstappena s Red Bullem. Před víkendovým podnikem ale mají ve Wokingu kvůli vlastnostem belgického Spa určité obavy. Podaří se jim zopakovat podobné výkony nebo přijde propad?
"O Spa se obvykle hovoří jako o jedné z velmi rychlých tratí. Ve skutečnosti je nejrychlejší zatáčkou [č. 12] Pouhon, který se projíždí v kvalifikaci naplno, a hodně času na kolo se nachází v zatáčce č. 1 [La Source], jež se projíždí 80km/h rychlostí, a v poslední šikaně s 90km/h," popisuje Stella.
"Tyto zatáčky mě v tuto chvíli trochu znepokojují, v nich ztrácíme čas, tak na teď zkrátka jsme. O víkendu nás také čeká sprint, kromě okamžité výkonnosti tedy bude důležité rychle přizpůsobit auto požadavkům okruhu," pokračuje šéf McLarenu.
Náročné bude i správné nastavení monopostu kvůli odlišným nárokům různých sektorů okruhu: v prvním a v třetím je důležitá maximální rychlost a co nejnižší odpor, naopak ve druhém s rychlými zatáčkami se vyplácí vysoký přítlak. Týmy kvůli tomu musí činit kompromisy.
"Spa je velmi náročnou tratí, pokud jde o poznání světlé výšky, protože Eau Rouge nemůžete projíždět s nízko položeným autem, jinak byste měli problémy s podlahou. Jak rychle dokážete auto nastavit může učinit rozdíl pro výkonnost celého víkendu," upozorňuje Stella.
O pozici druhého nejrychlejšího týmu bude muset bojovat s pomalu se lepšícím Mercedesem, jenže s sebou do Spa veze další novinky, i s Ferrari, kterému se i přes množství nasazovaných inovovaných dílů příliš nedaří držet s konkurencí tempo.
Red Bull bude pro ostatní opět měřítkem, byť minulou sobotu v kvalifikaci poprvé prohrál, když Lewis Hamilton o 3 tisíciny předčil Maxe Verstappena. Ten ale v závodě potvrdil nadvládu svého týmu, když si s velkým náskokem dojel pro vítězství.
"Máme před všemi velký náskok, pokud jde o závodní tempo. Max mohl jed dokonce o hodně rychleji, zdaleka se nepohyboval na limitu," pochvaluje si průběh poslední velké ceny odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.