Holandský jezdec startoval do Velké ceny Belgie po nasazení nové pohonné jednotky a následné penalizace ze 14. místa, ale už po prvním kole byl osmý. Do čela se dostal v 18. kole a od té doby si bez potíží hlídal své vedení před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Předvedl výborný výkon a zřejmě by vyhrál, i kdyby startoval jako poslední. "Myslím, že ano. Už před letní přestávkou jsme věděli, že tady budeme měnit motor. Říkali jsme si, že se pokusíme získat alespoň nějaké body, ale po kvalifikačním kole jsme začali pomýšlet na pódium," přibližuje Marko.
Otec Maxe, Jos Verstappen, však věřil, že jeho syn to i přes penalizaci dotáhne na vítězství: "Jos však říkal: 'Ne, on vyhraje!' Potřebujete silný motor. A od roku 2021 máme motor, který má stejný výkon jako ostatní," poukazuje odborný poradce na dobrou práci Hondy, která stáhla svou ztrátu na nejlepší.
Red Bull v F1 dominoval v sezónách 2010 - 2013 s V8 atmosférickým motorem Renault, letos je však situace podle něj odlišná: "Od té doby jsme takovou dominanci neviděli. Tentokrát máme silnou konkurenci. S Vettelem jsem závodili zejména proti Ferrari, jeden rok proti McLarenu. Ale teď závodíme proti Ferrari a Mercedesu, proto jsme velmi spokojeni a opravdu hrdí."
Vůz RB18 vyladili a nyní nemá žádnou větší slabinu: "Jsme rychlí ve všech druzích zatáček. V Zandvoortu se musíte dobře kvalifikovat, protože předjíždění je zde velmi obtížné a nevíte, jaká bude předpověď počasí - jestli bude větrno nebo jestli na okruhu bude vítr," hovoří Marko o nadcházejícím víkendu, kde FIA poprvé umožní otevření zadního křídla i v klopené poslední zatáčce. DRS zónu to prodlouží o 300 metrů a zvýší to šance na předjíždění.
"Jsme na tom ale dobře, jsme ve formě a je fajn, že už nemusíme vyhrát v každém závodě. Pokud zjistíme, že nemůžeme vyhrát, OK - půjdeme po bodech. Stále zbývá osm závodů. Věřím, že nám bude stačit vyhrát dva nebo tři, abychom byli v šampionátu v bezpečí," dodává Marko.