Sedminásobný mistr světa zažívá s Mercedesem náročný úvod sezóny, když jim schází výkonnost a jejich vůz W13 na rovince navíc divoce poskakuje. Minulý týden mu šéf Toto Wolff slíbil, že jej jízda už nikdy tolik bolet nebude a že auto už nikdy tak agresivně nenastaví. A během víkendu v Montrealu dosáhli opravdu zlepšení.
Hamilton si pochvaluje další pokrok
Podle Hamiltona se auto, které ho "zabíjelo," tentokrát chovalo mnohem lépe: "Bylo to neuvěřitelné se dnes nacházet v bojích. A je to fakt úžasné získat toto třetí místo. Mě i mému týmu to dodává naději, že se od tohoto auta dočkáme ještě více. Opravdu má potenciál, když se správně nastaví.
Letos s ním jako tým tak bojujeme! Ale zůstáváme bdělí, soustředíme se a nikdy se nevzdáváme. Jsem na to hrdý a můj tým mě inspiruje. Takže děkuji všem tady i v továrně."
Stříbrné šípy se podle něj dotáhly na Red Bull a Mercedes: "Momentálně jsou pro nás trochu moc rychlí. Dával jsem do toho vše, ale blížíme se jim. Musíme na to jen dále tlačit. Snad s těmito kluky budeme bojovat," přeje si Hamilton.
Mercedes v Kanadě experimentoval s novou podlahou a zavěšením, což však v pátečním tréninku skončilo "katastrofou" a nové díly raději hned zahodil. Týmu však pomohly výsledky z testování na simulátoru v továrně.
"Naše tempo bylo upřímně docela dobré, obzvlášť v druhé fázi stintu. Odvedli jsme spoustu práce na simulátoru, ale i zde, když přišli na správné nastavení. Jsem tedy fakt nadšený! Před víkendem jsem to nečekal. Jde o mé druhé letošní pódium. Je pro mě opravdu zvláštní, obzvlášť na místě, kde jsem vyhrál svou první velkou cenu," usmívá se Hamilton.
Mercedes vývoj vozu W13 ještě nezahazuje
Jeho šéf potvrzuje, že se na vývoj vozu W13 ještě nevykašlali a nevěnují moc úsilí jeho nástupci W13. Nejprve musí pochopit, co je špatně a kudy povede cesta ke zlepšení, aby nezopakovali stejné chyby a byli na tom příští rok opravdu lépe.
"Budeme na něm pokračovat v práci, tohle je auto pro tento rok. Musíme ho zkrátka poznat a tvrdě pracovat na tom, abychom postavili lepší vůz pro příští rok," popisuje Wolff prahnoucí po dalších odpovědích zejména v oblast zlepšení aerodynamiky a omezení poskakování.
"Na W14 se můžete začít dívat až tehdy, když opravdu pochopíte, co je třeba změnit na W13. Řekl bych, že auto není v tom nejlepším stavu. Musíme jej sledovat ve zbývajících závodech, část po části, test po testu. A žel nemáme dostatek dnů na řešení," lituje šéf Mercedesu.
"Bez ohledu na poskakování nám schází rychlost. A realisticky šampionát nevyhrajeme s velkým odstupem. Možná se teď musíme zaměřit na získání třetího místa a uvidíme, co se naučíme," dodává Wolff.