Stáj z Maranella od prvních testů v Barceloně žádné větší novinky ještě na svůj vůz F1-75 nenasadila. Od počátku tvrdí, že se jej snaží lépe poznat a vyladit. Rudý monopost je univerzálně rychlý za všech podmínek a zároveň šetrný k pneumatikám. V šampionátu konstruktérů po 3 podnicích vede s náskokem 39 bodů před Mercedesem, Red Bull je po sérii odstoupení o dalších 10 bodů pozadu.
V továrně přitom chystají ještě lepší verzi současného auta. "Věříme, že náš vůz dokážeme vyvíjet. Už máme v aerodynamickému tunelu díly a auto, které je očividně lepší než to, které máme na trati, podobně jako všechny týmy," popisuje nadšeně Carlos Sainz.
Podle něj přesně vědí, co musí zlepšit, proto se zaměřují na klíčové oblasti. Jednou z nich je maximální rychlost, v níž je obvykle Red Bull lepší: "Jako tým se snažíme zaměřit a trochu zlepšit maximální rychlost, abychom s nimi dokázali v závodě trochu více kolo na kolo bojovat, protože v Džiddě vypadali velmi silně," rozvádí španělský pilot.
"Pokud jde o zbytek, tak si myslím, že vůz máme velmi dobře vyvážený. Máme celkově dobrý pocit a také jsme spolehliví. Musíme se jen držet při zemi a dále pozorovat, v čem bychom tohle auto mohli zlepšit," vybízí svůj tým 27letý jezdec před víkendovým závodem v Imole.
Scuderii i přes jasné vedení stále nepovažuje za favorita na zisk mistrovské trofeje: "Favority jsou Red Bull a Mercedes, protože my jsme posledních několik let o titul nebojovali a oni v předchozích ročnících ve vývoji Ferrari předčili," zdůvodňuje Sainz.
"Pořád jsme super opatrní. Víme, že máme skvělé auto, na trati jsme dali dohromady výborný vůz, ale tyto dva týmy v posledních dvou či třech letech bojovali o titul a vědí, o kolik se musíte zlepšit. Přesně vědí, co mají dělat," odkazuje dále na konkurenci.
"Možná nám trocha zkušeností schází. Myslím, že máme skvělé lidi a jsme připravení, ale nevím... Pořád jsme opatrní a trochu čekáme na to, co se přihodí," dodává španělský pilot, jenž na svého týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí 38 bodů.
Ferrari hodlá v Imole nasadit jen pár drobných vylepšení, větší novinky si stále nechává na později. "Rozhodli jsme se toho moc nepřivézt, protože v sobotu nás čeká sprinterský závod, k dispozici proto bude pouze jeden hodinový trénink. To není moc času na vyzkoušení nových dílů," přibližuje velvyslanec týmu Marc Gené.
"Raději se budeme v pátečním tréninku soustředit na nastavení, po něm hned následuje kvalifikace. Preferujeme se zaměřit na nastavení, abychom tohle auto dostali co nejníže. Čím níže jezdíte bez poskakování, tím vyšší výkonnosti samozřejmě dosahujete," zdůvodňuje Gené.
V Imole nás čeká další zajímavý podnik. Podle předpovědi počasí by akce mohla být okořeněna deštěm, soupeři navíc navzdory formátu víkendu nové díly hodlají přivézt. Novinky avizovali u Alpine, AlphaTauri, Haasu, McLarenu i Red Bull, který hodlá nasadit odlehčenou podlahu.