Vše začalo po závodě v Baku, kde Hamilton vystoupil z vozu evidentně nesvůj. Minimálně to tak vypadalo. Právě poté se začala řešit nová směrnice, jež začala platit od následujícího závodu v Kanadě. V něm Lewis dojel třetí a Helmut Marko si na jeho adresu neodpustil štiplavou poznámku. „No... Lewis v Kanadě dojel třetí a zdá se, že když dojedete třetí, je vystupování z auta mnohem snazší," rýpnul si odborný poradce.
Marko s technickou směrnicí nesouhlasí. Podle něj není správné například to, že se něco takového zavádí během sezony. „Neřekl bych, že FIA rozhodla správně. Mercedes měl s poskakováním největší problémy, tak jim prostě během sezony pomohli. Není to správné. Přitom řešení je jednoduché. Stačí zvednout auto. Pak netrpíte poskakováním, ale přicházíte o rychlost," popisuje jeden z veteránů Formule 1.
Dále Markovi vadí rychlost, s jakou byla nová směrnice zavedena. Kvůli ní je podle něj celá záležitost nedomyšlená. „Vymysleli rychlé řešení, ale určitě nebylo promyšlené. FIA jím v podstatě rozhoduje o nastavení všech vozů," zlobí se Helmut Marko.