Pro 24letého Brazilce půjde 6. prosince o debut ve světě velkých cen poté, co Grosjean včera přežil hrůzostrašnou nehodu, při které se jeho vůz rozpůlil o svodidla a začal hořet.
Fittipaldi plnící roli testovacího a rezervního jezdce s týmem navštívil letos většinu závodů. Na svém kontě má titul z šampionátu Formule V8 3.5 a několik startů v IndyCar.
Vnuk dvojnásobného mistra světa a dvojnásobného vítěze slavného závodu Indy500 Emersona Fittipladiho již v letech 2018 a 2019 pro Haas testoval, tento pátek však za volant vozu VF-20 usedne vůbec poprvé.
"Poté, co jsme rozhodli, že pro Romaina tou nejlepší věcí bude vynechat přinejmenším jeden závod, byla volba nasadit do vozu Pietra hodně snadná," komentuje šéf týmu Günther Steiner. "Pietro pojede s VF-20, dobře nás zná, protože v posledních dvou sezónách u týmů působí jako testovací a rezervní pilot."
"Jde o správnou věc a pro něj samozřejmě o dobrou příležitost. Byl trpělivý a vždy připravený na tuto šanci - a ta nyní přichází. Proto jej chceme ve voze a jsem si jistý, že odvede dobrou práci. Je to velmi náročné být povolán na poslední chvíli, ale jak už jsme řekl, pro Haas jde o správnou věc," vysvětluje Steiner.
"Nejdůležitější je to, že Romain je zdravý a v pořádku. Všichni mám radost z toho, že jeho zranění jsou poměrně malá po tak obrovské nehodě. Samozřejmě nejde o ideální okolnosti pro mou první příležitost závodit ve Formuli 1, jsem však extrémně vděčný Genému Haasovi a Güntherovi Steinerovi za důvěru, kterou ve mně tento víkend vloží," uvádí natěšený Pietro.
"S týmem jsem v této sezóně strávil hodně času jak na trati, tak při práci na simulátoru, takže jsme seznámený s jeho pracovními procedurami během závodních víkendů. Bude to vzrušující zažít svůj první start ve Formuli 1. Dám do toho vše a už se moc těším na začátek volného tréninku v pátek v Bahrajnu," dodává mladý Fittipaldi.
16. velká cena letošní sezóny se pojede na odlišné konfiguraci trati - bude vynechána zatáčkovitá vnitřní část, místo ní se poprvé v historii pojede po vnějším okruhu. Protože je podstatně rychlejší a měří jen 3,543 km, na piloty bude v neděli čekat rekordních 87 kol - ještě více než v Monaku.